دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

خطیب جمعه قطیف عربستان؛ برگزاری نمازهای وحدت گامی برای ریشه کن شدن فتنه های مذهبی است

No image
خطیب جمعه قطیف عربستان؛ برگزاری نمازهای وحدت گامی برای ریشه کن شدن فتنه های مذهبی است حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن صفار، از حضور اقشار مختلف اهل تسنن قطیف در نماز جمعه شیعیان این منطقه ابراز خرسندی کرد و آن را گامی مهم برای ریشه کن شدن فتنه های مذهبی دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان طی خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حضور جمع کثیری از شیعیان و گروهی از اهل تسنن برگزار شد وحدت را عامل قدرتمند شدن اسلام توصیف کرد و گفت: وحدت عاملی اصلی قدرت و پایداری اسلام است.
وی حضور افراد افراطی و فتنه‌گر در جامعه اسلامی را به میکروبی خطرناک تشبیه کرد و افزود: عناصر افراطی و فتنه‌گر در جامعه اسلامی مانند میکروبی آلوده همه طایفه ها را مریض و بیمار می کنند بطوریکه پس از گذشت زمانی اندک تمام جامعه از حالت عادی خارج خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفار با اشاره به دلایل بروز افراطی گرایی و تعصب های بی جا اظهار داشت: بی‌فرهنگی، فهم نادرست دین، مصلحت‌گرایی و پیروی از دشمنان اسلام عوامل اصلی فتنه و افراطی‌گری است.
خطیب جمعه قطیف، تمسک به عقل را موجب پرهیز از افراطی‌گری دانست و تصریح کرد: عقل انسان معیار دقیقی است که می‌توان در پناه آن به نیکی‌ها روی آورد و از فتنه و افراطی‌گری پرهیز کرد.
وی حضور اقشار مختلف اهل تسنن در نماز جمعه شیعیان را ستود و ابراز امیدواری کرد که اینگونه اقدامات گامی اساسی برای ریشه کن کردن فتنه های مذهبی در جامعه عربستان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، عبادت را به چهار نوع تقسیم کرد و خاطرنشان ساخت: عبادت خالصانه، عبادت همراه با ریاء، عبادتی که از عادت انجام گیرد و عبادت همراه با ارتکاب معصیت انواع مختلف عبادت هستند که انسان باید بهترین آن یعنی عبادت خالصانه را انتخاب کند و آن را تمرین کند.
این عالم شیعه بر لزوم حساب نفس تأکید کرد و گفت: باید همیشه خود را در معرض حساب قرار دهیم و برای حساب نهایی که روز رستاخیز است آماده شویم.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز شنبه هفدهم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با بیست و پنجم شعبان المعظم سال 1428 هجری قمری و برابر است با هشتم سپتامبر 2007 میلادی.
پنجمین شهید محراب

پنجمین شهید محراب

در شعبان 1322 قمری، مطابق با 1281 شمسی، در خمینی شهر (سده) از توابع اصفهان در خانواده ای روحانی و اهل علم، فرزندی دیده به جهان گشود که او را عطاء الله نامیدند.
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
Powered by TayaCMS