دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

No image
اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
* اعلام برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در روسیه به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی
از سوی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه برنامه های از جمله همایش "بررسی دستاوردهای سی ساله کشورمان درحوزه های مختلف فرهنگی " وبررسی "نقش فرهنگ درروابط دوکشور "به منظور گرامیداشت سی امین سال انقلاب شکوهمند اسلامی برگزارمی شود.
کنفرانس بررسی دستاوردهای سی ساله ج.ا.ایران در حوزه های مختلف فرهنگی، کنفرانس بررسی نقش فرهنگ در روابط ایران وروسیه
، انتشار مجموعه مقالات دانشمندان روس وایرانی درباره انقلاب اسلامی، جشن پیروزی برای ایرانیان مقیم در خانه هنرمندان شهر مسکو، نتشار کتاب مردمسالاری دینی از مجموعه مقالات با مقدمه دکتر خرمشاد، انتشارویژه نامه "ایران امروز "به مناسبت سی امین سال پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی از برنامه‌های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درفدراسیون روسیه به منظور گرامیداشت سی امین سال انقلاب شکوهمند اسلامی است.
 
* نمایشگاه "فلسطین و مقاومت در آینه هنر "در سوریه افتتاح شد
رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق نمایشگاه "فلسطین و مقاومت در آینه هنر "را با همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و مرکز عربی میراث فلسطین به منظور اعلام همبستگی با مقاومت سلحشورانه مردم غزه، روز سه شنبه اول بهمن ماه برگزار کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،این نمایشگاه با حضور بروجردی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، خانم دکتر پلنگی رئیس موزه هنرهای معاصر فلسطین، وابسته فرهنگی کشورمان و تنی چند از شخصیتهای بارز فلسطینی، نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در سالن امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی ایران در دمشق افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه بسیاری از هنرمندان و علاقمندان به هنرهای تجسمی و کاریکاتور نیز حضور یافته بودند تا از نزدیک پوسترهای زیبا و جذاب هنرمندان ایرانی و کاریکاتورها و آثار حجمی موجود در نمایشگاه را مورد بازدید قرار دهند.
شایان ذکر است در این نمایشگاه بیش از پنجاه پوستر که با انتخاب و همت فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران ارسال شده اند در کنار آثار کاریکاتور هنرمندانی از کشورمان، سوریه، فلسطین، اردن، بحرین، عربستان سعودی، مصر، مراکش، الجزایر، افغانستان، آذربایجان ، ترکیه، کوبا، ایتالیا، برزیل، اندونزی، بلژیک، آمریکا، یونان، آلمان، کلمبیا، چین، استرالیا، رومانی، اسپانیا و هلند و همچنین هنرهای تجسمی و آثار حجمی مرکز عربی میراث فلسطین به مدت 8 روز در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
 
* کتاب داستان راستان در زیمبابوه منتشرشد
به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتخب کتاب داستان راستان شهیدمطهری به زبان محلی شونا ترجمه و در زیمبا بوه چاپ ومنتشرشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،درراستای حمایت فرهنگ اسلامی بومی اقلیت مسلمان زیمبابوه وبا همکاری ومشارکت مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ، مجموعه منتخب چهارده داستان از مجموعه قصص کتاب داستان راستان استاد شهید مرتضی مطهری به زبان محلی شونا ترجمه وچاپ می شود.
بسیاری از اقلیت مسلمان در زیمبابوه (1% از جمعیت 13 میلیونی) هرچند زبان رسمی کشورشان انگلیسی است اما به علت فقر فرهنگی در بهره برداری از ادبیات مکتوب وشفاهی زبان محلی شونا راکه زبان غالب بومیان زیمبابوه ای محسوب می گردد را بهتر از انگلیسی درک می کنند.
این اثر به عنوان نخستین کتا ب به زبان شونا ترجمه وچاپ شد.
 
* نمایشگاه آثار قرآنی در زیمبابوه به کارخود پایان داد
نخستین نمایشگاه تابلوهای خوشنویسی خطاطی قرآن کریم که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در محل نمایشگاهی گالری ملی زیمبابوه برگزارشد، به کارخود پایان داد .
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه آثار قرآنی که به مدت یکماه ونیم مورد بازدید بسیاری از علاقمندان قرار گرفت از سوی گالری ملی کشورزیمبابوه به عنوان مجموعه ای بی نظیر شناخته شد و اول بهمن ماه 87 به کارخود پایان داد.
در این نمایشگاه آثار خوشنویسی خطاطی قرآن کریم به همراه چاپ های مختلف قرآنی ونیز مجموعه صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاهی گالری ملی زیمبابوه عرضه شده بود.
برپایی این نمایشگاه قرآنی با حمایت انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برپا گردید.
 
* مسابقه نقاشی کودکان درباره مهرورزی پیامبران الهی در نیجریه برگزارشد
مسابقه نقاشی کودکان درباره مهرورزی پیامبران الهی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل مدرسه اسلامی نورالحق الحقیقی شهر لاگوس با حضور جمع زیادی از دانش آموزان پنج مدرسه برگزارشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،این مسابقه با شرکت جمع زیادی از دانش آموزان مدارس اسلامی نورالحق الحقیقی،اسلامی ایام الله، معهد نورالحق، شهادت الاسلامیه،اسلامی نورالهدی و همچنین معلمان و اولیای دانش آموزان مدارس با همکاری و مشارکت مرکز اسلامی خاورمیانه برگزار شد.
دراین مسابقه بیش از 250 کودک و نوجوان با استفاده ازمنابع اسلامی و سایر ادیان در مورد مهرورزی پیامبران به رقابت پرداخته وآثار زیبایی را خلق نمودند.
در ابتدای این رقابت، "مالام چیندو "رئیس مرکز اسلامی خاورمیانه ضمن تشکر از برنامه ریزی و تلاش و همچنین حمایت بی دریغ رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در برگزاری این مسابقه ،گفت:این گونه مسابقات می تواند نوباوگان و فرزندان ما را به لحاظ فرهنگی و اخلاقی هدایت کرده و زمینه را برای مقابله با فرهنگ منحطی که روز به روز توسط غرب و امریکا ترویج می شود آماده نماید.
وی افزود:این نقاشی ها همچنین توانایی کودکان ما را در راه مبارزه با ابزاری چون فیلم و آگهی های غیراخلاقی غربی به نمـــــــایش می گذارد.
رئیس مرکز اسلامی خاورمیانه ادامه داد: این مسابقه کار کوچکی است برای برشمردن مهربانی پیامبران و همچنین احترام و عزت گذاشتن به لطف و مهرورزی آنان، و ابراز امیدواری کرد در سال آینده مدارس بیشتری از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کنند.
در پایان مسابقه به ده نفر برتر جوایزی از قبیل کتب و مجلات اسلامی به زبان های عربی و انگلیسی اهداء شد.
 
 
* کتاب حکمتهای امام علی (ع) به سه زبان در بلغارستان منتشر شد
کتاب " حکمتهای امام علی (ع) " که حاوی 100 گفتار از امام علی (ع) به سه زبان بلغاری، فارسی و عربی با همکاری وابستگی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه چاپ و منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب توسط خانم "مایا تسنوا " به زبان بلغاری ترجمه شد و باحمایت و مساعدت مجمع جهانی اهل البیت(ع) و همکاری وابستگی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران به سه زبان فارسی ، بلغاری و عربی منتشر گردید.
 
* زنان تاجیکی با اعضای سازمانهای غیر دولتی زنان ایران
اعضای سازمانهای مردم نهاد تاجیکی با رؤسای برخی از سازمانهای غیر دولتی زنان ایران اول بهمن ماه 87 دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،در این نشست که به همت اداره کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، 25 نفر از مدیران و اعضای تشکلهای مردم نهاد تاجیکی با نمایندگان تعدادی از سازمانهای مردم نهاد ایرانی به بحث و گفتگو پرداختند.
زنان تاجیکی به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و به میزبانی اداره کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تهران سفر کرده و با فعالیتهای زنان ایرانی در عرصه های مختلف آشنا می شوند.
این بانوان در نشست مشترک با نمایندگان تعدادی از سازمانهای مردم نهاد ایرانی ضمن تشریح اقدامات خود در قالب فعالیتهای خیریه ای و مردمی آمادگی خود را جهت گفتگوهای بیشتر و همکاری با سازمانهای مردم نهاد زنان در ایران اعلام کردند.
همکاری با سازمانهای مردم نهاد ایرانی در زمینه پروژه های توانمند سازی و اشتغالزایی ویژه زنان، ارائه خدمات به بانوان در زمینه آسیبهای اجتماعی، ترجمه و چاپ کتاب در خصوص معرفی زنان فرهیخته ایرانی از جمله بانو مجتهده امین و.... از جمله موضوعاتی بود که بانوان تاجیکی خواستار انجام آن از سوی تشکلهای مردم نهاد ایرانی بودند.
همچنین در این نشست نمایندگان تعدادی از سازمانهای مردم نهاد ایرانی مانند انجمنهای خیریه صدیقین، قائمیه ، نورالزهرا؛مؤسسه پژوهشی_تحقیقاتی خیبر،انجمن دفاع از دیپلماتهای ایرانی و... به تشریح فعالیتهای خود در زمینه مسائل مربوط به حوزه زنان پرداختند.
این گروه آمادگی خود را برای برقراری ارتباطات متقابل با سازمانهای مردم نهاد کشور تاجیکستان اعلام کردند.
نمایندگان سازمانهای مردم نهاد ایرانی و تاجیکی در حوزه زنان در پایان این جلسه ضمن محکوم نمودن سکوت جامعه جهانی در قبال فجایع غزه و کشتار بیرحمانه زنان زنان و کودکان فلسطینی بر ضرورت اتحاد بانوان مسلمان شرق از طریق سازمانهای غیر دولتی تأکید کردند.
 
* برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه نقاشی در خصوص غزه در اتیوپی
مسابقه نقاشی و نمایشگاه عکس باعنوان "همدردی با کودکان غزه "ازسوی نمایندگی فرهنگی ایران درآد یس آبابا با همکاری مرکز پرورشی دارالایتام فتح درمحل مسجد این مرکز با حضور بیش از 70کودک و نوجوان 27 دیماه برگزارشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط پیشنماز مسجد آغازو در ادامه غلام علائی سرپرست وابستگی فرهنگی سفارت ایران درآد یس آبابا خطاب به کودکان گفت: آنچه امروز در بخشی از کره خاکی به نام غزه می گذرد خبراز وقوع فاجعه وحشتناکی می دهد که درآن زنان ،کودکان ،جوانان ، خردسالان به خاطر دفاع از وطنشان توسط رژیمی خونخواری به نام اسرائیل از بین می روند.
وی افزود: ما امروز در این مرکز پرورشی گرد آمده ایم تا از زبان شما به کودکان غزه بگوییم اگر چه شما خانواده خود را از دست دادید نگران نباشید همه ما بچه های مسلمان از شما حمایت می کنیم . اطمینان داریم که خون رفقای شهیدتان درآینده نزدیک به ثمر نشسته وبساط ظالمان از جمله این رژیم نامشروع را برخواهد چید.
در ادامه برنامه دو سرود بسیار زیبا به زبان عربی و امهری توسط کودکان اجرا گردید .
پس از اتمام مسابقه نقاشی ها توسط نقاش ایرانی بررسی و انتخاب وجوائز توسط سرپرست نمایندگی ،مسئول و هیآت مدیره مرکز به برندگان اهداء شد.
برنامه دوم مسابقه نقاشی وعکس بود که با حضور زمانیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی کارکنان سفارت به همراه اعضای خانواده ، شیخ امان حسین منشی مجلس اعلای اسلامی شاخه ارومو، محمد طاهر استاد دانشگاه جیما ، شیخ احمد ابراهیم امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) وکودکان مساجد حضرت زینب کبری (س) و خوف الله درمحل نمایندگی فرهنگی برگزارشد.
مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از کودکان شرکت کننده در مسابقه آغاز و در ادامه فیلم فاجعه غنا به نمایش درآمد.
آنگاه علایی سرپرست نمایندگی ایران طی سخنانی اظهار داشت: درهیچ بحرانی مانند بحران خاورمیانه سازمان ملل و دیگر مجامع دست اندرکار بین المللی این گونه ناموفق عمل نکرده اند.
وی به سیاست های دوگانه غرب در قبال مسلمانان اشاره و افزود: بی تردید اگر چنین اقدامی در خصوص یک کشور غربی صورت می گرفت کشورهای مدافع حقوق بشر واکنش شدید تری از خود نشان می دادند به صورتی که نمونه عینی آن را در حمله روسیه به گرجستان شاهد بودیم که چگونه غربی ها به دفاع از هم پیمان خود برخاسته وتا جایی پیش رفتند که احتمال مداخله نظامی نیز وجود داشت.
سرپرست نمایندگی کشورمان در ادامه از بی توجهی دولت های عربی به موضوع غزه انتقاد کرده و افزود: درحال حاضر تنها حامی واقعی این مردم در جهان جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان می باشد که در تمامی مراحل به حمایت از مردم غزه پرداختند.
سرپرست نمایندگی آنگاه به نحوه انجام مسابقه اشاره و از کودکان خواست با انجام نقاشی خوب به نوعی حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام نمایند.
شیخ امان حسین منشی مجلس اعلای اسلامی شاخه ارومو در سخنان خود گفت:امروزما شاهد جنایات قرون وسطایی درغزه می باشیم که درآن رژیم خونخوار اسرائیل با حمایت حامیان خود دست به کشتار عده ای افراد بیگناه زده است .
وی ضمن انتقاد از مجامع بین المللی در عدم حمایت واقعی از مردم غزه، بی تفاوتی سازمان ملل و دولت های اسلامی در این رابطه را مورد ملامت قرار داد.
محمد طاهر استاد دانشگاه جیما در سخنرانی خود ضمن انتقاد شدید از عدم قانونمندی جامعه بین الملل وحاکم شدن قانون جنگل در دنیای فعلی، افزود:بسیاری از دولت های غربی و عربی سیاست سکوت وچشم پوشی از جنایات صهیونیست ها را پیشه کرده اند تا مبادا در جهان معاصر متهم به جانبداری از تروریسم شوند و عجیب اینکه خود قربانیان تروریسم در جهان تروریست معرفی می گردند.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل افزود:هروز عاشورا و همه جا کربلاست؛ در حال حاضر تاریخ پس از 14 قرن تکرار شده و غزه نمونه دیگری از کربلا در قرن 21 قلمداد میگردد.
شیخ احمد ابراهیم شاعر و امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) ضمن تقبیح کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای نظامی صهیونیستی، گفت: نیروهای این رژیم بویی از انسانیت نبرده و در این رابطه در درنده خویی روی حیوانات وحشی را نیز سفید کرده اند.
پس از اتمام سخنرانی ها کودکان اتیوپیایی به همراه کودکان ایرانی شروع به نقاشی نمودند که در پایان جوائز به 10 نفر برتر توسط سفیرایران ودیگرمدعوین اعطاء شد.
 
منبع:
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
Powered by TayaCMS