دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست

No image
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست دکتر سهراب‌پور با انتقاد از ورود بدون کنکور برگزیدگان برخی جشنواره‌های علمی و اختراعات به دانشگاه‌ها گفت: برخی مسوولان معتقدند که مخترعان به صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، اما باید شرایط تحصیلی هم در نظر گرفته شود. مثلا این افراد برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف حداقل باید نمرات 16 و 17 را در دروس فیزیک و ریاضی دوره دبیرستان خود کسب کرده باشند؛ زیرا در تجربه ثبت‌نام این افراد، یکی از برندگان دو دوره جشنواره خوارزمی را داشتیم که نمره ریاضی‌اش بسیار پایین بود و با چند ترم مشروطی، اخراج ‌شد و نمی‌خواهم این تجربه تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم مخترعان خوب لزوما وارد دانشگاه‌هایی مثل MIT نمی‌شوند و از مسیرهای دیگری غیر از دانشگاه، پیشرفت می‌کنند و در کشور ما نیز باید این افراد در دانشگاه‌های علمی و کاربردی مورد حمایت قرار گرفته و با در اختیار داشتن بودجه‌ای بتوانند اختراع خود را توسعه دهند؛ مگر آن که حداقل‌هایی را در برخی دروس پایه داشته باشند.
دکتر سهراب‌پور در عین حال اظهار داشت: تاکنون این افراد را از طریق کنکور جذب کرده‌ایم و اگر نمره عالی هم در کنکور کسب نکرده بوده‌اند، پذیرش شده‌اند و حتی به مخترعی که در نهمین جشنواره جوان خوارزمی از معدل 19 خود خبر داد، پیشنهاد دادم که در صورت شرکت در کنکور، وی را در دانشگاه صنعتی شریف خواهیم پذیرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری دانشجویان ایران

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
Powered by TayaCMS