دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سلامت وزندگى

غذاهاى مملو از آهن،روى ، ویتامین‌هاى 12B و کلسیم به تیز ذهنى کمک مى‌کند وکمبود این مواد در رژیم غذایى مى‌تواند به عملکرد مغز صدمه بزند.کمبود این نوع از مواد غذایى مى‌تواند موجب اختلالاتى درحالت روحی، گیجی، تمرکز ضعیف، عصبانیت سریع و آسیب سلول‌هاى عصبى شده که به صورت بى‌حسى اندام‌هاى انتهایى...
No image
سلامت وزندگى
سلامت وزندگى رژیم غذایى براى داشتن مغز سالم ... غذاهاى مملو از آهن،روى ، ویتامین‌هاى 12B و کلسیم به تیز ذهنى کمک مى‌کند وکمبود این مواد در رژیم غذایى مى‌تواند به عملکرد مغز صدمه بزند.کمبود این نوع از مواد غذایى مى‌تواند موجب اختلالاتى درحالت روحی، گیجی، تمرکز ضعیف، عصبانیت سریع و آسیب سلول‌هاى عصبى شده که به صورت بى‌حسى اندام‌هاى انتهایى (مخصوصا دست‌ها وپاها) بروز مى‌کند.موادغذایى مفید وغذاهاى سرشار از مواد مغذى براى مغز به قرار زیر است: 1- آهن: گوشت گاو، ماهى ،ماکیان ،سبزیجات برگ دار 2- روى :آجیل ، حبوبات، لوبیا، غلات، نان‌هاى سبوس‌دار 3- ویتامین 6B،:12B جگر ،ماهی، لوبیا سبز، آناناس، آجیل، گوشت گاو، تخم مرغ، شیر،غلات غنى شده و اسیدهاى چرب امگا 3 که اساسا در ماهى یافت مى‌شود. مصرف مرتب وهفتگى لیست غذاهاى فوق عامل مهمى براى تیزهوشى خود وفرزندانتان است که مى‌تواند به آینده درسى کودکانتان کمک شایانى کند. درست و مرتب مسواک بزنید.. براى حفظ سلامت دندان‌ها هیچ چیز از مسواک زدن ونخ کشیدن واجب‌تر نیست . لااقل روزى 2 بار به طور مرتب واصولى مسواک بزنید. برس مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به خط لثه قرار بدهید وسطوح بیرونى دندان‌هایتان رابا حرکات‌لرزشى مسواک کنید. مسواک را به آرامى روى سطح زبانتان هم بکشید تا زبانتان عارى از باکترى‌ ودهانتان خوشبو شود. برخى از کسانى که مسواک زدن را به طور اصولى انجام نمى‌دهند ازدندان پزشکان گله‌مندمى‌شوند که چرا به آنها مسواک زدن را توصیه مى‌کند این در حالى است که حداقل زمان براى یک مسواک اصولى بین 5 تا7 دقیقه است اما این افراد در کمتر از 2 دقیقه کار مسواک خود را به پایان مى‌رسانند!! این در حالى است که مسواک زدن تنها نیمى ازکار بهداشت دهان است ونخ دندان ازعوامل مهم دیگرى براى کاهش پوسیدگى دندان‌هاست.
روزنامه رسالت

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تقریر علامه طباطبایی شاهکاری در مسئله برهان صدیقین

تقریر علامه طباطبایی شاهکاری در مسئله برهان صدیقین

گرچه علامه طباطبایی تقریر خود از برهان صدیقین را مبتنی بر کتاب اسفار ملاصدرا بیان می‌کند، اما به اذعان بسیاری از متفکران برهان علامه کاملترین و بهترین برهان نسبت به پیشینیان خود است.
مخالفان منطقی و عقلانی قاعده الواحد

مخالفان منطقی و عقلانی قاعده الواحد

آقا حسین خوانساری از جمله مخالفان سرسخت قاعده الواحد است.
ماهیت و حکم اخلاقی توریه

ماهیت و حکم اخلاقی توریه

گاه در زندگی اجتماعی خود با دیگران، به خاطر کسب منافعی لازم است دروغ بگوییم.
ساختمان سازی بر قبر اولیای الهی و نفی توهم شرک

ساختمان سازی بر قبر اولیای الهی و نفی توهم شرک

توحید به معنای یکتاپرستی در همه ابعاد از آموزه‌های بنیادین شرایع اسلامی از آدم(ع) تا خاتم(ص) است.
نشانه های ایمان کامل در کلام امام صادق(ع)

نشانه های ایمان کامل در کلام امام صادق(ع)

ایمان همانند هر امر باطنی و قلبی دارای مراتبی است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
زندگینامه افلاطون

زندگینامه افلاطون

افلاطون احتمالا 427 سال پیش از میلاد مسیح در آتن بدنیا آمد. تولد او مصادف با دورانی بود که یونان باستان به اوج عظمت خود رسیده و شاید اندکی هم از قله عظمت گذشته در نشیب انحطاط افتاده بود.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
Powered by TayaCMS