دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب «قصه‌های قرآن» با بررسی قصص قرآنی منتشر شد

No image
کتاب «قصه‌های قرآن» با بررسی قصص قرآنی منتشر شد کتاب «قصه‌های قرآن» با بررسی قصص قرآنی منتشر شد
گروه ادب: کتاب «قصه‌های قرآن» نوشته سید «جواد رضوی» با بررسی قصص قرآنی منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در این کتاب به بررسی نکات حکمت‌آموز قصص قرآنی پرداخته شده است.
همچنین ویژگی‌های قصص قرآنی در این کتاب به‌گونه‌ای دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.
در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم:
«... یـکـى از مضامین سراسرى و تکرار‌شونده قرآن مجید، قصص انبیا و اقوام و نیز سایر قصه هاست، که غالبا در بردارنده نکته‌ها و عبرت‌هاست. بررسى و شناخت قصه‌هاى قرآنى، خود یک شعبه از علوم قرآنى را تشکیل مى دهد. چـنـانـکه در اشاره به سبک قرآن مجید گفته شد بیان قرآنى پیگیر، دنباله‌دار، پیوسته و متحدالمضمون نیست، بلکه همچون دسته گلى است از گل‌هاى رنگارنگ و تلفیقى است از مضامین مـتعدد و به ندرت یک داستان از آغاز تا انجام به دنبال هم مى آید، استثناهاى معروف یعنى بیان سـراسـرى عـبارت است از داستان حضرت یوسف(ع) و برادرانش که به صورت یکپارچه سراسر سوره یوسف را در برمى گیرد. و داستان موسى در سوره طه و داستان داود(ع) در سوره ص و داستان سلیمان(ع) در سوره نمل یا نوح (ع) در سوره نوح یا هود (ع) در سوره هود. ولى داستان یونس در سوره یونس حتى به اندازه چند آیه هم نیست. داستان ابراهیم (ع) فقط در سوره ابراهیم نیست و در سوره ابراهیم، فقط داستان ابراهیم (ع) نیست بلکه مضامین و قصص دیگر هم هست و بقیه و بلکه عمده داستان ابراهیم (ع) را باید در سوره بقره و سوره هاى دیگر یافت...».
این کتاب با شمارگان 3000 نسخه در 672 صفحه و با بهای 40000 ریال اواخر سال 86 توسط انتشارات موعود اسلام منتشر شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS