دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب ادعیه شیعیان در بیروت تحریف شد

No image
کتاب ادعیه شیعیان در بیروت تحریف شد خبرگزاری فارس: یک نسخه‌پژوه می‌گوید انتشارات اعلمی در بیروت بدون پایبندی به امانت و روش علمی بخش صحیفه سجادیه را از کتاب ادعیه «البَلَد الأمین» شیخ تقی‌الدین ابراهیم کفعمی حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جویا جهانبخش همچنین می‌گوید این انتشارات در نسخه‌ای که از کتاب «البَلَدالأمین» منتشر کرده فهرست کفعمی را با تحریف و دستکاری نابجا به عنوان «مصادر الکتاب» در آخر کتاب آورده ‌است.
اظهارات جهانبخش در پایگاه اینترنتی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.
به گفته وی، صحیفه سجادیه دست‌کم چند ده صفحه را اشغال می‌کند و یک دعای کوچک یا مطلبی کوتاه نیست که از چشم دور بماند.
جهانبخش می‌گوید ناشر این اندازه ملتفت نبوده که اولاً صحیفه سجادیه بخشی از کتاب «البَلَدالأمین» است و ثانیاً هر نسخه و روایت از صحیفه برای نسخه‌پژوهان به جای خود عزیز و مغتنم است.
وی تصریح کرده است که چاپ تحریف شده کتاب «البَلَد الأمین» اولین دسته گلی نیست که مؤسسه اعلمی در چاپ و نشر تُراثِ امامیه به آب داده است.
کتاب «البَلَد الأمین» اثر شیخ تقی‌الدین ابراهیم کفعمی متوفی در سال 900 هجری از کتاب‌های مذهبی امامیه در زمینه ادعیه است.
اما کتاب صحیفه سجادیه، مجموعه‌ای از دعاها و مناجات امام چهارم شیعیان، زین‌العابدین علی بن الحسین است. این کتاب اگر چه در موضوع دعا و نیایش است، ولی بسیاری از معارف اسلامی و قوانین و احکام شرعی را نیز در بر می‌گیرد.



منبع: www.farsnews.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS