دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تأکید مدیر مدرسه اسلامی هنر بر استفاده از ظرفیت های هنری برای ارائه مفاهیم دینی

No image
تأکید مدیر مدرسه اسلامی هنر بر استفاده از ظرفیت های هنری برای ارائه مفاهیم دینی هنر مسلمانان با هنر اسلامی تفاوت دارد و هنر و ظرافت، برآمده از اسلامیت مسلمانان بوده نه فرهنگ و نژاد آنها.

مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: پس از وقوع انقلاب اسلامی، آشنایی هنرمندان با آموزه های دینی افزایش یافته است.
وی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، به بیان جایگاه هنر در اسلام و آموزه های مذهبی پرداخت و افزود: هنر اسلامی به این معنا نیست که اسلامی فکر کرده و هنری عمل کنیم، بلکه خودهنر ذاتا در اسلام ارزشمند است.
حجت‌الاسلام امیر جوان یادآور شد: بررسی اینکه کدام هنر مورد نظر و توجه اسلام است، تنها در بستر هنر اسلامی قابل بررسی است.
وی ارائه پیام های دینی در قالب هنر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اسلام نمونه دهی خوبی برای ارائه مضامین معنوی در قالب هنر وجود دارد و بارزترین آن هنرنمایی معماری اسلامی در مساجد می باشد.
مدیر مدرسه اسلامی هنر، با بیان اینکه می توان معجزه یا دیگر پیام های معنوی را در قالب هنر به جامعه عرضه کرد افزود: باید از ظرفیت های موجود در رشته های هنری برای ارائه مفاهیم دینی استفاده کرد.
حجت‌الاسلام جوان خاطرنشان کرد: هنرهای اسلامی با فطرت انسان سازگار هستند و باید در جامعه گسترش یابند.
این کارشناس مسایل اسلامی، توجه به مسایل شرعی درهنرهای حساس را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: به خاطر ویژگی های ذاتی برخی هنرها مثل سینما، باید آمادگی لازم را قبل ار ورود به این رشته ها کسب کرد.
وی توجه به شیوه های جدید تبلیغ را از بایسته های امروز ترویج دین دانست و خاطرنشان کرد: در کنار سنت های رایج مثل منبر و تبلیغ چهره به چهره، باید از قالب های جدید نیز به خوبی و متناسب با موضوع استفاده کرد.
مدیر مدرسه اسلامی هنر یادآور شد: باید به دقت بررسی کنیم، که هنر مسلمانان با هنر اسلامی تفاوت دارد و از این نکته غافل نشویم هنر و ظرافت، برآمده از اسلامیت مسلمانان بوده نه فرهنگ و نژاد آنها

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
Powered by TayaCMS