دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دو کتاب درباره دین و رسانه منتشر می‌شود

No image
دو کتاب درباره دین و رسانه منتشر می‌شود
دو کتاب درباره دین و رسانه منتشر می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس، نگاه دینی به پدیده‌های مختلف یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. در حوزه رسانه نیز سال‌هاست متفکرین غربی به غور و تفحص درباره هم‌نشینی و تضادهای آموزه‌های دین و فن‌آوری و ماهیت رسانه پرداخته‌اند که این تلاش فکری آن‌ها در قالب همایش‌ها و مکتوبات به اهالی فکر عرضه می‌شود.
همزمان با دومین همایش بین‌المللی دین و رسانه، خانه هنر و اندیشه وابسته به مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما مستقر در شهر قم بنا بر ماهیت خود و هم‌چنین به عنوان یکی از برگزارکنندگان همایش مذکور، ترجمه و تدوین دو کتاب مهم و با ارزش در حوزه دین و رسانه را در دست تهیه دارد.
کتاب دین در عصر رسانه نوشته استوارت هوور که توسط انتشارات راتلج در سال 2006 منتشر شده، یکی از مهم‌ترین کتب در حوزه مطالعات دین و رسانه است.
وی یکی از مدعوین همایش بین‌المللی دین و رسانه نخست و یکی از شناخته‌شده‌ترین اساتید و پژوهشگران در حوزه مطالعات دین و رسانه است که دارای تالیفات متعددی در این‌باره است؛ پیش از این کتاب دیگر وی با نام بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ به همت انتشارات سروش منتشر شده بود با این تفاوت که آن کتاب بیشتر جنبه گردآوری داشته و کتاب دین در عصر رسانه یکی از مهم‌ترین تالیفات وی به شمار می‌آید.
ترجمه کتاب 366 صفحه‌ای دین در عصر رسانه را علی عامری مهابادی، فتاح محمدی و اسماعیل اسفندیاری بر عهده دارند.
هم‌چنین کتاب دایره‌المعارف دین، ارتباطات و رسانه ویراسته دانیل استوت که توسط انتشارات راتلج به سال 2006 منتشر شده نیز یکی دیگر از کتب در دست ترجمه است.
این کتاب که به همت نویسندگان متعدد و در بیش از 400 صفحه تدوین شده، دربرگیرنده 128 مدخلِ مرتبط با مباحث دین، ارتباطات و رسانه است. برگزیده‌ای از مداخل دایره‌المعارف دین، ارتباطات و رسانه به همت جمعی از مترجمین شناخته شده و کارآشنای ایران در حال گردآوری است.
مجید اخگر، محمد شهبا، محمد نبوی، نیما ملک‌محمدی، فریده حسن‌زاده(مصطفوی)، سیدعبدالله گیویان، امیر احمدی آریان از جمله مترجمان این مجموعه هستند.
گردآوری دو کتاب مذکور را سیدحمیدرضا قادری بر عهده دارد.
بنابر اعلام گردآورنده، کار ترجمه کتاب دین در عصر رسانه به پایان رسیده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تلاش می‌شود دو کتاب، آبان‌ماه امسال به بازار نشر عرضه شوند.
هم‌چنین کار ترجمه دیگر مداخل دایره‌المعارف دین، ارتباطات و رسانه تا بهار سال 1388 به پایان خواهد رسید که در مجلدات بعدی عرضه خواهند شد.
دومین همایش بین‌المللی دین و رسانه از 19 تا 21 آبان‌ماه امسال به مدت سه روز در دو شهر تهران و قم برگزار خواهد شد.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمایه گذاری Investment

سرمایه گذاری Investment

سرمایه‌گذاری نوسان‌بارترین جزء مخارج کل است که در اقتصاد کلان مورد بحث قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاری، فراگردی است که در آن، کالاهای سرمایه‌ای برای تولید کالاها و یا خدمات دیگر به‌کار می‌رود.
بورس اوراق بهادار Stock Exchange

بورس اوراق بهادار Stock Exchange

بورس اوراق بهادار، بازاری برای معامله اسناد مالی است که شرکت‌ها و مؤسسات در صورت دارا بودن شرایط قانونی معین می‌توانند تحت حمایت قانون، پس‌اندازها و سرمایه‌های راکد را در قالب‌های معین جذب نموده و بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را تأمین کنند.
پول شویی Money Laundering

پول شویی Money Laundering

از یک منظر، «پول شویی» ساز وکاری است که از طریق آن درآمدهای نامشروع ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی و سازمان‌یافته، مشروع جلوه داده می‌شود
نظریه های پولی Monetary theories

نظریه های پولی Monetary theories

پول همان وسیله مبادله قانونی در هر کشور است که برخی علاوه بر نقش وسیله مبادله، معیار سنجش ارزش و معیار ذخیره ارزش را نیز برای آن بر می شمارند.
اسکناس Banknote

اسکناس Banknote

اسکناس در اصل از آسی‌نیای (Assignat) فرانسوی گرفته شده که در زبان روسی به‌صورت آسیگناتیسا (Assignatsia) و در زبان فارسی، با تغییر لفظی در دوره فتحعلی شاه به‌صورت اسکناس درآمد.

پر بازدیدترین ها

توسعه اقتصادی Economic Development

توسعه اقتصادی Economic Development

توسعه در لغت به‌معنای گسترش دادن و از نظر اندیشه‌وران علوم اقتصادی و اجتماعی، جریانی چند بُعدی و به‌معنای ارتقای مستمّر کلّ جامعه و نظم اجتماعی به‌سوی زندگی بهتر یا انسانی‌تر است.
الگوی IS-LM  IS-LM Model

الگوی IS-LM IS-LM Model

الگوی IS-LM از اساسی‌ترین الگوهای تحلیلی اقتصاد کلان است. این الگو به‌وسیله منحنی‌های IS و LM به شرح و تحلیل رابطه میان نرخ بهره (r) و درآمد ناخالص ملی (y) در بازارهای کالا و پول می‌پردازد و نشان‌دهنده نرخ بهره و درآمدی است که در آن، بازار کالا و پول به‌طور همزمان در تعادل هستند.
نظریه های مصرف Consumption Theory

نظریه های مصرف Consumption Theory

رابطه بین مصرف و عوامل مختلف (متغیرها)، تابع مصرف نامیده می‌شود و درآمد، مهم‌ترین متغیر تابع مصرف است؛ اما درآمد، یک واژه کلی است و می‌توان برداشت‌های متفاوتی از آن داشت؛ به‌عبارت دیگر درآمد را می‌توان به‌صورت درآمد مطلق، دائمی، نسبی، در طول زندگی و ... تعبیر نمود؛ که با توجه به هریک از این تعبیرها، نظریات متفاوتی ارائه می‌شود.
بورس اوراق بهادار Stock Exchange

بورس اوراق بهادار Stock Exchange

بورس اوراق بهادار، بازاری برای معامله اسناد مالی است که شرکت‌ها و مؤسسات در صورت دارا بودن شرایط قانونی معین می‌توانند تحت حمایت قانون، پس‌اندازها و سرمایه‌های راکد را در قالب‌های معین جذب نموده و بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را تأمین کنند.
Powered by TayaCMS