دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا

No image
برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا همزمان با کنگره جهانی بزرگداشت مولانا، نمایشگاه آثار نفیس نقاشی و پرتره با عنوان "شمس و مولانا" عصر یکشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین رونمایی شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه شامل ‪ ۵۰‬اثر نفیس هنری در قالب نقاشی با عنوان شمس و مولانا و ‪ ۱۶‬اثر پرتره مولانا می‌باشد.
"حبیب الله صادقی" همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را در سالی که به نام مولانا نامگذاری شده، علاقه جامعه هنرمندان تجسمی کشور برای روایت شاعر بزرگ و نامدار ملی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تقریبا بیشتر نقاشان ایرانی آثار خودرادراین نمایشگاه ارائه داده‌اند.
در این آثار، نقاشان از زوایا و روایات مختلف و با استفاده از اشعار مولوی، خاطره و تخیل خود را به تصویر کشیده‌اند.
صادقی همچنین اضافه کرد: هنرمندان کشور روایت رنگی که در شعر و کلام این شاعر بزرگ به نظرشان آمده است در هیبت و ترکیب رنگی در فضایی خاص و معنوی به تصویر کشیده‌اند.
رئیس موزه هنرهای معاصر کشور بااشاره به‌حضوراثر استاد"محمود فرشچیان" در این نمایشگاه، این اثر را در نوع بی‌نظیر و منحصر بفرد توصیف کرد.
وی از "صداقت جباری"، "کاظم چلیپا"، "فرهاد صادقی"، "زهرا رهنورد"، "شهلا حبیبی"، "مرتضی حیدری" ،"حبیب‌الله صادقی"، "مصطفی گودرزی "و ... را از جمله نقاشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برشمرد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه موزه هنرهای معاصر فلسطین درتهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
روش تحقیق وتفکر

روش تحقیق وتفکر

نویسنده محترم مقاله «نگرش انتقادى...» با هدف بررسى و تحقیق از عقب ماندگى علمى و صنعتى جامعه اسلامى به تحلیل فلسفه در میان مسلمانان پرداخته و از آنجا که فلسفه خاستگاه علوم و فنون در زمانهاى متاخر بوده، به این سؤال که چرا جوامع ما به لحاظ علمى عقب مانده است پاسخ گفته و ریشه آن را در وحدت فلسفه با دین و در نتیجه تقدس و قداست فلسفه و عدم نقد پذیرى و ثبات آن دانسته است.
Powered by TayaCMS