دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ساخت حوزه‌های علمیه نمونه، منتظر تصمیم‌گیری شورای عالی حوزه است.

No image
ساخت حوزه‌های علمیه نمونه، منتظر تصمیم‌گیری شورای عالی حوزه است.
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از ساخت حوزه‌های علمیه نمونه در کشور گفت: ساخت این حوزه‌ها منتظر تصمیم گیری شورای عالی حوزه است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سقا بی‌ریا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح 30 میلیارد تومان بودجه برای ساخت 30 حوزه‌ اختصاص داده شده و در صورت اجرای این طرح دولت به‌صورت جدی از شورای عالی حوزه حمایت خواهد کرد.                
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت بیان داشت: رویکرد دولت نهم در امور روحانیت حمایت از حوزه‌ها بدون دخالت در این عرصه است.                
وی نگاه کلی دولت در این امر را تقویت مراکز دینی، فرهنگی و آموزش عالی عنوان و گفت: یکی از اقدامات مهم دولت نهم اختصاص بودجه عمرانی سالانه برای حمایت از حوزه‌ها در بخش‌های مختلف است که از سال گذشته اختصاص این بودجه آغاز شده و در سال‌جاری نیز 90 میلیارد تومان در این بخش اختصاص داده شد.                           
بی‌ریا با اشاره به اینکه حدود 200 حوزه علمیه در سطح کشور فعال است افزود: برخی از حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها که تخریبی و قدیمی هستند بازسازی و تخریب می‌شوند.                         
وی از بهره‌برداری فاز اول حوزه علمیه نمونه در استان همدان خبر داد و گفت: احداث این حوزه علمیه با همکاری استانداری و سازمان تبلیغات همدان به صورت آزمایشی انجام گرفته و با استقبال مقام معظم رهبری مواجه شده است.                          
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت تعلیم مبلغان حوزه‌ها را اقدامی بسیار ارزنده عنوان و تصریح کرد: در این طرح که در حوزه علمیه قم برای ساماندهی طلاب در طرح هجرت انجام شده است افراد شرکت کننده باید 20 جلد از تفسیر المیزان را تعلیم ببینند.                            
وی در مورد کمک‌های دولت نهم در سفر استانی به حوزه‌های علمیه نیز بیان داشت: دولت در سفر استانی خویش حدود یک میلیارد تومان بودجه در اختیار نماینده ولی فقیه در استان‌ها برای ساماندهی مساجد و نیازهای عاجل اختصاص داده که این مبلغ چندان تاثیر گذار نبوده، ولی با تصمیم جدی دولت به جای کمک‌های پراکنده این کمک‌ها به صورت متمرکز خواهد شد.     بی‌ریا از افتتاح 500 خانه عالم در روستاهای کشور خبر داد و گفت: با کمک 50 درصدی دولت این خانه‌ها در روستاهای کشور احداث شده است.
وی در پایان افزود: الگو برداری وزارت بهداشت برای ساخت خانه پزشک در روستاها از جمله مزیت اجرای این طرح است.
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS