دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چگونه عمر و ثروتمان زیاد شود؟

No image
چگونه عمر و ثروتمان زیاد شود؟

قدس آنلاین _مصطفی لعل شاطری: منشاء و انگیزه گناهان در انسان سه قوه است: قوه شهویّه، قوه غضبیّه و قوه وهمیّه و اگر بخواهیم جامعه را از لوث گناه پاک سازیم و یا وجود خویش را از آلودگی گناه حفظ نماییم، راهی جز کنترل و تعدیل غرایز و تمایلات نفسانی نداریم؛ اما باید دانست در نقطه مقابل آن با انجام اعمال صالح ثمرات و برکات فراوانی روزی افراد خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، بنا به روایاتِ رسیده امام حسن عسكري (ع) از طريق تشريح و توضيح آثار گناه، جلوه هايي از هدايتگري خود را به نمايش گذاشته است.در این باره حضيني به سند خود از عبدالحميد بن محمد و محمد بن يحيي خرقي روايت كرده كه نزد ابوالحسن علي بن بشر كه مريض بود رفتيم. وي از ما خواست برايش دعا كنيم و نامه ‌اش را توسط شخص مطمئني نزد مولايمان ابومحمد حسن بن علي (ع) بفرستيم. گفتيم نامه ‌ات كجاست؟ گفت: كنار بسترم. ما دستمان را زير سجاده ‌اش برديم و نامه ‌اش را برداشتيم و گشوديم تا بخوانيم. در همان آغاز نامه چشممان به دست خط امام افتاد كه مرقوم فرموده بود: ما نامه ات را خوانديم و از خدا بهبودي تو را خواستيم. خداي متعال از حالا چهل و نه سال به عمرت افزود. خدا را شكر و سپاس گوي، در اين مدت كارهاي نيك و آنچه دوست داري انجام بده و اگر به گناه آلوده شدي از كوتاه شدن عمر خود ايمن نباش؛ زيرا خداوند آنچه بخواهد انجام خواهد داد. گفتيم: اي علي! سرور و مولايمان نامه ‌ات را خوانده و جواب هم داده است. اين هم دست خط ايشان است. وي همان لحظه از جاي برخاست و رضايت كنيزش را جلب و او را به عنوان صدقه آزاد كرد و پس از سه روز حواله‌اي از ابوعمر عثمان بن سعد عمري سمّان از سامرا به يكي از بزرگان كرخ رسيد كه اموالي را براي علي بن بشر ببرد. وي آن اموال را شمرد و ديد سه برابر اموالي است كه صدقه داده است و اين از معجزات حضرت بود.

بر این اساس مشهود است که انجام عملِ نیک این فرد (به واسطه جلب رضایت کنیز و آزادسازی آن) و ترک معاصی نه تنها ثمرات اخروی مختص به خود را برای او همراه داشت، بلکه آثار دنیوی فراوانی همچون برکت در مال و افزایش عمر را سبب گردید.

منابع:

1- خصيبي، هداية الكبری: 341.

2- عابدی، جلوه‌هاي هدايت در سيره و سخن امام حسن عسكري (ع): 9.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS