دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نشست شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی

No image
برگزاری نشست شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی یکصدمین نشست شورای برنامه ریزی آموزشی ودرسی علمی-کاربردی با حضور محمد مهدی مظاهری، وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، سید محمدکاظم نائینی، دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی ودرسی علمی-کاربردی ومدیران گروه برنامه ریزی این شورا در محل تالار اجتماعات سیمولاتور وابسته به وزارت نیرو برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری پانا،دراین همایش پس از تلاوت آیات قران مجید توسط قاری برجسته کشور کریم منصوری، ، سید محمدکاظم نائینی، دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی ودرسی علمی-کاربردی، ضمن اشاره به تاریخچه این شورا، گفت: آموزش های علمی-کاربردی، یک نظام آموزشی درسطح عالی است که هدف آن کارآفرینی همراه با ایجاد اشتغال ومهارت در تمام سطوح تحصیلی است تا اینکه به کسب گواهی کیفیت شغلی، ختم شود.
نائینی، تاریخ پیدایش نظام برنامه ریزی آموزشی را پایان جنگ جهانی اول دانست وتصریح کرد: وقتی پس از جنگ جهانی اول، دانشگاه ها، قوای تربیت حرفه ای خود را از دست داده بودند به ناچار برای افزایش بهره وری به این نظام روی آوردند واین نظام به صورت پودمانی در کشور آلمان شکل گرفت.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی ودرسی علمی-کاربردی، مجارستان، رومانی وانگلستان را از کشورهایی دانست که از نظام برنامه ریزی آموزشی، بیشترین بهره را برده اند.
نائینی همچنین اظهار داشت: نوع خاص آموزشهای علمی-کاربردی، آموزش پودمانی است که یک بسته آموزشی خودمحتوا، مستقل وخوش تعریف میب باشد که روشی هم علمی وهم کاربردی است وبه سهولت قابل اجرا می باشد .
وی از تصویب 274 برنامه علمی-کاربردی توسط شورای برنامه ریزی آموزشی ودرسی از تاریخ 15/4/86تا تاریخ5/8/86 خبرداد.
در این مراسم، همچنین سید محمد بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی، گفت: در آموزش های تقاضا محور، هدف واصول آموزشی مبتنی بر فناوری مهارت وتخصص است ؛ یعنی در نظام آموزشی، آموزش می دهیم تا به حل داده ها بپردازیم در حال که در آموزش علمی-کاربردی، ابتدا کار را تعریف می کنیم وسپس بر اساس تعاریف ارائه شده مهارت های علمی را آموزش می دهیم وهدف آن ارتقاء وحسن انجام کار می باشد.
بلندی اظهار داشت: آموزش های علمی-کاربردی باید ازفناوری ومهارت از ساده ترین تا پیچیده ترین شکل آن برخوردار باشند ، زیرا فناوری ها در طبقات مختلف نیازمند مقا طع تحصیلی مختلف هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی، افزود: جایگاه آموزشی علمی-کاربردی در کشور یک جایگاه نسبس وحاشیه ای نیست، بلکه آموزش های علمی کاربردی در متن قرار دارند وتاثیرات آن در جامعه سریع وفراگیر است
وی در پایان گفت: کشورهای آسیای شرقی وجنوب شرقی آسیا اخیرا به مساله آموزشهای علمی-کاربردی توجه ویژه ای نشان داده اند.
گفتنی است در پایان این مراسم، برای اولین ابار از سرود ملی علمی-کاربردی رونمایی شد.

(خبرگزاری کانون دانش آموزی5/8/1386)

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS