دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نتایج بازخوانی متون همایش آیین های عاشورایی اعلام شد.

No image
نتایج بازخوانی متون همایش آیین های عاشورایی اعلام شد.
نتایج بازخوانی متون پنجمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی اعلام شد که 21 تا 25 دی‌ماه در تهران و گرگان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرد علی‌اکبر باقری ارومی، محمد احمدی و میلاد اکبرنژاد پس از بازخوانی متون ارسال شده به پنجمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی متون راه یافته به مرحله بازبینی را اعلام کردند.
نمایش‌های "مجلس تذکره" مجید رحمتی، "حیرت بازار" زری اماد، "ساعت یک و هفتاد و یک دقیقه" پیمان قریب‌پناه، "در یک لغت برای همیشه" پری‌ناز آل‌آقا، "هنگامه‌ای که آسمان شکافت" عباس حق‌شناس، "مسافر" سعید امیرکلایی، "مرهمی از نوع عشق" مجید جعفری، "فراموشان" رسول نقوی، "عزم من و تیغ تو" محسن سلیمانی فارسانی و "آوا" احمد ایرانی‌خواه از تهران به مرحله بازبینی پنجمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی راه یافتند.
همچنین نمایش‌های "نذر" مهدی چایانی از همدان، "درون زخم پیشانی تو" رضا بهنامی از میناب، "کرب و بلا" خسرو امیری از کرمانشاه، "کرب و بلا" کامیار معتمدیان دهکردی از شهرکرد، "این ره که می‌روی" امیر لطفی از اصفهان، "هنگامه‌ای که آسمان شکافت" فرید اردلان از سنندج، "همسرایی مختار" محمدرضا مولودی از گرگان و‌"هنگامه‌ای که آسمان شکافت" محبوبه شهریاری از کردکوی آثار شهرستانی راه یافته به مرحله بازبینی این دوره از همایش عاشورایی را تشکیل می‌دهند.
"نوای قریب" احسان جانمی از زرین‌شهر، "یک آسمان دو خورشید" علی آزادنیا از مشهد، "افسانه سرو مردی که پوست می‌انداخت" ایمان سلیح از شیراز، "مرکب‌خوانی" امید کفشدارجلالی از آستانه اشرفیه، "حداد بد اقبال" فؤاد ابراهیمیان از همدان، "برف" سعید تشکری از مشهد، "لیلا" بهزاد دوکوهرانی از رشت، "تعزیه‌ای دیگر" احمدرضا جندقی از گرگان، "مجلس پنجم" منصور قربانی از اصفهان، "یک شاخه گل سرخ" وفا طرفه از قم و "همین نزدیکی‌ها" مجید کاظم‌زاده مژدهی از رشت دیگر آثار شهرستانی راه یافته به مرحله بازبینی هستند.
پنچمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی‌ 21 تا 25 دی‌ماه سال جاری در تهران و گرگان برگزار می‌شود.

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS