دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب اسلام کی عقاید منتشر شد

No image
کتاب اسلام کی عقاید منتشر شد
رسا، سرویس فرهنگی ـ کتاب اسلام کی عقاید نوشته اخلاق حسین پکهناری از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر و در دهمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اخلاق‌حسین پکهناری، در سال1970م در هند متولد شد و تحصیلات وی لیسانس و خارج فقه و اصول است. وی در زمینه مهدویت و زبان ادبیات عربی مطالعات تخصصی داشته و از محضر استادانی چون آیت‌الله وحید خراسانی و حجج‌اسلام احمد عابدی و حیاتی بهره برده است. از آثار وی می‌توان به چشم‌اندازی به حکومت امام مهدی(عج) و در انتظار ققنوس اشاره کرد.
کتاب سه جلدی اسلام کی عقاید، ترجمه اردوی«عقاید الاسلام من القران الکریم» مرحوم علامه عسکری است.
انتخاب موضوع تایر‌گذاری همچون عقاید برای ترجمه و تسلط مترجم بر موضوع یاد شده و بر ترجمه از ویژگی‌های بارز اثر حاضر است.
در این کتاب پس از تفسیر آیه میثاق«الست بربکم» به تفسیر الاه در آیات قرآن پرداخته و در ادامه اصناف مخلوقات خداوند که ذکر آنها در قرآن آمده همچون ملائکه، آسمان، زمین، جنبندگان، جن، شیاطین و انسان را شرح و تفسیر کرده است.
مفهوم رب و این‌که رب العالمین کیست و انواع هدایت رب العالمین برای مخلوقاتش چگونه خواهد بود در این کتاب آمده است.
معنای نبی، رسول و وصی و اخبار انبیا و اوصیا در کتب آسمانی و در سیره و تاریخ بحث بعدی این اثر است.
مواقف مختلفی چون دنیا و آخرت، مرگ و قبر، محشر، بهشت و جهنم به عنوان مواقف جزای عمل مورد تفسیر قرار گرفته است.
شفاعت، حبط عمل، اسمای رب، مشیت الهی، بداء، جبر و تفویض، قضا و قدر و تفسیر آیات مربوط به حضرت آدم، نوح، هود، صالح، ابراهیم، یعقوب، شعیب و پیامبران دیگر مباحثی است که نویسنده به آنها پرداخته است.
در پایان کتاب به عصر فترت و معنای آن پرداخته شده و پدران پیامبر اسلام(ص) در این عصر به شکلی محققانه مورد بررسی قرار گرفته است.
گفتنی است، مجموعه سه جلدی«اسلام کی عقاید» نوشته اخلاق‌حسین پکهناری، در 1025 صفحه از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر و یکی از برگزیدگان دهمین همایش کتاب سال حوزه شده است.
 
منبع:

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS