دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم؛ اگر نهضت شجاعانه امام نبود ملت ایران در بند اسارت غرب می ماند.

No image
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم؛ اگر نهضت شجاعانه امام نبود ملت ایران در بند اسارت غرب می ماند. آیت الله خاتمی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد اعظم قم گفت: اگر نهضت اسلامی و شجاعانه امام راحل نبود، ملت ایران در بند اسارت و بندگی غرب همچنان باقی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه سیزدهم خرداد، در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، که در مسجد اعظم قم برگزار شده بود، مسیر امام خمینی(ره) را مسیر انبیای الهی دانست و گفت: اگر نهضت اسلامی و شجاعانه امام راحل(ره) نبود، ملت ایران در بند اسارت و بندگی غرب همچنان باقی بود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به تبیین ویژگی های رهبران الهی پرداخت و افزود: خدامحوری، تکلیف محوری، صبر در راه دین، گسترش معنویت، تسلیم فرمان خدا بودن و انجام اعمال خیر، از جمله خصوصیات رهبران نور است که امام خمینی(ره) مصداق بارز این‌گونه رهبران است .
استاد عالی حوزه علمیه قم دولتمردان آمریکا و به ویژه بوش را مصداق رهبران جهنمی توصیف و خاطرنشان کرد: این‌ها جز به بردگی ملت ها و اسارت آن‌ها نمی اندیشند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اظهارداشت: امام راحل یک مصلح صالح و تأثیرگذار تاریخ است، چون اسلام را که منزوی شده به صحنه آورده و پویایی آن را به جهانیان نشان داد؛ از این جهت، حق بزرگی بر گردن مردم ایران و جهان اسلام دارد.
آیت الله خاتمی با اشاره به امضای قرارداد آمریکایی کاپیتولاسیون در دوران رژیم پهلوی در ایران تصریح کرد: شاه، نوکر غرب به ویژه آمریکا بود و به چیزی جز اسارت ملت ایران فکر نمی‌کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به امضای احتمالی توافق نامه امنیتی آمریکا و عراق گفت: اخیراً آمریکا نقشه های شومی را برای مردم عراق در سر دارد که با هوشیاری فرهیختگان و بزرگان حوزه نجف و مردم عراق به نتیجه نخواهد رسید.
آیت الله خاتمی ابرازداشت: این پیمان امنیتی، ننگین ترین قرارداد در تاریخ کشورهای اسلامی است که اگر امضا شود، بردگی ملت عراق را برای همیشه به دنبال دارد.
وی هزینه کردن ملت ها برای حفظ استقلال و آزادی خودشان را ضروری دانست و تأکید کرد: ملتی که نخواهد برای استقلال و دین خود هزینه کند، ارزش هایش به تاراج خواهد رفت.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش تصریح کرد: امام راحل و ملت ایران برای پیرزوی انقلاب اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی هزینه‌های زیادی را پرداختند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم گسترش معنویت و خدا باوری در جامعه جهانی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل(ره) ذکر کرد و افزود: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، از بزرگ ترین خیرات امام خمینی(ره) است که موجب خیزش جهانی اسلام شده است.
آیت الله خاتمی در پایان با بیان این که امروز بیداری امت اسلام و گرایش به سمت ارزش‌های اسلامی، دنیای استکبار را کلافه کرده است، اظهار داشت: امید است همان گونه که استعمار شرق به سوی اضمحلال پیش رفت، فریاد نابودی همه جنایتکاران جهان به زودی به گوش دنیا برسد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
Powered by TayaCMS