دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

همایش علمی - فرهنگی ابن عربی در مالزی برگزار می شود

No image
همایش علمی - فرهنگی ابن عربی در مالزی برگزار می شود
همایش علمی - فرهنگی ابن عربی در مالزی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دراین رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن واحدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی درمالزی گفت: به منظور توسعه تفکر، اندیشه و عرفان انسان ساز اسلامی، و به منظور آشنائی جوامع علمی - دانشگاهی و جریان‌های روشنفکری با اسطوره‌های معرفت و عرفان اسلامی، طرح و پردازش اندیشه و اصول تفکر قله‌های سرفراز علمی جوامع اسلامی، راهی شایسته برای ارائه طریق به نسل تشنه، خسته و نیازمند امروز است.
وی افزود: ما برآنیم تا با معرفی تفکر و اصول اندیشه علما، عرفا، اندیشمندان و فلاسفه بزرگ اسلامی، نظیر عارف بنام اسلامی «ابن عربی» و فیلسوف بزرگ جهان اسلام علامه‌سید محمد حسین طباطبائی و... به جامعه علمی - دانشگاهی مالزی، در این راه، به خواست خداوند سبحان اقدام موثری انجام داده و با لحاظ اولویت لازم و با برنامه ریزی دقیق، اقدامات مفید و موثر در جامعه جوان فرهنگی - روشنفکری به انجام رسانیم.
محمد حسن واحدی گفت: پیشنهاد برگزاری مشترک همایش‌های علمی، فرهنگی و هنری، در راستای همکاری و مبادلات علمی - فرهنگی ایران و مالزی، از سوی رایزن فرهنگی ایران، در نشست مشترک 2008 با رئیس دانشگاه یو. ام مالزی و پس ازطرح و گفتگو پیرامون محورها و مسائل مورد علاقه و توافق حاصله شکل گرفت.
وی افزود: تصمیم نسبت به تاریخ و چگونگی برگزاری «همایش علمی - فرهنگی ابن عربی» نیز، پس از نشست هفته گذشته رایزن فرهنگی ایران با مسئولین مرکز گفتگوی تمدن‌های این دانشگاه، حاصل شد که طی آن طرفین نسبت به چگونگی برگزاری، شرکت اساتید ایرانی و مالزیائی و ... به توافق رسیدند.
وی گفت: همایش ابن عربی، دومین اقدام مشترک ما با دانشگاه یو. ام مالزی است. (همایش تقریب مذاهب از سوی رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه یو.ام مالزی، با حضور شخصیت‌های علمی - فرهنگی کشورمان و کشور مالزی در کوالالامپور، آذرماه گذشته با موفقیت برگزار گردید).
واحدی افزود: همایش ابن عربی یک اجلاس ایرانی - مالزیائی خواهد بود و در آن اساتید و شخصیت‌های علمی - فرهنگی از ایران و مالزی دعوت شده و شرکت خواهند نمود.
وی در ادامه گفت: حضور در این اجلاس با دعوت صورت خواهد گرفت، و چنانچه محققین و پژوهشگران محترم مایل به شرکت غیر حضوری و ارائه مقالات تحقیقی و آثار خود باشند ضمن تشکر، از آثار ارزشمند محققین محترم در همایش استفاده خواهد شد و نیز در صورت تمایل در مجموعه مقالات همایش چاپ و منتشر خواهد گردید.
علاقمندان و محققین محترم می‌توانند مقالات و آثار خود را پیرامون «اندیشه‌های فلسفی ابن عربی»، مقالات و کتب اندیشمندان ایران و مالزی حول شخصیت ابن عربی و مطالعات موضوعی در مورد اندیشه های ابن عربی جهت استفاده در این همایش علمی - فرهنگی تا پایان اردیبهشت 88 به آدرس ebnearabi@gmail.com ارسال نمایند.
 
 
منبع:
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS