دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جریان های فلسفی ایران پس از اسلام در تونس بررسی شد

No image
جریان های فلسفی ایران پس از اسلام در تونس بررسی شد
خبرگزاری فارس: نشستی با عنوان «جریان‌های فلسفی ایران پس از اسلام با تأکید بر فلسفه انقلاب اسلامی» در کشور تونس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نشست را رایزنی فرهنگی ایران در تونس در 12 بهمن برگزار کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در تونس گفت: تاریخ فلسفه در ایران نشان می‌دهد فلسفه هیچ‌گاه در ایران از دین جدا نبوده است.
وی گفت با آمدن اسلام، فلسفه ایرانی از «دوگانگی» به «یگانگی» اعتلاء یافته است.
فلسفه مشائی، فلسفه اشراقی و حکمت متعالیه مکاتب فلسفی ایران بعد از اسلام هستند.
عصمتی همچنین گفته است فلسفه در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1357 پویاتر شده است.
وی گفته است به برکت تلاش‌های امام خمینی که خود فیلسوف و عارف بزرگی است، فلسفه در نظام دانشگاهی و حوزوی ایران تدریس می‌شود.
منبع :

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ است که از سیّد انبیا و هم از سیّد اوصیا _صلوات اللّه علیهما_ مأثور است:
نعمت بیداری

نعمت بیداری

برادرم! نعمت بیداری، روزی هر بی سر و پا نمی‌شود، و این پیک کوی وفا با هر دلی آشنا نمی‌گردد، و هر مشامی این نسیم صبا را بویا نمی‌شود، و هر زبانی به ذکر آن گویا نمی‌گردد....
اعتقاد به خالق و مخلوق

اعتقاد به خالق و مخلوق

کسی که به خالق و مخلوق متیقن و معتقد باشد، و با انبیا و اوصیا – صلوات اللّه علیهم – جمیعا مرتبط و معتقد باشد، و توسل اعتقادی و عملی به آنها داشته باشد،
تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

آقایانی که طالب مواعظ هستند از ایشان سئوال می‌شود: آیا به مواعظی که تا حال شنیده‌اید عمل کرده‌اید یا نه،
عمل به معلومات

عمل به معلومات

آنچه می‌دانید عمل کنید، و در آنچه نمی‌دانید احتیاط کنید تا روشن شود.

پر بازدیدترین ها

No image

چگونگی جهاد با نفس

No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
تقویت معنویت و روحانیت درونی

تقویت معنویت و روحانیت درونی

و اما (به جهت)تقویت روحانیت ( استاد علامه شعرانی می‌فرمودند)‌ : اولا دائما باید همّ و حزن قلبى به جهت عدم وصول به مطلوب داشته باشد.
Powered by TayaCMS