دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود.

No image
نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود. نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) در تبریز، استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل با رژیم طاغوت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، امروز چهاردهم خردادماه، در مصلای تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: عمل صالح به عنوان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام، همواره در متن زندگی عبادی و مبارزاتی ایشان به چشم می‌خورد.
وی در ادامه افزود: همین امر سبب شد تا امام خمینی(ره) در بخشی از نهضت اسلامی خود با موفقیت‌های شگرفی روبرو شود.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که زندگی امام خمینی(ره) به عنوان یک انسان کامل می‌تواند مورد توجه همه قرار گیرد، بر شناخت ابعاد شخصیتی آن رهبر فرزانه تأکید کرد.
وی استقامت و پایداری را یکی دیگر از ممتازترین سجایای اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و این ویژگی را در طول مبارزه ایشان با رژیم ستمشاهی کاملا مشهود دانست.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان ‌این که امام راحل همواره استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه می دانست، افزود: اگر استمرار حرکت امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه نبود، آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.
حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به مقاومت و استقامت مردم آذربایجان شرقی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آن را یکی دیگر از مصادیق استقامت برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های اخیر دشمنان و استکبار جهانی تصریح کرد: دشمن با ترفندهای گوناگون سعی دارد تا استقامت مردم را به چالش بکشد، غافل از آن که مردم ایران با پیروی از رهبری شجاع و آگاه در مقابل تمام زیاده خواهی ها ایستاده اند.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با بهانه جویی و مانع افکنی، از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کند.
وی عمل آگاهانه را بخشی دیگر از فضیلت اخلاقی امام بر شمرد که بیش از هر ویژگی دیگری امام را در راه تحقق اهداف خود موفق کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS