مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
رساله در طلب و اراده
12 مهر 1394, 19:44
رساله در طلب و اراده
متنی برای این بخش در حال حاضر وجود ندارد. در صورتی که در مورد این عنوان اطلاعی در دست دارید می توانید با ما تماس بگیرید.
رساله در طلب و اراده
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
رمضان، ماه بهشتی شدن
10 آذر 1404, 16:9
نظریه برچسب زنی
10 آذر 1404, 16:9
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان مدارا و مهربانی
10 آذر 1404, 16:9
شرح حدیث سحاب
10 آذر 1404, 16:9
رابطة ایمان و اخلاص از دیدگاه قرآن
10 آذر 1404, 16:9
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
رساله در طلب و اراده
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
اصول
کلام
مولف
غلامرضا یزدی (حاج شیخ غلامرضا یزدی)
12 مهر 1394, 16:26
جدیدترین ها در این موضوع
فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید
هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
8 آبان 1395, 19:34
خداشناسی در نهج البلاغه
پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
8 آبان 1395, 19:32
توحید و خداگرایی در نهج البلاغه
البته اینگونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشرافبخشیدن بهانسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمىگیرد؛ زیرا غیرخدا همهچیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
8 آبان 1395, 19:29
توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)
بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
8 آبان 1395, 19:27
توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)
با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟
8 آبان 1395, 19:25
پر بازدیدترین ها
فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید
هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
8 آبان 1395, 19:34
خداشناسی در نهج البلاغه
پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
8 آبان 1395, 19:32
توحید و خداگرایی در نهج البلاغه
البته اینگونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشرافبخشیدن بهانسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمىگیرد؛ زیرا غیرخدا همهچیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
8 آبان 1395, 19:29
براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه
گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
8 آبان 1395, 19:14
توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)
بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
8 آبان 1395, 19:27
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS