دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پاپ مسیحیت مدرن را زیر سؤال برد

No image
پاپ مسیحیت مدرن را زیر سؤال برد پاپ بندیکت شانزدهم در بخشنامه پاپی خود که دیروز جمعه 9 آذر ماه به عنوان مهمترین سند واتیکان منتشر شد، مسیحیت مدرن را زیر سؤال برده و اظهار داشت که تمرکز آن بر رستگاری فردی پیام مسیح را که تصریح کرده امید مسیحی واقعی یعنی رستگاری برای همه را از یاد برده است.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از مهر، دومین بخشنامه پاپی با عنوان «نجات یافته امید» بررسی الهیاتی ایمان مسیحی است که در رنج و بینوایی زندگی روزانه دین برای مؤمن سیاحتی امیدوارانه را به قلمرو خداوند میسر می سازد.
بندیکت در این بخشنامه نوشته: ما باید تمام تلاش خود را برای غلبه بر رنج انجام دهیم، اما از بین بردن آن در جهان از قدرت ما خارج است.
بخشنامه پاپی مهم‌ترین سند پاپی محسوب شده که با مخاطب قرار دادن اعضای جامعه یک میلیاردی کلیسای کاتولیک روم صادر می شود.
رهبر کاتولیکهای جهان در این سند 76 صفحه ای به تبیین این امر پرداخته است که چگونه درک مسیحیت از امید در عصر مدرن متحول شده، در حالی که انسان در جستجوی کاهش رنجها و بی عدالتی در دنیا است. پاپ به دو تغییر فاحش تاریخی اشاره کرده که یکی انقلاب فرانسه و دیگری انقلاب کارگری کارل مارکس است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS