دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آشنا کردن نسل جوان با معارف اسلامی

No image
آشنا کردن نسل جوان با معارف اسلامی

کلمات کلیدی: آشنا كردن نسل جوان با معارف اسلامي

نویستده: آیت الله العظمی صافی

ضروری است باید از هر فرصتی برای نشر و تبیین معارف اهل بیت (ع) استفاده کرد

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم پیرو اهل بیت (ع) هستیم و باید از هر فرصتی برای نشر و تبیین و تبلیغ معارف غنی ائمه اطهار علیهم السلام بهره بگیریم و رسالت‌های خود را به درستی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب کشور ترکیه با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها، از این بانوی بزرگوار به عنوان اسوه‌ی زنان عالم یاد و تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در جریان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و با خطبه‌ها و بیانات خود، ظلم و طغیان‌گری یزدیان را برملا کردند.

وی در خصوص محل دفن این بانوی بزرگوار بیان کرد: احتمال است که مشهد ایشان در مصر باشد و در شهر قاهره مزار و بارگاهی وجود دارد که عده‌ی کثیری از علاقمندان آن حضرت از اول ماه رجب در آنجا جمع می‌شوند و به حضرت زینب سلام الله علیها متوسل می‌شوند و کراماتی نیز در آنجا مشاهده شده است؛‌ البته در سوریه نیز زیارتگاه آن حضرت مورد توجه مردم است.

مدرس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط طلاب کشور ترکیه به منظور تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در این کشور گفت: ‌من از اقدامات شما بسیار خوشحال شدم و کاش من هم یکی از شما بودم و می‌توانستم سهمی در این امر مهم و ارزشمند داشته باشم.

صافی گلپایگانی با اشاره به اهمیت مساله ولایت اهل بیت علیهم السلام خطاب به طلاب کشور ترکیه اظهار کرد: سفرهای تبلیغی شما،‌ سفر الی الله،‌ الی الرسول و الی القرآن است و فعالیت شما نوعی جهاد به حساب می‌آید و باید قدر موقعیت خود را بدانید و از این فرصت‌ها برای تبیین معارف اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ من هم برای موفقیت روز افزون شما دعا می‌کنم و امیدوارم با برخورد مناسب و رفتار خوب بتوانید همه را به سوی معارف اهل بیت و آموزه‌های اسلامی دعوت کنید.

صافی ابراز کرد: مردم ترکیه نیز اهل بیت عصمت و طهارت را دوست دارند و امیدوارم شما بتوانید با برنامه ریزی مناسب معارف و آموزه‌های اهل بیت را در این کشور بیش از پیش تبلیغ و ترویج کنید.

این مرجع تقلید، ترویج و تبلیغ معارف اسلامی را در کشورهای خارجی امری مهم ارزیابی کرد و افزود: باید روی این مساله کار کرد و معارف غنی اهل بیت علیهم السلام و اسلام و تشیع را برای جامعه تبیین کرد.

صافی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را با معارف و حقایق اهل بیت عصمت و طهارت آشنا کرد، ابراز کرد:‌ به جز مکتب شیعه هیچ مذهبی،‌ چنین آموزه‌های غنی در اختیار ندارد.

وی نامه‌های امام علی علیه‌السلام و خطبه‌های این امام همام در نهج‌البلاغه را بسیار غنی توصیف کرد و افزود:‌ خطبه‌های امام علی علیه‌السلام بسیار غنی، پرمحتوا، معرفت‌آموز و اثر بخش است و باید معارف آن را برای اقشار مختلف جامعه تبیین کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

کتاب هویت دینی جوانان

کتاب هویت دینی جوانان

این کتاب به مسئله دین و دینداری جوانان و نوجوانان و آسیب شناسی تبلیغ دینی و دین داری در جامعه و تبلیغ دینی برای جوانان پرداخته است.

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS