دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا

No image
برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا همزمان با کنگره جهانی بزرگداشت مولانا، نمایشگاه آثار نفیس نقاشی و پرتره با عنوان "شمس و مولانا" عصر یکشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین رونمایی شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه شامل ‪ ۵۰‬اثر نفیس هنری در قالب نقاشی با عنوان شمس و مولانا و ‪ ۱۶‬اثر پرتره مولانا می‌باشد.
"حبیب الله صادقی" همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را در سالی که به نام مولانا نامگذاری شده، علاقه جامعه هنرمندان تجسمی کشور برای روایت شاعر بزرگ و نامدار ملی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تقریبا بیشتر نقاشان ایرانی آثار خودرادراین نمایشگاه ارائه داده‌اند.
در این آثار، نقاشان از زوایا و روایات مختلف و با استفاده از اشعار مولوی، خاطره و تخیل خود را به تصویر کشیده‌اند.
صادقی همچنین اضافه کرد: هنرمندان کشور روایت رنگی که در شعر و کلام این شاعر بزرگ به نظرشان آمده است در هیبت و ترکیب رنگی در فضایی خاص و معنوی به تصویر کشیده‌اند.
رئیس موزه هنرهای معاصر کشور بااشاره به‌حضوراثر استاد"محمود فرشچیان" در این نمایشگاه، این اثر را در نوع بی‌نظیر و منحصر بفرد توصیف کرد.
وی از "صداقت جباری"، "کاظم چلیپا"، "فرهاد صادقی"، "زهرا رهنورد"، "شهلا حبیبی"، "مرتضی حیدری" ،"حبیب‌الله صادقی"، "مصطفی گودرزی "و ... را از جمله نقاشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برشمرد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه موزه هنرهای معاصر فلسطین درتهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS