دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه های ابراز محبت به همسر

بعد از چاپ چندین شماره راهکارهای روان شناسان و مشاوران خانواده برای ابراز محبت زوجین به یکدیگر اینک به پایان راه رسیدیم.
راه های ابراز محبت به همسر
راه های ابراز محبت به همسر
نویسنده: نسیبه رجبی

بعد از چاپ چندین شماره راهکارهای روان شناسان و مشاوران خانواده برای ابراز محبت زوجین به یکدیگر اینک به پایان راه رسیدیم. امید که این نکات بتواند هر چه بیشتر در تحکیم روابط زناشویی مفید باشد.

44- هدیه ای مشترک برای او و خودتان بگیرید. چیزهایی بخرید که هر دو با هم از آن لذت ببرید. یک سی دی خوب یا هر وسیله دیگری که هر دو آن را دوست دارید.

45- او را برای دنبال کردن رویاهایش تشویق کنید. در صورتی که همسر شما رویاها یا اهدافی دارد که مایل است آنها را برآورده سازد، برای او بهترین مشوق باشید. او را برای کوشش به منظور دستیابی به آنها پشتیبانی کنید.

46- مهربان و فروتن باشید. همان گونه که از همسرتان انتظار دارید با شما رفتار کند، با او رفتار کنید. همیشه با وقار و فروتنی با او برخورد کنید.

47- با هم به پیاده روی بروید. به یک پیاده روی طولانی در پارک بروید و سعی کنید زیر نور ماه قدم بزنید.

48- به آینده توجه کنید. شما برای یک عمر زندگی کردن در کنار هم برنامه ریزی کرده اید. از تامین زندگیتان در آینده اطمینان حاصل کنید. برای زمان بازنشستگی خود سرمایه ای را کنار بگذارید با این حال که هیچ کس دوست ندارد به این مسئله بیندیشد، اما همه ما روزی خواهیم مرد. برای خود بیمه عمر در نظر بگیرید تا اگر بدترین رخدادها برایتان روی داد، خانواده تان بتوانند از خودشان محافظت کنند.

49- یک آلبوم درست کنید. عکس‌های خاطره انگیز خود را، از زمانی که برای اولین بار یکدیگر را دیده اید تا حالا، انتخاب کرده و یک آلبوم درست کنید. این کار را می‌توانید به کمک یکدیگر هم انجام دهید تا بیشتر به هم نزدیک شوید.

50- انتخاب‌های او را بی ارزش جلوه ندهید. در صورتی که همسرتان عقیده یا انتخاب خود را بیان نمود، از او تشکر کرده و بگذارید بداند افکارش برای شما بسیار ارزشمند هستند. طوری رفتار نکنید که گویی نظرات او نابخردانه و احمقانه است.

51- به تفاوت‌های او احترام بگذارید. ساختار همسر شما نسبت به شما متفاوت است و این از جهات مختلف نشان داده می‌شود. او نه تنها از لحاظ جسمانی، بلکه از لحاظ طرز فکر و حتی دریافت عشق، به طور ذاتی متمایز است. این تمایزات را محترم دانسته و برای تغییر دادن آنها کوشش نکنید.

52- از دل و جان او را خوشحال کنید. آنچه همسرتان را خوشحال می‌کند، انجام دهید. شما مجبور به خرید گران ترین چیزها برای او یا لوس کردنش نیستید (با این حال اشکالی ندارد او را گاهی کمی لوس کنید). اغلب، کارهای کوچک هم برای بیشتر خانم‌ها بسیار پراهمیت هستند و فقط کافی است کمی به او توجه کنید تا او شما را از صمیم قلب دوست بدارد و به شما احترام بگذارد. شما خواهید فهمید که اگر او شاد باشد، به نیازهای شما به خوبی پاسخ خواهد داد.

53- از شب عروسی خود یاد کنید. خانم‌ها یادآوری لحظات خاص زندگی را بسیار دوست دارند. شب عروسی خود را به خاطر آورید و از چگونگی احساسات خود زمانی که برای اولین مرتبه کنار هم بودید، صحبت کنید. در مورد خاطرات دوران دبیرستان یا روزی که فرزندتان متولد شد، با هم گفت وگو کنید.

54- برای او صبحانه آماده کنید. آخر هفته او را با محبت از خواب بیدار کنید و به میز صبحانه دعوتش نمایید. این عمل برایش خوشایند خواهد بود.

55- دفتر خاطرات درست کنید. از روز تولد همسرتان یا از روز عید شروع کنید و هر روز برای مدت یک سال برای او یادداشتی عاشقانه یا مطلبی خاص برای همسرتان بنویسید. در پایان سال آن را به عنوان هدیه به همسر خود تقدیم کنید.

56- برای او یک نام مستعار انتخاب کنید. به او یک اسم خاص مانند «زیبا» یا «فرشته» بدهید که مخصوص خودتان باشد و او را با این اسم صدا کنید.

57- به کمک یکدیگر یکی از عکس هایتان را طراحی کنید. روی یکی از عکس‌های خودتان به طور حرفه ای و جدید به کمک هم کار کنید. سعی کنید آن را با طرحی از یک پارک یا آبشاری زیبا ارائه دهید.

58- برای بار دوم به ماه عسل بروید. به یاد دارید که ماه عسلتان چقدر برایتان خاص بود؟ یک بار دیگر آن را تکرار کنید و سعی کنید از دفعه اول هم بهتر باشد.

59- یک سرگرمی برای خود برگزینید. سرگرمی ای همانند کوهنوردی یا تنیس بیابید که هر دو شما از آن خوشتان بیاید. گاهی با هم آن را انجام دهید تا باعث صمیمیت بیشترتان گردد.

60- فروتنی خود را ابراز نمایید. آ ن قدر از خود راضی نباشید که کسی نتواند به شما نزدیک شود. همسرتان دوست دارد شما بی باک باشید اما فکر نکنید همیشه شما رئیس هستید.

61- از او محافظت کنید. از همسرتان در تمامی موقعیت‌ها مراقبت کنید تا هیچ گاه چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ عاطفی، آسیبی به او وارد نگردد. حتی از او در مقابل بدرفتاری‌های لفظی و بدخلقی‌های اعضای خانواده نیز محافظت کنید. همیشه برای مقابله با چنین شرایطی به سرعت عمل کنید.

62- بهترین دوست او باشید. همیشه و در همه حال با همسر خود دوست باشید. اجازه دهید تا به اندازه کافی احساس دلگرمی کند تا بتواند همه چیز را با شما در میان بگذارد.

63- سرآشپز شوید. برای همسرتان یک غذای رومانتیک بپزید. حتی اگر بلد نیستید هم آشپزی کنید و هر آنچه در توان دارید برای او آماده کنید. می‌توانید از کتاب آشپزی هم کمک بگیرید. ماکارونی و پنیر هم می‌تواند غذایی رومانتیک باشد، در صورتی که آن را با عشق و علاقه پخته باشید. میز را بچینید، شمع روشن کنید و نور چراغ‌ها را کم کنید. چه کاری رومانتیک تر از خوردن ماکارونی و پنیر زیر نور شمع با همسری عاشق که برای خوشحال کردن خانمش سخت تلاش کرده است!؟

64- عادات بد خود را ترک کنید. آیا عادت بدی دارید که موجب آزار همسرتان می‌گردد؟ سعی کنید برای از بین بردن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

65- به کمک یکدیگر گل و گیاه بکارید. پرورش گل‌ها و گیاهان، زحمت زیادی دارد. چرا این کار را با هم انجام ندهید؟ این عمل، زحمات را نصف کرده و باعث خواهد شد تا از همکاری کردن با یکدیگر لذت ببرید. سپس زمانی که گیاهان و گل‌ها به بار نشستند از حاصل تلاشتان با چیدن آنها و خوردن محصولات خودتان لذت برده و میزهای خانه را با گل‌های دوست داشتنی که خودتان آنها را پرورش داده اید، تزیین کنید.

66- بلیت نمایش‌ها و گردش‌های فصلی را تهیه کنید. برای رفتن به باغ وحش یا موزه بلیط بگیرید. این خرجی است که تنها یک بار در سال انجام می‌گیرد. پس اگر کمی برای برخی موارد ولخرجی کنید، اشکالی ندارد. همیشه مکان هایی وجود دارند که بتوانید در آن خوش بگذرانید.

67- به کار کردن (یا هر عمل اعتیادآور دیگر) معتاد نباشید. اطمینان داشته باشید که همیشه برای همسر و خانواده خود زمانی کافی می‌گذارید. چند سال دیگر، پول دیگر برایتان اهمیتی نخواهد داشت و فقط خواستار شانسی برای درست زندگی کردن هستید. بیشتر وقت خود را به کسانی که دوست دارید اختصاص دهید و با حسرت زندگی نکنید.

68- لیستی عاشقانه تهیه کنید. لیستی تهیه کنید و در آن دلایلی که عاشق همسرتان هستید را در آن بنویسید و روی یخچال قرار دهید.

69- با رمزهایی که خودتان تعیین کرده اید، با هم رمزی صحبت کنید. کلمات رمزی را که فقط خودتان دو تایی از آن باخبر باشید، اختراع کنید و خیلی راحت و آشکار در جمع از آن استفاده کنید. این کار مثل این است که شما زبان مخفی خودتان را دارید.

70- عشق خود را ابراز نمایید. هر روز به همسر خود عشقتان را ابراز نمایید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

مقاله

نویسنده نسیبه رجبی

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
زندگینامه افلاطون

زندگینامه افلاطون

افلاطون احتمالا 427 سال پیش از میلاد مسیح در آتن بدنیا آمد. تولد او مصادف با دورانی بود که یونان باستان به اوج عظمت خود رسیده و شاید اندکی هم از قله عظمت گذشته در نشیب انحطاط افتاده بود.
فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
Powered by TayaCMS