دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور به دانشگاه ارتقاء می یابد

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور استانها گفت: به زودی تمامی آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان دانشگاه امام عصر(عج)ساماندهی شده و از سطح آموزشکده به دانشگاه ارتقاء می یابند.
آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور به دانشگاه ارتقاء می یابد
آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور به دانشگاه ارتقاء می یابد

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور استانها گفت: به زودی تمامی آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان دانشگاه امام عصر(عج)ساماندهی شده و از سطح آموزشکده به دانشگاه ارتقاء می یابند.

هراتی شب گذشته در جمع فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 250پژوهشسرا دانش آموزی در سطح کشور فعال است، افزود: این رقم نسبت به دو سال گذشته حدود 80 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در سال جاری تعداد معلمان پژوهنده نیز در کشور به بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار نفر افزایش یافته است.

هراتی، تعداد طرح های پژوهشی آموزش و پرورش در سال گذشته را 99طرح عنوان نمود و اظهارداشت: این تعداد در سال جاری بیش از 11درصدرشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 90مرکز تربیت معلم در سطح کشور با موافقت وزارت علوم تجمیع شده است، تصریح کرد: دانشجویان و اساتید این دانشگاه ها به زودی مانند سایر دانشجویان و اساتید دانشگاها از امکانات و مزایایی دانشگاهی برخوردار خواهند شد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور استانها همچنین از تحول در گزینش دانشجو، اساتید، دروس، تدریس و فوق برنامه در مراکز تربیت معلم کشور خبر داد.

هراتی در پایان با اشاره به اینکه ۴۷۵‬میلیارد ریال یارانه مسکن برای فرهنگیان به تصویب رسیده است، اذعان داشت: سقف این یارانه برای هر فرهنگی 80میلیون ریال است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

رذایل اخلاقی

No image

عيب پوشى

پوشاندن عيوب ديگران من اءشرف اءعمال الكريم، غفلته عما يعلم. از كارهاى شرافتمندانه مرد كريم آن است كه از آن چه كه مى داند خود را به غفلت مى زند (و عيب ديگران را ناديده مى پندارد).
No image

صله رحم در نهج البلاغه

غريب حقيقى رب بعيد اءقرب من قريب، و قريب اءبعد من بعيد. و الغريب من لم يكن له حبيب. بسا دورى كه از هر نزديكى نزديك تر است و بسا نزديكى كه از هر دورى از آدمى دورتر است، غريب كسى است كه دوستى نداشته باشد.
امانت دارى و رازپوشى

امانت دارى و رازپوشى

سرزنش على (ع) به اصحابش و هو يلوم اءصحابه: قد ترون عهودالله منقوضة فلا تغضبون، و اءنتم لنقض ذمم آبائكم تاءنفون. در سرزنش اصحاب خود مى فرمايد: پيمان هاى خدا را شكسته مى بينيد و به خشم نمى آييد، در حالى كه شكسته شدن پيمان هاى پدرانتان را عار مى دانيد و ناراحت مى شويد.
No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
آفرينش جهان در نـهج البلاغه

آفرينش جهان در نـهج البلاغه

دقت و تأمل در سخنان حضرت على(ع) نشان ميدهد كه جهان دو انفجار گونه ى متفاوت را تجربه كرده است. انفجار نخست فضا و زمان و ماده را بوجود آورده است و انفجار دوم در ظرف فضا صورت گرفته و ماده را تحريك نموده است. سپس حباب ها بر خواسته و هفت آسمان را بوجود آورده اند. در پى چنين توضيحاتى خواننده ى محترم بايد بداند كه نويسنده در اين مجموعه تلاش نموده است كه با بهره گرفتن از منابع مختلف درك جديدى را از سخنان امام على(ع) در باره ى خلقت جهان كه در خطبه ى اول آمده است، ارائه دهد.
آفرینش انسان در نهج البلاغه

آفرینش انسان در نهج البلاغه

سپس از روح خود در آن دمید، پس به شکل انسان هشیارى در آمد که به تحرک برخاسته و ذهن و فکر و اعضاى خود را به خدمت مى‏گیرد، و از ابزار جابجائى استفاده مى‏ کند، حق و باطل را مى ‏شناسد، و از حواس چشیدن و بوئیدن و دیدن برخوردار است معجونى است با سرشتى از رنگهاى مختلف و اشیاى گرد آمده که برخى ضد یکدیگر بوده و برخى با هم متباین هستند، مانند: گرمى و سردى، ترى و خشکى، بدحالى و خوش حالى.
چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

پژوهش حاضر با عنوان چگونگی و مراحل آفرینش جهان، در پی آن است که آیات آفرینش جهان را در تفاسیر معاصر شیعه (المیزان و نمونه ) مورد بررسی قرار داده و در میان آنها حقایق ناب قرآنی را در زمینه های مبدا خلقت جهان، دوره های آفرینش وغیره روشن و آشکار سازد. برای این منظور مقدمه به تبین و پیشینۀ موضوع اختصاص یافته است و در قسمت­های بعد برخی از واژگان مفهوم شناسی شده و دیدگاه علامه طباطبایی و آیت ا... مکارم در پیدایش جهان تبیین شده است.
Powered by TayaCMS