دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

روحیه حسینی عامل استمرار انقلاب اسلامی

No image
روحیه حسینی عامل استمرار انقلاب اسلامی

روحيه حسيني عامل استمرار انقلاب اسلامي

ذات اقدس اله فرمود: دستگاه خلقتتان، دستگاه گوارشتان خیلی طبیبانه و عالمانه است. شما اگر مختصری سم به کودک بدهید ،آن را بالامی آورد !؟ چون دستگاه گوارش انسان سم را تحمّل نمی کند. این دستگاه گوارش مثل یک ظرف نیست! اگر در یک دبّه خالی بی ادراک، سم بریزی، می‌پذیرد؛ عسل بریزی، می‌پذیرد؛ چون اهل درک نیست ! برای هر دو هم ساخته شد. امّا این دستگاه درون اینچنین نیست که هم سم را قبول کند، هم عسل را قبول کند !! سم را بالاخره بالا می‌آورد. فرمود: همه تان بدانید ! آسمان بروید، حکم همین است؛ زمین باشید، حکم همین است: هو الّذی فی السّماء اله و فی الارض‌اله (1). در دستگاه قضائی باشی همین است، در اجرائی باشی همین است، در تقنینی باشی همین است، شغل آزاد داشته باشی همین است ! نظام هستی، مال حرام را بالا می‌آورد؛ آبرویتان را نریزید. ممکن نیست کسی خلاف بکند، رشوه بگیرد، کم و زیاد بکند، دیر بیاید و زود برود، از وقت اداری بکاهد و روزی آن را بالا نیآورد.

آبروی انسان مومن، متعلّق به خدای سبحان

فرمود: عمداً آبرویتان را نریزید، مگر آبروی شما مال شماست؟ حالااگر کسی خدای ناکرده قصد کرد، گفت: باشد، من می‌خواهم آبرویم را بریزم؛ مگر کسی مجاز است آبروی خودش را بریزد ؟ یا اگر آبروی خودش را ریخت، به جهنّم می‌برندش؟! فرمود: آبروی شما مال شما نیست! شما خلیفه من هستید؛ خلیفه یعنی چه؟ یعنی نائب. نائب یعنی چه؟ یعنی از طرف من هستید. من به شما این آبرو را دادم. پس اگر کسی خدای ناکرده یک کاری کرد که آبرویش را ریخت؛ او در دنیا مسلوب الحیثیه است، در آخرت هم درجهنّم است.

منظور از «خود فعّال » و «خود اصیل»

این را از کدام آیه قرآن استفاده کنیم؟ از آن بخش‌های فراوان قرآن که فرمود: اینها به ما ستم نکردند،بلکه به خودشان ستم کردند. به خودشان ستم کردند یعنی چه؟ ما دو تا خود داریم. یک « خود فعّال» داریم که کارها به دست اوست، تیغ به دست اوست؛ یک« خود اصیل » داریم که خلیفه الله است. این که ما در تعبیرات خود می‌گوئیم این به خودش ستم کرده، این را از قرآن گرفتیم. به خودش ستم کرده، ستم یعنی چه؟ یعنی یک کسی ظالم است، حق دیگری را می‌گیرد؛ چون به حق دیگری تعدّی کرده و تجاوز کرده، عنوان ظلم و ستم پدید می‌آید. اگر دو نفر باشند؛ یکی(الف) و دیگری(با)، هر کدام یک مرزی داشته باشند؛ (با) یک حقی داشته باشد، (الف) یک حقی داشته باشد؛ این (الف) از حق خود تعدّی بکند، به محدوده (با) برسد، حق (با) را بگیرد؛ می‌گویند: ظلم کرده! این معنی« ظلم» است.

در بسیاری از آیات قرآن است که این تبهکارها به خودشان ظلم کردند. به خودشان ظلم کردند یعنی چه ؟ یعنی یک خودی دارند که کار دست آنهاست که الآن دارند گناه می‌کنند. یک خود اصیل دارند که این خود اصیل خلیفه الله است، نائب است، مالک اصلی است، حیثیت مال اوست:ما ظلمهم الله و لکن کانوا انفسهم یظلمون(2)، اینها به خودشان ظلم کردند. پس معلوم می‌شود ما دو نفریم، نه یک نفر ! اگر یک نفر باشیم که ظلم معنا ندارد! ما دو تا حق داریم، نه یک حق؛ اگر یک حق باشد که ظلم معنا ندارد! پس معلوم می‌شود آبروی ما مال ما نیست. ما نسبت به دیگران آبرو داریم، امّا نسبت به خودمان اینچنین نیست که بر این آبرو مسلّط باشیم که هر جا خواستیم بریزیم!

چرا ا نتحار در اسلام حرام است، مگر انتحارهای استشهادی؟! چون این جان ما، مال ما نیست؛ ما امین ایم! لذا اگر کسی ا نتحار کرد، خودش را کشت؛ بعداً، یعنی بعد از خوردن قرص خواب و مانند آن وصیت کرد، آن وصیت‌های او در فقه اسلامی و در حقوق اسلامی مقبول نیست. اگر کسی قرص‌هائی خورد که بعد از 2 ـ 3 ساعت می‌میرد؛ بعد وصیت کرد، آن وصیت مثل کاغذ باطله است ! هیچ ارزش حقوقی در اسلام ندارد. معلوم می‌شود جان ما مال ما نیست؛ ما امین‌ایم، نه مالک ! ما در بخش برون مرزی مالکیم، نه درون مرزی !

جامعیت انسان کامل، موجب جهانی شدن او

چنین دینی یک انسان ممثّلی پیدا کرد که همه اینها را داراست به نام «حسین بن علی». تمام آنچه که گفته شد و نگفته شد از معارف قرآنی، در حسین بن علی جمع بود. بنابراین او مال جهان بشریت است،اما نگذاشتند حسین بن علی روی کره زمین را پر از عدل و داد بکند! و گرنه جریان عباسی‌ها و اموی‌ها و مروانی‌ها و بعد فاطمی‌ها و بعد جریان مغول پیش نمی‌آمد!!

شما وقتی به موزه‌ها می‌روید، قسمت مهم این موزه‌ها مال صفویه به بعد است. اگر چهار تا سنگ باقی مانده، چون آنها را نتوانستند ببرند ! آن آثار قدیم و عتیق و کهن و ارزنده، همه را بردند ! اینها شناسنامه یک کشور است؛ همه را بردند! آنچه را الان شما در موزه‌ها می‌بینید، غالبش مال عصر صفویه به بعد است. وقتی که مغول آمد، آنجور قتل عام کرد. همه آثار را برد، آثار تاریخی را برد، آثار فرهنگی را از بین برد.

همه اینها برای این است که کربلا پیش آمده بود ! و گرنه کسی به مغول اجازه نمی‌داد اینجا غارتگری کنند و اینجور کشتار رسمی راه بیندازند! حالا معنای این شعار رسمی مشخص شد که به یکدیگر که می‌رسیم، عرض می‌کنیم: اجر همه ما با خدا: اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحس ین (علیه السّلام) و جعلنا و یاکم من الطّال بین ل ثار ه ؛ یعنی من بازمانده حسین بن علی ام. برای اینکه او یک شخصیت حقوقی داشت، به ما هم تعلّق گرفته؛ من الان از ظلم رنج می‌برم، من چون عدل را از دست دادم، از ظلم رنج می‌برم. من می‌خواهم آن خونبها را از کسی بگیرم که باعث از دست رفتن عدل است و امروز خونبها را باید از استکبار و صهیونیست گرفت.

مخالفت صریح امام حسین (ع) با «ترور»

یک حادثه تلخی در نیویورک و واشنگتن پیش آمد که تلخ بود. همه مسئولان بلند پایه ما مبادرت کردند به محکوم کردن این کار و زشت داشتن این کار؛ ترور در همه جا محکوم است و سالار شهیدان در کربلافرمود: ما اصلاً با ترور مخالفیم. صریحاً به مردم آن روز می‌گفت: همه این دسیسه‌ها مگر مال ابن زیاد نیست؟ مگر ابن زیاد طبل جنگ را، اتاق جنگ را در کوفه، در دارالعماره کوفه اداره نمی کند؟ مگر همین ابن زیاد چند شب قبل زیر دست شمشیر نماینده من مسلم بن عقیل در خانه هانی نبود؟ مگر بینشان یک پرده نازک بیشتر فاصله بود؟ اگر مسلم قیام می‌کرد، اثری از ابن زیاد باقی می‌ماند؟ ولی پس ما آدمکش نیستیم ! ما مبادرت به خونریزی نمی کنیم؛ شما خونی از ما طلب ندارید. جرم سیاسی هم که نداریم، جرم حقوقی هم که نداریم!

لزوم حفظ روحیه حسینی، جهت استمرار انقلاب اسلامی

این شعار رسمی که هر کدام ازما به یکدیگر رسیدیم، می‌گوئیم: خدا آن توفیق را بدهد که ما خونبهای حسینی را بگیریم، خونبهای حسین را امروز باید از بوش و صهیونیست گرفت. تلاش و کوشش کنید روح فداکاری را، روح بزرگداشت عزاداری را، روح حسینی را، روح سالار شهیدان را حفظ بکنید و گرنه خدای ناکرده اگر همان جنگلی‌ها ریخته بودند اینجا و این جوانهای فداکار نبودند، چیزی نمی‌ماند! همین عزیزان جانباز دارند حفظ می‌کنند.

بیشتر تلاش کنید؛ هم بسیج را، هم پایگاه مقاومت را، هم خوی رزمی و مردانه بودنتان را تقویت کنید؛ مگر شما نمی خواهید با شرف زندگی کنید؟ اگر دیر بجنبید، مثل کشورهای دیگر می‌شود! استکبار باکی ندارد، چرا حجاز در اسارت اینهاست؟ چرا کویت در اسارت اینهاست؟ چرا بحرین در اسارت اینهاست؟ می‌گوید: فلان جا باید پایگاه بدهید، می‌گوید: چشم. می‌گوید: از پایگاه شما باید شلیک بکنند، می‌گویند: چشم. چرا ایران می‌گوید نه؟ این خوی را مردم از کربلا دارند، مردم از شهامت دارند، مردم از حسین بن علی دارند. این خوی اگر زنده باشد، این کشور برای همیشه زنده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
Powered by TayaCMS