دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هشت عنوان کتاب برتر زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند

No image
هشت عنوان کتاب برتر زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند هشت عنوان کتاب برتر منتشر شده در فصل زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند.
در حوزه فلسفه اسلامی کتاب "درآمدی به نظام حکومت صدرایی"، نوشته "عبدالرسول عبودیت" منتشر شده از سوی سازمان سمت و تصحیح و کتاب "تحفه السلاطین"‌ تالیف "محمدبن جابر انصاری" با تصحیح "احد فرامرز قراملکی" با همکاری زینت فنی اصل و فرشته مسجدی منتشر شده توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب برتر شناخته شدند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در حوزه دین و در بخش تالیف علوم قرآنی نیز بر اساس رای هیات داوران کتاب "مکاتب تفسیری" نوشته "علی اکبر بابایی" به چاپ رسیده توسط سازمان سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان کتاب برتر این حوزه معرفی شد.
در بخش ترجمه علوم قرآنی، کتاب "اقتباس از قرآن کریم" نوشته "ابو منصور عبدالملک بن محمد ثعالبی" با ترجمه "حسین صابری" منتشره ازسوی انتشارات علمی و فرهنگی برتر شناخته شد
کتاب "جهادالشیعه فی العصر العباسی الاول" تالیف "سمیره مختار اللیثی" با تصحیح و تعلیقات "سامی الغریری" منتشره توسط موسسه دارالکتاب اسلامی قم پیرامون سیره معصومین (ع) به عنوان کتاب برتر معرفی شد
در حوزه کلام کتاب "تاریخ و عقاید ماتریدیه" تالیف "سیدلطف‌الله جلالی" و در حوزه ادیان دیگر کتاب "شبیه‌سازی ازدیدگاه آیین کاتولیک و اسلام" تالیف "سیدحسن اسلامی" منتشره توسط مرکز تحقیقات و مطالعات ادیان و مذاهب قم و در حوزه عرفان کتاب " هستی شناسی عرفانی" تالیف "علی فضلی" منتشره از سوی نشر ادیان قم برتر معرفی شدند
در چهارمین دوره از جایزه کتاب فصل در مجموع 4 هزار و 721 عنوان کتاب در 11رشته مختلف مورد داوری قرار گرفت که در پایان 50عنوان کتاب منتشر شده در فصل زمستان سال 86 به عنوان کتاب برتر معرفی شدند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS