مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
موتور مغز نیازمند بنزین مناسب است
4 شهریور 1386, 0:0
در زمان امتحانات پایانی خانواده ها در تکاپوی فراهم کردن امکانات لازم و محیط مناسب برای پیش برد اهداف آنها- که همان موفقیت در امتحانات می باشد- هستند، اما این شرایط و امکانات چه هستند و چگونه تأمین می شوند؟ به جز آشنایی و گیرایی دانش آموزان نسبت به دروس امتحانی که به توجه و تلاش آنها در یادگیری دروس در دوران تحصیل برمی گردد، برخی از شرایط توسط خانواده ها فراهم می شود.
موتور مغز نیازمند بنزین مناسب است
از جمله فراهم کردن یک محیط کاملاً آشنا و آرام، بدون تنش برای دانش آموزان و یا داشتن وعده های غذایی منظم مفید است. در این دوران مغز درگیرترین و در نتیجه فعال ترین عضو در بدن انسان است و ما باید بتوانیم انرژی و سوخت لازم جهت فعالیت مغز را تهیه کنیم. در عالم تمثیل انسان ماشین و مغز او موتورماشین می باشد. در یک کورس راننده ای می تواند همه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد که علاوه بر داشتن ماشینی با بدنه و موتور سالم توانایی و امکان رساندن سوخت و ساز مناسب را به موتور ماشین داشته باشد. مغز انسان در کورس امتحانی حکم موتور ماشین را دارد و تا زمانی می توانیم به یادگیری و قدرت حفظ مطالب توسط آن امیدوار باشیم که انرژی و سوخت لازم و کافی را به او برسانیم، در غیر این صورت رسیدن به موفقیت حاشا و کلا. با توجه به این مطالب یکی از شرایط مهم و لازم (نه کافی) جهت حفظ سلامت و موفقیت افراد در تمامی مراحل زندگی بخصوص آزمونهای مهم تحصیلاتی تغذیه مناسب است. متأسفانه در این اواخر جوانان جامعه ما- بخصوص دختران- که بیشترین قشر تحصیلاتی را تشکیل می دهند- زیر لوای کسب اندام مناسب دچار نوعی سوءتفاهم در استفاده از منابع خوراکی شده اند و با عناوینی مثل انواع رژیم های غذایی، کم خوردن، ورزش های نامناسب و یا انحصارطلبی در استفاده از نوع خاصی از منابع خوراکی به خود و در سطح گسترده تر جامعه خود ضررهای سخت و گاهی جبران ناپذیری می زنند. از طرفی در بخشی دیگر برخی از جوانان که بیشتر قشر پسران را دربر می گیرد با استفاده از اقلام خاصی از داروها و یا غذاهای نامناسب در پوشش کسب اندام های ورزیده در همان سطح به سلامتی خود و جامعه خود ضرر می رسانند. البته گفتن و یادآوری و گاه گوش زد کردن این مطالب که حقایق تلخ جامعه کنونی ما هستند بر جوانان گران تمام می شود و این موضوعات را حرفهای بسیار و گاه بی اثر می نامند از این رو به پند بزرگی که می گفت: «سخن کم گوی تا بر کار آید» عمل می کنم و برای اثبات صحبتهایم نزد کارشناس علم تغذیه آقای حسین عبدالوند می روم. در سالن انتظار تعدادی دختر و پسر محصل را می بینم که برخی از آنها بنابر دلایلی، که بیشتر استفاده و رعایت کردن رژیم نامناسب غذایی جهت لاغری یا پرورش قسمتی از اندامشان بوده، دچار سوءهاضمه همراه با ناراحتی های جنبی دیگر شده اند. از هرکدام که دلیل کارشان را می پرسم با تأسف و پشیمانی عدم آگاهی کامل یا برداشت اشتباه از مفهوم رژیم غذایی را دلیل کارها و بالطبع مشکلات بعدیشان می دانند. بالاخره به سراغ دختر خانمی می روم و از او علت مراجعه اش را سؤال می کنم: علت را بیماری دستگاه گوارش بیان می کند. ¤ از او می پرسم: بجز ناراحتی گوارش در اثر استفاده از رژیم های نامناسب دچار چه عوارض دیگری شده است؟می گوید: ناراحتی اعصاب، کم شدن حافظه، بی حالی و تحریک پذیری و پرخاشگری در برابر کوچکترین محرکها... درحال صحبت هستم که مادری با ناراحتی دخترش را نشان می دهد می گوید: خانم ترا به خدا بنویس. دختر من خیلی سرحال و بانشاط بود از وقتی به حرف همکلاسی هایش از این رژیم های من درآوردی گرفته نه تنها لاغر نشده، بلکه چنان دچار افسردگی شده است که دیگر تحمل این نوع زندگی برای خودش هم سخت شده، بعد با تأسف ادامه می دهد: فکر و ذکرش شده است وزن و ترازو، اگر وزنش زیاد شده باشد آن روز بدترین روز زندگی اوست و اگر وزنش کمتر شده باشد بهترین روز زندگی اش را سپری می کند. تازگیها هم بعد از خوردن غذا اظهار پشیمانی و ترس از چاق شدن می کند. درحالی که تعجب کرده ام به صحبت های آن مادر گوش می دهم. آنها را مخاطب قرار داده و سؤال می کنم: وضعیت درسیشان قبل و بعد از رژیم های غذایی چگونه بود؟ همه آنها متفق القول گفتند: قبل از استفاده از آن رژیم ها گویی مغزشان توانایی بیشتری برای یادگیری داشته، اما حالا بعد از کمی درس خواندن زود خسته می شوند یکی می گفت: اصلاً دیگر حوصله درس خواندن ندارم، چون چیزی نمی فهمم. نوبت من می شود به اتاق آقای عبدالوند می روم. با گشاده رویی پذیرای من می شود. در ابتدا از ایشان درمورد علم تغذیه و نقش آن در زندگی انسانها سؤال می کنم؟ او می گوید: علم تغذیه یک علم گسترده و نوپا در جامعه علمی بشر است و مانند تمامی علم های دیگر درحال کامل شدن و گاه تغییرات در اطلاعات و یافته های قبلی خود می باشد. می خواهم تعریفی از رژیم غذایی برای ما داشته باشد، می گوید: متأسفانه جامعه ما حتی قشر تحصیل کرده مفهوم درست رژیم غذایی را نمی دانند و آن را با کم خوردن و یا حذف برخی از وعده های غذایی اشتباه می گیرند؛ مثلاً برخی شام می خورند و برخی با بی توجهی به ارزش غذایی صبحانه و نقش آن در حفظ سلامتی از خوردن صبحانه خودداری می کنند. درواقع رژیم غذایی نخوردن نیست، بلکه حتی در برخی موارد زیاد خوردن نیز می باشد. تعریف درست از رژیم غذایی، تعادل و تنوع در استفاده از مواد غذایی است. رژیم غذایی استفاده درست و کامل از نعمت های خداوند می باشد. وقتی علت مراجعه خود را گرفتن دستورات غذایی مفید برای دوره امتحانات بیان می کنم می گوید: مشکلات جامعه ما بخصوص قشر جوان و دانش آموز در بخش تغذیه بیش از اندازه است و نمی توان تنها با دادن یک سری دستورات غذایی در یک مقطع جبران مافات کرد. کودکان ما باید قبل از رفتن به مدرسه حتی پیش از تولد، پدران و مادران زیرنظر یک فرد صاحب نظر در علم تغذیه حمایت و پرورش یابند. باید در جامعه طوری آگاهی عامه درمورد تغذیه مناسب وجود داشته باشد تا حداقل توانایی لازم را جهت پرورش کودکان با استعداد و توانایی بالای تحصیلاتی داشته باشیم. وی در ادامه می گوید: اگر اکنون بخواهیم جبران کنیم و در دوره امتحانات که دوران پرکاری برای مغز است شرایطی مناسب را فراهم کنیم درواقع به این سخن عمل کرده ایم که «ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است». از او درمورد غذاهایی که بهتر است دانش آموزان در دوره امتحانات استفاده کنند سؤال می کنم: عبدالوند می گوید: در این دوران ما باید به فکر مواد غذایی مغذی باشیم همان طور که می دانیم مغز تنها مرکز یادگیری و محفوظات بشر است، پس در این دوران فعالیتش بیشتر می شود و درنتیجه به انرژی و سوخت بیشتری نیاز دارد. غذای مغز هم گلوکز یا قند است. در این دوران ما باید به سلول های مغز قند درواقع مواد قندی بیشتری برسانیم. بچه ها بخصوص در دوره امتحانات بهتر است صبحانه کامل و مغذی میل کنند. نقش صبحانه در حفظ سلامت و قدرت بخشیدن به توانایی انسان در یادگیری بسیار مهم است. یک صبحانه کامل و مفید شامل نان یا فرآورده های غلاتی همراه با شیر یا آب میوه می باشد. البته آب میوه صرفاً نباید طبیعی باشد. ساندیس های مرغوب نیزقند وگلوکز کافی مغز را تأمین می کنند. خوردن شیرینی جات حتی درصورت نبود امکانات یک لیوان آب قند در هنگام درس خواندن بسیار مفید می باشد. بچه ها می توانند در کنار خود هنگام درس خواندن مقداری کشمش، گردو یا شکلات های ریز داشته باشند تا درصورت احساس خستگی با خوردن آنها انرژی لازم را کسب کنند. خوردن میوه های فصل حتی در کمترین مقدار بسیار مفید می باشد. میوه سریع الهضم است و به خاطر داشتن ویتامین های متنوع و فراوان بسیار مغذی می باشند. میوه درواقع در کمترین زمان بهترین مواد را به مغز می رساند. ¤ می پرسم: برخی از دانش آموزان رژیم غذایی می گیرند و برخی از آنها صبحانه نمی خورند نظر شما چیست؟ می گوید: ما در دنیایی زندگی می کنیم که عوامل بیماری زا و درنتیجه بیماری های زیادی وجود دارند، اگر برای رفع هرکدام از آنها به پزشک متخصص رجوع کنیم هم وقت کمتر و هم نتیجه بهتری می گیریم. تغذیه هم این گونه است. روش های فراوان و علمی برای رسیدن به سلامتی یا کسب اندام های مناسب وجود دارد. بنده توصیه می کنم دانش آموزان در این گونه موارد به کارشناس علم تغذیه مراجعه کنند، اما صبحانه می تواند کامل ترین و مفیدترین بخش وعده های غذایی باشد، حتی کسانی که رژیم غذایی تحت نظر پزشک دارند صبحانه را میل می کنند. نکته قابل ذکراین است که ما حتی صبحانه را برای چاق شدن افراد لاغر نیز تجویز می کنیم. ¤ می پرسم: چه غذاهایی بهتر است در این دوران کمتر توسط خانواده ها مصرف شود، می گوید: آنچه که مسلم است و اکثر مردم می دانند دراین دوران در تعریف عامه باید از مصرف غذاهای سنگین درواقع غذاهای چرب، انواع سرخ کردنی ها، و غذاهایی که پروتئین فراوان دارند مثل غذاهای پرحبوبات خودداری کنیم. از مصرف زیاد فرآورده های برنجی در حالی که بیشترین مواد غذایی ما را تشکیل می دهند، به خاطر صعب الهضم بودنشان خودداری کنیم، زیرا دستگاه گوارش برای هضم غذاهای ذکرشده فوق نیاز به فعالیت بیشتری دارد، درنتیجه خون بیشتری به سمت دستگاه گوارش می رود و بالطبع میزان خون و مواد قندی ای که به مغز می رسد کاهش می یابد، درصورت کم شدن مواد قندی، مغز زود خسته و ناتوان می شود. وی در ادامه می گوید: خانواده ها باید دراین دوران با وجود محسنات سبزیجات از استفاده زیاد سبزی خام در وعده های غذایی خودداری کنند. سبزیجات در معده حجم زیادی می گیرند و بازهم فعالیت دستگاه گوارش برای هضمشان زیاد می شود. درآخر تأکید می کند دانش آموزانی که می خواهند در یادگیری موفق شوند، باید تنوع و تعادل در تغذیه شان را حفظ کنند و با رساندن میزان بیشتری از فرآورده های قندی تعادل لازم را درفرایند شیمیایی بدن برقرار کنند، یعنی میزان کافی مواد غذایی مغز و سایر نقاط بدن را تأمین کنند. درآخر باید متذکر شویم که خانواده ها باید در مصرف داروهای شیمیایی احتیاط و توجه کامل داشته باشند. فصل بهار خود فصلی کرخ کننده و شامل نوعی خواب آلودگی است. دراین فصل تنوع زیاد گل ها وگرده افشانی آنها برای گروه خاصی حساسیت برانگیز می باشد و در میان این حساسیت ها با انواع داروهایی مانند آنتی هیستامین یا شربت های سینه که عوارضی مانند خواب آلودگی دارند میسر است. درواقع ما برای جلوگیری از هرگونه کرختی و یا احساس خواب آلودگی در جلسه امتحان باید از مصرف تمامی اشکال دارویی که این عوارض را دارند تا حد امکان خودداری کنیم.
روزنامه کیهان
موتور مغز نیازمند بنزین مناسب است
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
در مسیر دانش
2 آذر 1403, 2:5
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
موتور مغز نیازمند بنزین مناسب است
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
خانواده
منتخب نشریات
اردیبهشت 94
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی
در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
4 خرداد 1394, 17:28
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS