دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اظهارات اندیشمندان در باره تأثیرات تفکرات امام خمینی بر تحولات منطقه

No image
اظهارات اندیشمندان در باره تأثیرات تفکرات امام خمینی بر تحولات منطقه

تحولات منطقه، تأثيرات تفكرات امام خميني

خیزش و انقلابهای اخیر در منطقه نتیجه تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام است

اندیشمندان و شخصیتهای خارجی به مناسبت بیست و دومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خیزش و انقلابهای اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا را نتیجه تاثیر پذیری آن از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام دانستند و بر هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان به منظور ایجاد انحراف در بیداری اسلامی تاکید کردند.

دکتر "راسم النفیس" استاد و پژوهشگر مصری، شخصیت حضرت امام خمینی را شخصیتی منحصر به فرد و از برجسته‌ترین شخصیتهای معاصر جهان اسلام دانست و انکار تاثیر اندیشه‌های حضرت امام در حوادث اخیر جهان اسلام را همانند انکار نور آفتاب در وسط روز اعلام کرد.

استاد دانشگاه المنصوره مصر با اشاره به انقلابهای اخیر منطقه و الگوگیری این انقلابها از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه حضرت امام افزود: من از زمانی که با شخصیت امام روح‌الله موسوی خمینی آشنا شدم، این شخصیت را یک شخصیت منحصر به فرد یافتم و می‌توان امام خمینی را از برجسته‌ترین شخصیتهای معاصر جهان اسلام به شمار آورد.

این اندیشمند مصری همچنین در مورد تلاشهای بعضی از کشورها برای انکار تاثیر فکر و اندیشه امام خمینی در انقلابهای و حوادث اخیر جهان اسلام تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند تاثیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر منطقه و انقلابهای ملتهای اسلامی را انکار کنند در واقع این تلاش آنها همانند تلاش کسی است که می‌خواهد وجود نور آفتاب را در وسط روز انکار کند. اینها هر چه دلشان می‌خواهد می‌توانند بگویند. اما باید گفت که امروز جهان اسلام از حالت سکون و عقب ماندگی به وضعیت تجدد و حیات دوباره رسیده است و جای هیچ گونه انکار تاثیر حضرت امام خمینی در این حوادث وجود ندارد.

النفیس در مورد جایگاه مساله فلسطین نزد امام خمینی(ره) نیز گفت: بعد از اینکه این مساله از سوی بعضی‌ها رو به فراموشی و عقب نشینی قرار گرفته بود امام خمینی(ره) این مساله را دوباره به جایگاه حقیقی خود رساند و این ضربه‌ای است که حامیان صهیونیستها آن را از سوی امام دریافت کردند و امت اسلامی امروز با سرعت هر چه تمام‌تر در حال حرکت رو به جلو است تا بتواند جایگاه خود را در جهان امروز بهبود سازد و به اهداف بلند خود مانند آزادی فلسطین و رهایی از سلطه قدرتهای جهانی که از اهداف امام خمینی(ره) می‌باشند در حال حرکت است.

استاد مدارس دینی بانکوک:

"قوی حیدر" استاد حوزه و علوم دینی در تایلند از امام خمینی(ره) به عنوان رهبر الگو در جهان یاد کرد و گفت: هر اندیشمند آزاده خواه در جهان باید از خط امام پیروی کند. وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) رهبری بود که نمونه آن در جهان کم است بااشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه عربی و شمال آفریقا افزود: قیامهای اخیر منطقه ثابت کرد که پیش بینی‌های حضرت امام در حال تحقق است و امام خمینی از ابتدا به این مسایل اشاره کرده بود.

حیدر در ادامه مقابله با صهیونیستها را وظیفه ملی مسلمانان دانست و گفت: همانگونه که حضرت امام فرمودند ریشه صهیونیسم در جهان کنده خواهد شد. وی همچنین با بیان اینکه برای مقابله با صهیونیستها نباید تنها به راهپیمایی‌ها اکتفا کرد خواستار اقدام عملی و همچنین حمایتهای مالی و سیاسی از جنبش‌های اخیر منطقه برای سرنگونی حکومت‌های دیکتاتوری و وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی شد.

قیامهای خاورمیانه متاثر از اندیشه امام

شیخ احمد روسناک رئیس شورای اسلامی جامعه مسلمانان لهستان از امام خمینی(ره) به عنوان الگوی رهبران آزاده جهان یاد کرد و گفت: آنچه امروز در منطقه شاهد هستیم آینده نگری حضرت امام را ثابت کرد.

وی قیامهای مردم منطقه علیه حکومتهای دیکتاتوری را مشابه انقلاب ایران دانست و گفت: آنچه که امروز از بیداری اسلامی شاهد هستیم آینده نگری‌هایی بود که حضرت امام در دوره حیات خود داشتند و امروز در حال تحقق است.

روسناک الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در پیروزی‌های انقلابهای مردم منطقه را بی‌تاثیر ندانست و در باره نقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در ادامه راه حضرت امام خمینی گفت: بدون شک ایشان بخوبی راه امام را دنبال کرده‌اند و ما امیدواریم که وی بتواند باقی آرمانهای امام خمینی را محقق کند.

رئیس دانشگاه اسلامی پاکستان: انقلاب ایران چراغ هدایت انقلابهای اخیر است

انور حسین صدیقی رئیس دانشگاه بین الملل اسلامی پاکستان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان چراغ هدایت انقلابهای اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا یاد کرد. وی از امام خمینی به عنوان رهبر بزرگ و نمونه در جهان اسلام یاد کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به مردم منطقه امید داد تا آنها هم در مقابل حکومتهای دیکتاتوری به پا خیزند و تا تحقق مطالبات شان کوتاه نیایند.

صدیقی در ادامه گفت: بدون شک می‌توان گفت آنچه که امروز از قیامهای مردم در منطقه شاهد هستیم نتیجه پیروی از اندیشه‌های امام خمینی بوده است و پیروزی انقلاب ایران از همان ابتدا روحیه‌ای در کالبد مردم منطقه دمیده بود که اکنون تجلی یافته است.

وی افزود: قطعا هر زمان که مردم علیه حکومت‌های استبدادی و دیکتاتوری به پا خیزند تلاش آنها به ثمر خواهد رسید و منجر به سرنگونی حکومتهای استکباری خواهد شد.

صدیقی فلسطین را از مهمترین اولویتهای جهان اسلام دانست و از همه مسلمانان جهان خواست برای مقابله با صهیونیسم متحد شوند.

مدیر شبکه الجزیره: امام خمینی فرهنگ مقاومت و قیام مردمی را در جهان نهادینه کرد

مدیر اداره پژوهش‌های شبکه الجزیره قطر با تاکید بر اینکه نقلاب‌های اخیر در کشورهای عربی باید از انقلاب ایران الگو بگیرند، گفت: امام خمینی فرهنگ مقاومت و قیام مردمی را در جهان نهادینه کرد. صلاح الدین زی محمد درخصوص قیامهای مردمی در کشورها‌ی عربی و همچنین نقش امام در این بیداری اسلامی با انتقاد از اینکه در این انقلابها رهبری واحد وجود ندارد خواستار الگوگیری از انقلاب ایران شد و گفت:امام خمینی رهبر کاریزماتیکی نه تنها در بین مردم ایران بلکه در بین جهان عرب و اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی این اندیشه را بنا نهاد که مردم می‌توانند در مقابل حکومتهای دیکتاتوری به پا خیزند و به پیروزی برسند.

زی محمد همچنین نسبت به تلاش صهیونیستها برای نفوذ در کشورهای منطقه برای اخلال در انقلابهای منطقه هشدار داد و تاکید کرد که مردم کشورهای منطقه برای پیروزی نیاز به رهبری واحد مانند امام خمینی دارند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

مدیر اداره پژوهش‌های شبکه الجزیره هدف از قیام مردم منطقه را تحقق آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی بیشتر دانست.

اندیشمندآذری: سونامی بیداری اسلامی با پیروی از اندیشه‌های امام خمینی آغاز شده است

"الدنیز قلی اف" رئیس انجمن روشنفکران آذربایجان انقلابهای اخیر در منطقه را الگوگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: سونامی بیداری اسلامی با پیروی از اندیشه‌های امام خمینی آغاز شده است. وی درباره نقش امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی گفت: هیچ شکی نیست که همه این انقلابهای اخیر تحت تاثیر گفتار و اندیشه‌های امام بوده است چراکه امام خمینی مسایل جوهری در افکار عمومی را دنبال می‌کرد و عدالت را در سرلوحه برنامه خود قرار داده بود.

وی در ادامه افزود: همه آنچه که از این انقلابها هم اکنون در منطقه خاورمیانه شاهد هستیم حاصل اندیشه‌های این امام بزرگ یعنی امام خمینی بوده است.

قلی اف در پایان خواستار اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا شد و گفت باید از هروسیله‌ای برای مقابله با سران استکبار جهان مقابله کرد.

رئیس حزب اصلاح و توسعه تونس:انقلابهای امروز جهان عرب ناشی از تفکرات امام خمینی است

رئیس حزب اصلاح و توسعه تونس از امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین رهبر انقلابی قرن گذشته یاد کرد و انقلابهای امروز جهان عرب را ناشی از تفکرات آن امام دانست. "محمد القومانی" با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پایه‌های استکبار جهانی را به لرزه درآورد و به نقطه مهمی در جهان تبدیل شد، افزود: موضوعی که باعث شد انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت سی سال به مصر و تونس و سایر کشورهای منطقه برسد، عدم حمایت و ارتباط گیری حاکمان عربی از این انقلاب مردمی بود.

وی در ادامه افزود: افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) با گذشت زمان و به مرور در جهان گسترش یافت به طوری که انقلابهای امروز کشورهای عربی نتیجه انقلاب اسلامی دیروز ایران است و این انقلابها قطعا حامی انقلاب اسلامی ایران خواهند بود وراه انقلاب اسلامی ایران را ادامه خواهند داد.

رئیس حزب اصلاح و توسعه تونس با اشاره به لزوم حمایت از مسئله فلسطین به عنوان محور اصلی انقلابهای ملتهای عربی منطقه افزود: انقلابهای ملتهای عربی نیز باید مانند جمهوری اسلامی ایران سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کنند و تا آزادی کامل تمام سرزمینهای اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی، مقاومت ملت لبنان و فلسطین را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی "بیداری جهان اسلام" که روز گذشته با حضور ده‌ها شخصیت از بیش از بیست کشور جهان در سالن همایشهای صدا و سیما در تهران برگزار شد، گفت: این همایش مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی جهان اسلام و منطقه خاورمیانه را مورد برسی قرارداد و راهکارهای حمایت از انقلابهای اخیر ملتها ونیز همکاریهای مشترک با آنها را مورد بررسی قرار داد.

القومانی تاکید کرد: از آنجا که این انقلابها در ابتدای راه هستند، برای اینکه به ثمر بنشینند باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتواند معادلات بین‌المللی و شرایط اقتصادی و سیاسی جوامع عربی و اسلامی را به نفع ملتها دگرگون سازند.

استاد دانشگاه اندونزی: امام خمینی مبارزه مردم با زورگویان را جهانی کرد

دکتر "حسبی امیرالدین" استاد دانشگاه مطالعات اسلامی اندونزی درباره شخصت حضرت امام خمینی و نقش امام در بیداری اسلامی گفت: معتقدم که اکثر مسلمانان منطقه عاشق خمینی بودند و هستند چرا که امام انقلابی را رهبری کرد که یک انقلاب اسلامی بود و به پیروزی رساند. وی افزود: متاسفانه وقتی دولتمردان به قدرت می‌رسند از قدرت خود علیه مردم مظلوم استفاده می‌کنند و امام خمینی با این انقلاب مبارزه با زورگو را نهادینه کرد.

امیر الدین در خصوص شباهتها و تفاوتهای انقلابهای منطقه با انقلاب ایران گفت: انقلاب ایران دارای رهبری واحد بود ولی انقلابهای منطقه فاقد رهبر‌ی واحد هستند. مردم ایران می‌دانستند چه می‌خواستند اما مردم منطقه هنوز منسجم نیستند و هنوز مشخص نیست چه کسی حکومت را به دست می‌گیرد.

اندیشمند هندی: اندیشه‌های امام در انقلابهای منطقه در حال تجلی است

اختر مهدی اندیشمند هندی بیداری اسلامی ملتهای منطقه را نشات گرفته از تفکرات حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروز بخوبی می‌بینیم که اندیشه‌های امام در انقلابهای منطقه در حال تجلی است.

وی در باره نقش حضرت امام در بیداری اسلامی منطقه و احیای قضیه فلسطین گفت: هدف اصلی اسلام بیدار کردن جامعه انسانی است و امام خمینی با اتکا به این پیام مردم جهان را نسبت به اهمیت مسئله فلسطین آگاه کردند و همگان را به حمایت از ملت مظلوم فلسطین فرا خواندند.

