دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی؛ اعزام مبلغ به روستاهای قم

No image
همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی؛ اعزام مبلغ به روستاهای قم همزمان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) مبلغان حوزه علمیه قم برای تبیین اندیشه امام راحل به روستاهای قم اعزام می شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاجی زاده، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در جمع خبرنگاران رمز ماندگاری نظام را در هویت اسلامی و شیعی آن دانست و گفت: امام خمینی(ره) هویتی را به ملت ایران هدیه داده است که در خارج از مرزها نیز طرفداران زیاد دارد و مسوولین و مردم همه باید ادامه دهندگان راه آن پیر سفر کرده باشند.
وی با بیان اینکه سخن از امام راحل، تبلیغ یک شخص نیست، بلکه تبلیغ یک تفکر و عقیده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به همه مردم جهان نشان داد که تنها راه نجات بشریت، تمسک به دین مبین اسلام است.
حاجی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: خدامحوری مهمترین ویژگی امام راحل(ره) بود که در همه رفتار و سکنات وی، بروز و ظهور داشت. حتی دستی که امام راحل(ره) برای مردم تکان می دادند نیز در راه رضا خداوند صورت می گرفت.
وی تکلیف محوری و عمل به وظیفه را از دیگر ویژگی های والای بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از مسایل دیگری که امام بر آن بسیار تکیه داشتند، مسئله وحدت در بین ملت و در جهان اسلام بود که از نیازهای جامعه امروز ما به حساب می آید.
حاجی زاده در بخش دیگری ازسخنان خود به تبیین و تشریح برنامه های بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: اعزام بیش از بیست هزار نفر به مرقد امام راحل(ره) در روز 14 خرداد از استان قم و همچنین پذیرایی از زایران حرم مطهر حضرت معصومه(س) که حدود یک میلیون نفر تخمین زده شده اند، دو وظیفه مهم مسوولین استان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه خاطر نشان کرد: کمیته های پشتیبانی و تسهیلات زایران، اعزام زایران مرقد مطهر امام، امداد و نجات و بهداشت، فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، مراسمات، اطلاع رسانی و امنیت، هشت کمیته ای هستند که از سوی فرمانداری، نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، راهنمایی و رانندگی، استانداری و شورای تأمین استان قم تشکیل شده و در برگزاری هر چه بهتر سالگرد امام راحل در استان تلاش می نمایند.
وی با اشاره به اعزام 140 روحانی از حوزه علمیه قم به روستاهای اطراف شهر گفت: تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و تشریح افکار و عقاید ایشان برای مردم، از اهداف اعزام این مبلغین به روستاها می باشد.
حاجی زاده همچنین اجرای 22 برنامه فرهنگی در مساجد سطح شهر را از دیگر اقدامات فرهنگی نهادهای استانی عنوان و خاطر نشان کرد: مراسم های فرهنگی برگزار شده در این مدت با محوریت روحانیون صورت می گیرد و نیز بیشترین اعزام زایران به مرقد مطهر امام خمینی(ره) را طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تشکیل می دهند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
Powered by TayaCMS