دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد

No image
هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد نشست هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو در دانشگاه روابط بین الملل مسکو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که بیش از 30 نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی و برخی از دانشجویان دوره دکتری زبان وادبیات فارسی از دانشگاههای مختلف مسکو حضور داشتند گلادکاف معاون رئیس این دانشگاه بر برقراری روابط میان دانشگاههای ایران با روسیه در زمینه تبادل تجربه و برگزاری اقدامات مشترک با دانشگاههای ایران جهت بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش زبان فارسی تأکید کرد.
سپس ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در مسکو ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست در موضوع زبان فارسی ومعنویت سخنرانی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت : پیوندی که زبان فارسی با معنویت ایجاد کرده سبب شده که بهره گیری از توحید و یگانه پرستی در قالب این زبان در اوج باشد.
ابراهیمی در خاتمه اعلام کرد که رایزنی فرهنگی همواره آماده است در زمینه های مختلف به کرسیهای زبان فارسی در دانشگاههای روسیه مساعدت کند.
وی همچنین از شرکت کنندگان دعوت کرد تا از سایت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو که به تازگی دو بخش مجلات الکترونیکی فارسی و کتابخانه مجازی فارسی را راه اندازی کرده است بازدید کنند.
در ادامه هم اندیشی گلادکاوا رئیس کرسی زبانهای هند و اروپایی و آفریقای دانشگاه روابط بین المللی وابسته به وزارت امورخارجه روسیه در مورد هماهنگی فعالیتها در زمینه تدریس زبان فارسی سخنرانی کرد. سپس خیتریک پروفسور علوم تربیت از دانشگاه زبانشناسی مسکو در مورد مبانی علمی کتاب زبان فارسی- مرحله ابتدایی به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه این هم اندیشی پالیشوک از دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو در مورد محتوای آموزش زبان فارسی در دانشگاهها سخنرانی کرد. سپس ایوانف رئیس کرسی زبانهای ایرانی انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد مدرنیزه کردن تدریس زبان فارسی به ایراد سخن پرداخت.
کامنیوا از انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه سخنران دیگر این هم اندیشی بود که درباره ویژگیهای تدریس زبان فارسی در دوره های زبانهای شرقی انستیتوی خاورشناسی آکادمی علوم روسیه صحبت کرد. وی از انستیتوی آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد نحوه آموزش ترجمه در انستیتوی مذکور گزارش داد.
در خاتمه هم اندیشی طالب آوا از دانشگاه دولتی زبانشناسی در مورد انتخاب متن در مرحله ابتدایی آموزش زبان فارسی سخنرانی کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS