دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

خانواده‌ای شاد داشته باشیم

No image
خانواده‌ای شاد داشته باشیم

زندگی زناشویی همراه یا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترین شكل تصور از بهشت و جهنمی‌است كه ما در زندگی قادر به ایجاد، به دست آوردن یا رسیدن به آن هستیم.این پرسش که چگونه خانواده شادی داشته باشیم و مانند آن از سوالات اساسی زندگی انسانهاست كه با فراوانی بسیار بالا در بین افراد مطرح می‌شود. چرا که همه افراد شادی را دوست دارند و آن را زیربنای سلامتی خود می‌دانند.با عنایت به محوریت زن ومرد در ایجاد زندگی شاد در خانواده و با توجه به این كه خانواده شاد، جامعه شاد را ایجاد می‌كند، رابطه مثبت زناشویی می‌تواند مبنای شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و ناراحتی باشد.

نقش زن در شادی

بی تردید افكار شاد، ما را شاد می‌كند، اما افكار بد، حالمان را خراب می‌كند. زن باید بداند به خاطر خوشبختی خودش هم كه شده باید شوهر شاد و خوشبختی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، یك لبخند هم كفایت می‌كند. از تشویق كردن او درانجام مسئولیت‌های اجتماعی، شخصی و خانوادگی غفلت نورزد. با او حرف بزند، به اتفاق هم راه بروند، به حرفهایش گوش بدهد، او را بفهمد، اینها رمز شادمانی او هستند.اگر زن می‌خواهد شوهرش را شاد کند، ابتدا خودش را شاد كند. با شادی به كار او نگاه کند تا او هم از كارش راضی بشود و بداند كسی كه از كارش راضی باشد مسرور و شاد می‌شود. زن نباید همسرش را دست‌کم بگیرد، زیرا برداشتی كه زن از همسرش دارد روی رفتار او، به خصوص در حضور وی اثر می‌گذارد. وقتی همسرمان حتی در سالمندی به ما هدیه ای می‌دهد به او نگوییم این چه كاری است كه با این سن و سال انجام می‌دهی؟ بلكه زن باید به گرمی‌از همسرش تشكركند و خداوند را سپاسگزار باشد كه به او چنین همسری داده است. با تبسم و آراستگی از همسرش استقبال كند. سعی كنیم سوءتفاهم‌ها را كنار بگذاریم زن باید به غذای مورد علاقه همسرش باید توجه كند. حتما بدانیم كه پشت سر هر مرد موفق، یك زن حمایتگر و مدیر ایستاده است.

نقش مرد در شادی

اگر فرض را براین بگذاریم كه در سن 25 سالگی ازدواج كنیم، می‌توان نتیجه گرفت كه حدود 50 سال یا بیشتربا فرض برخورداری از عمر طبیعی با زنمان زندگی می‌ كنیم، پس به این بیندیشیم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهیم بود.برای این كار باید سعی كنیم در خودمان عادات بهتر ایجاد كنیم. مثلا قبل از این كه میهمان دعوت كنیم موضوع را با او در میان بگذاریم، به او فرصت كافی برای تدارك میهمان بدهیم، در مسائل عقلانی و منطقی با زنمان موافقت كنیم، اشتباهات خود را بپذیریم، اشتباه پذیری كسر شان و امتیاز دادن نیست، بلكه اشتباه بهترین آموزگار انسان است.سعی كنیم بخندیم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانیم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه می‌توانستند كسب كنند، اما هنر ریشه ذاتی و درونی دارد و به همین جهت اثر آن ماندگارتر است.از تلاش همسرمان قدردانی كنیم، در تصمیم گیری به او كمك كنیم. شرایطی را فراهم كنیم كه استعدادهایش را نمایان كند و با بهره گیری از قدرت تعریف و تمجید ما بدرخشد. به جای هدایای گران قیمت، برای زنمان وقت صرف كنیم، به گفته هایش گوش دهیم، محبت خودمان را به زبان بیاوریم.فراموش نكنیم كه حال و هوای عاشقی تا زمانی بر فضای خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسرمان مانند رفتار روزهای آشنایی و نامزدیمان باشد. یقین بدانیم كه هر چه در خانه شادتر باشیم و ارتباط بهتری با همسرمان داشته باشیم انرژی بیشتری داریم تا صرف كارمان كنیم و به این وسیله در كارمان نیز موفق تر خواهیم بود.زنان نیاز به صحبت كردن دارند، مردی كه با زنش صحبت می‌كند و به حرفهای او گوش می‌دهد قلب زنش را تسخیر می‌كند. شاید بارها شنیده باشیم كه همسرمان می‌گوید فقط می‌خواهم حرفم را بشنوی و آنچه را می‌گویم درك كنی و به احساس من اهمیت بدهی. این جمله و امثال آن بیانگر ابراز نیاز درونی وی است. پس به همسرمان توجه كنیم تا شادی در فضای زندگی ما پراكنده شود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

وضعیت سفید یک ذهن ; نگاهی به سریال وضعیت سفید

وضعیت سفید یک ذهن ; نگاهی به سریال وضعیت سفید

وضعیت سفید یک ایراد بزرگ دارد و آن است که همیشه آن را از وسط های کار دیده ایم( این اقتضای تلویزیون و برامده از هویت آن است که کمتر این فرصت پیش می اید که اثری را از ابتدا تا انتهای آن دید و ازهمین رو یک اثر تلویزیونی معمولا در حین نگارش و تولید به این نکته توجه دارند) اما هرچه هست اگر از ابتدا این سریال را ببینیم( که چاره آن دانلود قسمت های نخست آن است) متوجه می شویم که «مادر بزرگه» چاره ای جز انفعال در برابر این همه موج قهر ندارد.
No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

نوروز امسال با آب‌پریا و برخی برنامه‌های معدود؛ بعضی‌ها از جمله نگارنده را با تلویزیون آشتی موقت کردند. هر چه نباشد دست کم نام مرضیه برومند برای بچه‌های دهه ۶۰ به بعد آشنا و البته حامل پیام‌های نوستالژیک است...
سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

خندوانه یکی از عجیب ترین پدیده‌های رسانه‌ای کشور است که در عرض سه سال حضور نسبتا مداوم خود به یکی از پر طرفدارترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون ایران بدل شده است. تنها برنامه‌هایی مانند خبر ساعت 14 یا خبر بیست و سی را از حیث جذب مخاطب بتوان با این برنامه مقایسه کرد که البته همه می‌دانیم که این مقایسه از جنس قیاس مع الفارق است.
Powered by TayaCMS