دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شکست اقتدار دروغین غرب

No image
شکست اقتدار دروغین غرب

شكست اقتدار دروغين غرب

شكست اقتدار دروغين غرب

به مناسبت سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام(ره)‌

از آنجایی که برای جهان غرب، پذیرش طرز تفکر و عقیده های مخالف خود، خصوصاً تحمل افکاری که ریشه اسلامی و مردمی دارد، غیر قابل قبول می‌باشد؛ تمام کوشش و توان خود را برای مقابله با آنها به کار می‌گیرد و از طرق مختلف نظامی، سیاسی و فرهنگی، نیات پلید خود را عملی می‌سازد. در این راستا استکبار جهانی که از حملات مستقیم و غیرمستقیم بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سرخورده شده بود، در صدد برآمد تا با تهاجم گسترده فرهنگی، اعتقادات اساسی انقلاب اسلامی ایران را مورد هجمه قرار دهد و در اجرای این هدف خود، مزدوری به نام سلمان رشدی را اجیر کرد تا در قالب کتاب «آیات شیطانی» مقدسات اسلام و اسوه های مسلمانان را مورد اهانت قرار دهد؛ اما حضرت امام خمینی(ره) به مثابه رهبری روشن بین، روشنگر و شجاع، فتنه جهان استکبار را با صدور حکم ارتداد نویسنده و ناشرین آن، به خود آنان بازگردانده و موجی توفنده از امت مسلمان را در مصاف با کفر پدید آورد.

در تحلیل انقلاب اسلامی ایران بخصوص پس از پیروزی و استقرار آن باید از 25 بهمن 1367 به عنوان روزی بزرگ یاد کرد. در این روز امام با صدور فتوای مهم و تاریخی خود از تمام مقدسات اسلام دفاع و به احیای حیثیت آن پرداخت. امام از موضع فقیهی بزرگ با مقلدان و مریدان چند صد میلیونی، رها از حواشی و محاسباتی که امروز در جهان جا افتاده است، به تکلیف عمل کرد. فتوای صادره مختص به سلمان رشدی ملعون نبود چه بسا تمامی افرادی که در تهیه، تنظیم این کتاب همکاری داشته اند را شامل می‌شد. ایشان حتی حکم دستگیری و محاکمة افراد را صادر نکرد، خطاب پیام عام است، یعنی شخص یا گروه یا جریان خاصی را برای اجرای حکم مامور نکردند. هرکس در هر جای کره ارض، مجاز به اقدام و انجام حکم شرعی است. یعنی امروز هم همان حکم به قوت خود باقی است. تداوم و قوت حکم را پس از ارتحال حضرت امام به استناد پیام صادره از سوی دفتر امام در 29 بهمن همان سال یعنی 4 روز پس از حکم و فتوای اول، باید پذیرفت. در پیام 29 بهمن امام برای خنثی کردن تبلیغات آگاهانه رسانه های گروهی استعماری، اطلاعیه‌ای را صادر کرد که، سلمان رشدی حتی اگر زاهد شود و توبه کند از مصادیق حکم، خارج نمی‌شود. نفوذ این پیام گویای دو نکته است:
الف- تسری و گسترش پیام امام در سراسر جهان. یعنی جهانیان با تمام مخالفتها و ممانعتهای شبکه‌های صهیونیسم و استکبار جهانی برای جلوگیری از گسترش حکم امام، بازهم متوجه شده بودند که از قافله عقب مانده اند. موج حکم امام در اندک زمان، نه تنها جهان اسلام، که تمام جهان را فرا گرفت. البته باید دقت داشت که استکبار جهانی و شبکة استعماری که پشت سر جریان سلمان رشدی وجود دارد به خوبی می‌داند که امام چقدر در دلِ مسلمانان انقلابی جهان جای دارد و این ارادت می‌تواند زمینه برچیده شدن سلمان رشدی را فراهم نماید، از این رو درصدد است که اندکی از قوت و قدرت و نفوذ حکم امام را بکاهد، تا بلکه بتواند فرصت چاره ای برای او فراهم کند.

ب- دلیل ترس مجموعة عوامل پشت پرده استکبار همین بود که بلافاصله سلمان رشدی را در شرایط بسیار امنیتی و شدیداً حفاظت شده قرار داد، او را تا مدتها مخفی کرد و از جابه جایی و حضور او در مجامع اکیداً خودداری شد، زیرا کم نیستند موحدان عالم که واقعاً معتقد به استمرار نبوت اند، معتقدند که اهانت به ابراهیم مساوی با اهانت به موسی و عیسی یا رسول الله است ممکن است حتی کسی غیر از مسلمانان، سلمان رشدی را تنبیه کند، از این رو شبکه جهانی صهیونیسم، هم به دفاع از سلمان رشدی پرداخت.

در بررسی دیگر ابعاد حکم امام می‌توان به عینه شاهد قدرت اسلام و گرایش جوامع مسلمان به انقلاب اسلامی و وحدت بی سابقه آنان بود. این حکم، ثمراتی را به دنبال داشت که روح تازه‌ای به جهان اسلام بخشید. نشان دادن قدرت اسلام و گرایش گسترده جوامع به انقلاب و وحدت بی سابقه آنان؛ صدور انقلاب اسلامی و طرح اندیشه های اصیل آن؛ نشان دادن نفوذ و موقعیت مستحکم رهبری امام در جهان، بویژه جوامع اسلامی؛ مقابله با تحریف های مذهبی غرب در راه ضعیف کردن باورهای دینی و ایمانی مسلمین؛ فرو ریختن اقتدار غرب و دموکراسی دروغین آنها؛ و آشکار کردن ماهیت سران سازش کار کشورهای اسلامی و مدافعان اسلام آمریکایی، از جمله ثمرات این فتوا بود. دشمنان انقلاب و نیز حتی خود مسلمانان که فکر می‌کردند جمهوری اسلامی، پس از جنگْ محدود شده، دریافتند که ایران، از استحکامی بی نظیر برخوردار است و با وجود تهدیدهای بسیار، باز هم مدافع اسلام خواهد بود.‌

در بررسی آثار داخلی فتوای امام نیز باید اشاره داشت که فرمان رهبر کبیر انقلاب بر ضد سلمان رشدی موجب شد اصالت انقلاب و نهایت پایبندی رهبری به آرمانها برای مردم آشکار و تبلیغات غرب خنثی گردد. تبلیغات منفی استکبار، پس از قبول قطعنامه 598 و سعی آنها در تحقیر ملت ایران، منتفی شد و این قاطعیت، موجب زنده شدن غرور مقدس ملت ایران و توجه آنها به نقش حساس و ویژه خود در مقابل مستکبران گردید. ملت ایران فهمید که توطئه های دشمنان انقلاب پایان نیافته و استمرار دارد و تنها شکل آن تغییر کرده است. ‌

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
زندگینامه افلاطون

زندگینامه افلاطون

افلاطون احتمالا 427 سال پیش از میلاد مسیح در آتن بدنیا آمد. تولد او مصادف با دورانی بود که یونان باستان به اوج عظمت خود رسیده و شاید اندکی هم از قله عظمت گذشته در نشیب انحطاط افتاده بود.
فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
Powered by TayaCMS