دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران

No image
راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، معاون دبیر ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش وحوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرایی شدن مفاد منشور همکاری های وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در خصوص تأسیس و راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خواهران، توافقنامه ای با عنوان«طرح تأسیس و راه اندازی مجتمع‌های آموزشی وابسته به حوزه علمیه خواهران» میان وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امضا می شود.
وی افزود: این توافقنامه به زودی به امضای فاضلی، معاون توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، و حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خواهران، خواهد رسید.
وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند نسبت به تشکیل کلاس ها و دوره‌ها و فعالیت های فوق برنامه‌، جهت ارتقای کارآیی دانش آموزان و اعتلای کِیفی مواد درسی، محتوا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدارس اقدام کند، خاطر نشان کرد: عناوین دروس، مواد درسی و محتوای رشته‌های تحصیلی مدارس و مراکز آموزشی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در دوره‌های تحصیلی، مطابق قوانین، مقررات و ضوابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بوده و رعایت دقیق آن در این گونه مدارس و مراکز لازم است.
حجت الاسلام احمدی برنامه‌ریزی جهت غنی سازی آموزشی و تربیتی دبیرستان ها را به عهده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و امر نظارت بر اجرای ضوابط ذیربط را بر عهده آموزش و پرورش و شورای نظارت مدارس غیر انتفاعی خواند و افزود: مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه های خواهران در مراکز استان ها و سایر شهرستان هایی که ظرفیت تشکیل و تأسیس این گونه مدارس را دارند، با تعامل طرفین تأسیس می شود.
وی تأکید کرد: مدارک تحصیلی مدارس یاد شده برابر قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی و سایر ضوابط و مقررات از سوی آموزش و پرورش صادر می شود.
وی تعداد مدارس موضوع این توافقنامه را در حال حاضر یکصد واحد آموزشی اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق مفاد این توافقنامه این تعداد توسعه می یابد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS