دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود

No image
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران گفت: اگر بیشتر امور حوزه ها به خود آنها واگذارشود، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.
حجت الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود.
مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران اظهار داشت: اگر بیشتر امور حوزه ها به خود حوزه ها واگذارشود، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.
وی در ادامه افزود: هر مدرسه علمیه باید دست کم چند سهمیه برای گزینش داشته باشد تا افراد مستعدی که از آزمون ورودی بی اطلاع هستند، بتوانند با استفاده از این سهمیه وارد حوزه علمیه شوند.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که شیوه های سنتی بهتر از خلاصه کردن کتاب هاست، بیان داشت: درس های روز و مورد نیاز جامعه، باید در کنار دروس سنتی به طلاب آموخته شود.
مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران با اشاره به سال تحصیلی جدید تصریح کرد: پیش از آغاز سال تحصیلی باید مدیران مدارس علمیه دعوت شوند و به بررسی نظرات گوناگون بپردازند.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که تحول در زمینه آموزش مشکل است، گفت: به بحث آموزش طلاب باید بیشتر رسیدگی شود و در مورد کتاب های حوزوی بیشتر کارشناسی شود.
مدیر مدرسه امام القائم تهران با توجه به ضرورت فراگیری علوم روز افزود: بحث های جدیدی مثل جامعه شناسی، حقوق اسلامی و حقوق بین الملل باید در حوزها ایجاد شود.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که طلاب با متون عربی کار می کنند؛ ولی نمی توانند با زبان عربی صحبت کنند، تأکید کرد: ضروری است که از پایه چهارم به بعد مکالمه عربی یکی از دروس اصلی حوزه شود.
وی با توجه به ضرورت تفریح سالم بیان داشت: ایجاد اردوهای فرهنگی و زیارتی با برنامه ریزی و کارشناسی دقیق و با توجه به بودجه مرکز مدیریت امری ضروری است.



منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
Powered by TayaCMS