دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوستان کتاب قم منتشر کرد؛ بازی کودک در اسلام

No image
بوستان کتاب قم منتشر کرد؛ بازی کودک در اسلام کتاب«بازی کودک در اسلام»، اثر محمد صادق شجاعی، از سوی مؤسسه بوستان کتاب، وارد بازار نشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«بازی کودک در اسلام»، اثر محمد صادق شجاعی که به بررسی پیامد های تربیتی اسباب بازی کودکان می پردازد، در بوستان کتاب قم منتشر شد.
از آنجا که یکی از نیاز های مهم کودک، بازی و اسباب بازی است، باید با تغییر نگرش به بازی و اسباب بازی و اهمیت آن، تلاش شود تا با فرهنگ سازی در جامعه، زمینه ای مناسب برای پرورش صحیح فرزندان فراهم شود.
رویکرد اصلی این پژوهش، روان شناختی است و در آن، نکته های تربیتی اسلام درباره بازی و اسباب بازی را نیز بیان می کند؛ زیرا دغدغه اصلی اسلام، نه فقط توصیف مفاهیم و ارائه تبیین های علمی؛ بلکه تربیت انسان ها و ارائه جهان بینی است.
این کتاب در سه فصل با عناوین اهمیت بازی از دیدگاه روان شناسی، جایگاه و وظایف والدین در مورد بازی کودک و خانواده و اسباب بازی کودک؛ مورد پژوهش قرار گرفته است.
در بخشی از فصل اول این کتاب با نام نقش بازی و اسباب بازی در بهداشت روانی کودک می خوانیم:«تحقیقات تجربی نشان داده است که بازی و ورزش، افزون بر این که ابزار ارزشمندی برای رشد و سلامتی جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامتی روانی به ویژه پیش گیری از بروز ناهنجاری های روانی دارد.
بازی و استفاده از اسباب بازی، اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد، از اضطراب می کاهد و عزت نفس و خود پندارنده مثبت را تقویت می کند.»
اسباب بازی وسیله تهاجم فرهنگی عنوان بخشی از فصل سوم این کتاب است که در آن می خوانیم:«اسباب بازی، عامل انتقال فرهنگ است؛ از هر جا بیاید و در هرجا ریشه داشته باشد، فرهنگ همان جا را به همراه دارد. بنابرین، بسیاری از اسباب بازی های موجود در بازار، وسیله تهاجم فرهنگی است و آثار نامطلوبی رابه همراه دارد.»
کتاب بازی کودک در اسلام به قلم محمد صادق شجاعی در116 صفحه با شمارگان هزار و پانصد نسخه در سال 1385 از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS