دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند

No image
1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تدوین منشور وحدت اسلامی با هدف گسترش و تعمیق همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان جهان، گفت: 1200 اندیشمند مسلمان از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده‌اند و پیش بینی می‌شود 2 تا 3 هزار نفر دیگر نیز آن را امضا کنند. آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منشور وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی فقه اسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با همکاری صاحبنظران این عرصه تنظیم شده است که به این مناسبت اجلاسی بین المللی در 15 فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در این اجلاس شخصیتهای برجسته از جهان اسلام این منشور را مورد مطالعه قرار می دهند، تصریح کرد: اما پیش از برگزاری این اجلاس 1200 اندیشمند از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده اند و در شوراهای عالی جهان اسلام نیز مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه یادآور شد: این منشور همه زمینه های مشترک اعتقادات اخلاقی، تشریعی و حتی مسائل تاریخ و تمدن اسلام را به طور اجمال مطرح کرده و مسلمانان دو گروه شیعه و سنی را متعهد به پذیرش این منشور کرده است. وی تأکید کرد: منشور وحدت اسلامی در اجلاس مذکور تصویب خواهد شد و پس از تصویب راهکارهای علمی اجرایی آن نیز مطرح می شود تا علمای جهان اسلام و مسلمانان متعهد به اجرای آن باشند. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه افزود: پیش بینی می شود که 2 تا 3 هزار اندیشمند این منشور را که دارای ابعاد اطلاع رسانی، احکامی و راهکارهای اجرایی است، امضا کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
Powered by TayaCMS