وی در ادامه بیداری اسلامی ملتهای منطقه را نشات گرفته از تفکرات حضرت امام دانست و گفت: حضرت امام با شعار نه شرقی نه غربی و همچنین مخالفت با استعمار و استکبار، یک اسلام ناب را دنبال می‌کرد و امروز می‌بینیم که این اندیشه‌ها در حال تجلی در کشورهای منطقه است. اختر مهدی همچنین اعتماد کامل مردم به خدا و احساس مسئولیت نسبت به خداوند همراه با حرکت مردم را از بزرگترین میراث امام خمینی برای ملت مسلمان ایران و جهان دانست و گفت: ملت مسلمان با اتکا به این دو اصل می‌توانند در برابر ظالمان و حکام زورگو بایستند و به پیروزی دست یابند.

وی در ادامه گفت که راه امام نباید فراموش شود باید همه مسلمانان جهان راه وی را دنبال کنند تا به پیروزی نهایی دست یابند.

یک شخصیت دینی یمنی:انقلابهای امروز منطقه با گامهای دیروز امام خمینی(ره) آغاز شده است

یک شخصیت دینی از کشور یمن، پیروزیهای امروز جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی را ناشی از گامهای اولیه مبارزات امام خمینی(ره) دانست و گفت: ادامه راه مبارزات امام خمینی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بر همه مسلمانان واجب است.

علامه "ابراهیم محمد الوزیر" از علمای شیعه یمن با اشاره به تحولات امروز ملتهای کشورهای منطقه در مخالفت با رژیم صهیونیستی و سیاستهای کشورهای غربی گفت: انقلابها و تغیرات اخیری که ما امروز شاهد آن هستیم در واقع اصل همه آنها به تاریخ مبارزات امام خمینی باز می‌گردد. راه اتفاقات امروز منطقه با گامهای امام خمینی(ره) شروع شد و برکات امام خمینی از آن روز تا به حال و انشاء‌الله تا پیروزی نهائی امت اسلام و آمدن مصلح بزرگ از خاندان پیامبر(ص) که آن حضرت به آمدنش بشارت داد، ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امروز ادامه راه مبارزات امام خمینی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بر همه مسلمانان واجب است، تصریح کرد: در خصوص مبارزه با اشغالگران صهیونیستی همه جهان عرب و مسلمانان باید راه امام خمینی را در این زمینه ادامه دهند و اگر سیاست دوگانه کشور آمریکا در قبال ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی نبود، جهان اسلام خیلی وقت پیش می‌توانست مشکل فلسطین را حل کند.

استاد دانشگاه قطر: انقلاب امام خمینی ذهنیت ملتها را برای رسیدن به جایگاه بلند و زندگی با کرامت بیدار کرد

دکتر عبدالجبار سعید استاد دانشگاه قطر در باره نقش حضرت امام در بیداری اسلامی منطقه گفت: امام خمینی بزرگترین اصلاح گر قرن گذشته به شمار می‌رود. این اصلاح گر توانست ملت ایران را به آرزوها و اهداف بلند خود برساند. امام خمینی در سالهای قبل ضرورت تشکیل انقلابی اسلامی که ضامن تامین یک زندگی شرافتمندانه برای ملت ایران باشد را احساس کرد و با تلاشهای خود توانست ملت ایران را به این آرمان بلند برساند.

وی افزود: ملتهای منطقه امروز با گذشت مدت بسیار زیاد تازه به این موفقیت دست یافتند. به نظر من این نکته در تیزبینی امام مهمترین بخش شخصیتی این امام انقلابی اصلاحگر به شمار می‌رود. انقلاب امام خمینی بدون شک ذهنیت ملتها را برای رسیدن به جایگاه بلند و زندگی با کرامت بیدار کرد.

استاد دانشگاه کویت: امام خمینی اسلام را احیا کرد

امام خمینی در حقیقت یک دستاوردی بزرگ برای تمام بشریت بود. بسیار سخت است که ما بتوانیم یک کاریزما و جذابیتی در یک رهبر مانند آنچه در شخصیت امام خمینی(ره) لمس کردیم بتوانیم در شخص دیگری بیابیم. ما انقلابهای زیادی در دنیا شاهد بودیم که همه آنها جایگاه انسانها را کاهش داد و تنها انقلابی که منزلت انسان در آن به اوج رسید، انقلاب امام خمینی(ره) بود.

ملت ایران امروز وظیفه سنگینی در ادامه راه امام دارد. ملتهای دنیا امروز با الهام از افکار امام خمینی(ره) امید زیادی در بدست آوردن آزادی خود کسب کردند. بدون شک افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بهاری که امروز در انقلابهای کشورهای عربی می‌بینیم تاثیر بسزایی داشته است.

ملتها از امام خمینی(ره) یاد گرفتند که چگونه با ظلم مبارزه کنند. ایشان الگوی مبارزه با سیطره کشورهای غربی و آمریکا و زاده نامشروع آنها یعنی اسرائیل بود. امام در زمانی که ایران بسیار ضعیف بود توانست به همه دنیا ثابت کند که اراده انسان از هر نوع موشک و بمب اتمی قویتر است و این اندیشه به مرور به کشورهای عربی و دیگر نقاط جهان راه یافت.

روحانی کویتی: امام خمینی در قلبهای در قلوب ملتهای جهان جا دارد

حجت الاسلام "جابر جویر" از علمای کویت شخصیت امام خمینی(ره) را یک شخصیت استثنایی دانست و گفت: حضرت امام شخصیتی بی‌نظیر بود به طوری که توانست در قلبهای ملتهای اسلامی و نیز ملتهای دنیای غیر اسلام وارد شود. نفوذی که امام در دلها داشت به خاطر این است که شخصیت این فرد کامل است و از هر جهتی که به آن نگاه کنیم می‌بینیم که این شخصیت به تکامل کامل نزدیک بوده است. مثلا می‌توان به بعد سیاسی، فقهی و اجتماعی حضرت امام اشاره کرد. در خصوص ایجاد وحدت اسلامی امام توانست گامهای بلندی در این زمینه بردارد. این یک ادعا نیست بلکه هر کس می‌تواند به سخنرانیهای امام مراجعه کند و به این واقعیت برسد. امام به مساله وحدت مسلمانان اهمیت ویژه‌ای قائل بودند. امروز ما می‌بینیم که قدرتهای جهانی و آمریکا برای دست یافتن به اهداف خود از این مساله (اختلاف ایجاد کردن) بین مسلمانان استفاده می‌کنند و امام در آن زمان این خطر را احساس کرد و به دنبال چاره جویی بودند. امام از بیش از 30 سال پیش به دنبال وحدت بین تمام ملتهای مسلمان بودند تا دشمنان آنها نتوانند به آنها از این راه ضربه بزنند و همه ما امروز نیاز شدید به مساله وحدت را لمس می‌کنیم.

امام جماعت سودان: انقلابهای منطقه الگو گرفته از انقلاب ایران است

"شریف ادریس عبدالقادر عایس" امام جماعت و مبلغ اسلامی در سودان درباره شخصیت امام خمینی و نقش امام در بیداری اسلامی گفت: امام شخصیت بزرگی بود که در قلب مسلمانان جهان جای دارد. امام حامی مظلومین بود و به ملت مسلمان ایران و جهان ثابت کرد که می‌توان در برابر استکبار ایستادگی کرد حکومت‌های دیکتاتوری را شکست داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی شخصیت غیر قابل توصیف است افزود: ملل اسلامی احتیاج به یک رهبر داشتند که ناجی و هدایتگر آنها باشد و آن کسی نبود جز امام خمینی.

وی در خصوص مشابهت و تفاوتهای انقلابهای منطقه با ایران گفت: انقلابهای منطقه الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران هستند ولی متاسفانه رهبر واقعی و واحد ندارند و من امیدوارم که انقلاب آنها هم به مانند ایران به پیروزی برسد.

* خبرگزاری قدس

* استاد دانشگاه و پژوهشگر مصری: انکار اندیشه امام خمینی در انقلابهای اخیر منطقه مانند انکار نور خورشید در وسط روز است

* رئیس شورای اسلامی جامعه مسلمانان لهستان: قیامهای خاورمیانه متأثر از اندیشه امام خمینی است

* یک اندیشمند تایلندی: سرنوشت امروز دیکتاتورهای عرب را امام خمینی قبلا پیش‌بینی کرده بود

* مدیر شبکه الجزیره: امام خمینی فرهنگ مقاومت و قیام مردمی را در جهان نهادینه کرد

* اندیشمند آذری: سونامی بیداری اسلامی با پیروی از اندیشه‌های امام خمینی آغاز شده است

* اندیشمند هندی: اندیشه‌های امام در انقلابهای منطقه در حال تجلی است

* یک شخصیت دینی یمنی: انقلابهای امروز منطقه با گامهای دیروز امام خمینی آغاز شده است

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
Powered by TayaCMS