دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سومین جشنواره «کتاب دین و پژوهش های برتر»

No image
سومین جشنواره «کتاب دین و پژوهش های برتر»
به گزارش خبرگزاری فارس، این جشنواره توسط معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و در پنج حوزه علوم قرآنی و حدیث؛ فلسفه، کلام، عرفان و اخلاق اسلامی؛ تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی؛ فقه و حقوق اسلامی؛ دین و علوم انسانی؛ برگزار شد.
داوود میرزایی مقدم دبیر سومین «جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: سومین «جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» به منظور عمل به شعار اصلاح الگوی مصرف بنا به پیشنهاد ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری رئیس محترم سازمان صدا و سیما و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب آقای مخبر دزفولی، دبیر جشنواره و منتخبین که مجموعا 11 نفر بودند، روز پنج شنبه 17 اردیبهشت 1388 در اتاق کنفرانس رئیس محترم سازمان صدا و سیما برگزار شد.
وی گفت: برگزاری جشنواره‌های بزرگ هیچگاه خالی از حواشی و امور زائد نیست؛ امور زائدی که در برخی موارد اجتناب از آنها نیز ممکن نیست. ما با برگزاری این جلسه به جای حواشی زائد به هدف اصلی پرداختیم. در این جشنواره نسبت به جشنواره دوم خودمان 40 درصد کاهش هزینه داشتیم. اصل، پرداختن به نتایج علمی بود که به آن پرداختیم و به اذعان تمامی حاضران جلسه از کیفیت بالایی برخوردار بود.
مدیر کل دفتر آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی درباره برگزیدگان جشنواره گفت: در این جشنواره به سه نفر به عنوان منتخب برتر در گروه‌های «علوم قرآنی»،‌ «دین و علوم انسانی» و «فلسفه و کلام» جوایزی اهدا شد و در بقیه گروه‌ها به افراد شایسته تقدیر هدایایی تقدیم گردید که این هدایا شامل سفر عمره مفرده، سکه بهار آزادی و لوح تقدیر بود. به منتخبین علاوه بر لوح تقدیر، تندیس مطهر نیز اهدا شد. ضمن آنکه به تمام برگزیدگان قطعه فرش نفیس دستبافی که آیه شریفه «ن والقلم و ما یسطرون» به رسم یادبود اهدا شد.
در گروه علوم قرآن و حدیت کتاب «تاریخ تفسیر قرآن کریم» تألیف حجت الاسلام دکتر علی اکبر بابایی به عنوان اثر برتر و کتاب "وحی شناسی " تألیف مصطفی کریمی به عنوان اثر شایسته تقدیر و کتاب "صحیفه سجادیه " ترجمه دکترسید علی موسوی گرمارودی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.
در گروه فقه و حقوق اسلامی کتاب "ملاکات احکام و شیوه‌های استکشاف آن " تألیف حجت الاسلام محمد علی ایازی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
در گروه فلسفه، کلام، عرفان و اخلاق اسلامی کتاب "تاریخ عقاید ما تریدیه " تألیف حجت الاسلام سید لطف الله جلالی به عنوان اثر شایسته تقدیر و پژوهش "تأثیر مفهوم انسان کامل عزیز الدین نسفی در تأسیس اندیشه سیاسی - عرفانی در ایران " تألیف مهدی فدایی مهربانی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.
در گروه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی کتاب "تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی " تألیف دکتر فاطمه جان احمدی به عنوان اثر برتر و کتاب "موانع و الزامات مهندسی تمدن اسلامی " تألیف حجت الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.
در گروه دین و علوم انسانی نیز کتاب "جهانی شدن و اسلام سیاسی در ایران " تألیف حجت الاسلام دکتر غلامرضا بهروز لک به عنوان اثر برتر و پژوهش "آزمون سنجه های دینداری در ایران " تألیف دکتر عباس کاظمی و دکتر مهدی فرجی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.
وی در خصوص زمان آغاز به کار دبیر خانه جشنواره سوم به خبرنگار فارس گفت: کارهای اولیه جشنواره از دو سال قبل آغاز شد از یکسال قبل امور اطلاع‌رسانی به طور جدی پی‌گیری شد. در این مدت اعضای دبیر خانه برای اینکه کتابی از نگاه مخفی نماند حضورا به تمامی کتاب فروشی های مرتبط با موضوع رفتند و کتاب‌های مرتبط خریداری شدند. بنابر اطلاع رسانی انجام شده از 20 اسفند ماه 1387 دریافت آثار قطع شد و آثار به هیئت های داوری سپرده شد. درمجموع 5723 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 190 اثر، پژوهش بود.که دردو گروه هم پژوهش‌ها به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند. گروه‌های داوری به تناوب نتایج خود را اعلام کردند و چهارم اردیبهشت ماه 1388 نتایج نهایی اخذ گردید.
وی درپایان در خصوص انعکاس جشنواره در رسانه ملی در روزهای آینده گفت : پس از اعلام خبر جشنواره در بخش‌های مختلف خبری در روزهای گذشته، یک برنامه مجزا از سوی شبکه چهار تهیه شد که هفته آینده از این شبکه پخش خواهد شد. برای روز یکشنبه نیز در صورت ایجاد هماهنگی، رئیس محترم سازمان صدا و سیما و دبیر جشنواره درگفتگوی ویژه خبری شبکه دو حضور خواهند یافت و اقدامات و فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را در خصوص امر کتاب دین بررسی خواهند کرد که در این زمینه جشنواره کتاب دین هم مطمح نظر قرار خواهد گرفت. ضمنا کلیه‌های شبکه‌ها به ویژه واحد مرکزی خبر نیز گفت‌وگوهایی با منتخبین جشنواره انجام داده اند که طی روزهای آینده در برنامه های مرتبط با حوزه کتاب دین پخش خواهند شد.
منبع:                                                                                            

 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS