مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست
11 دی 1386, 0:0
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست
دکتر سهرابپور با انتقاد از ورود بدون کنکور برگزیدگان برخی جشنوارههای علمی و اختراعات به دانشگاهها گفت: برخی مسوولان معتقدند که مخترعان به صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، اما باید شرایط تحصیلی هم در نظر گرفته شود. مثلا این افراد برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف حداقل باید نمرات 16 و 17 را در دروس فیزیک و ریاضی دوره دبیرستان خود کسب کرده باشند؛ زیرا در تجربه ثبتنام این افراد، یکی از برندگان دو دوره جشنواره خوارزمی را داشتیم که نمره ریاضیاش بسیار پایین بود و با چند ترم مشروطی، اخراج شد و نمیخواهم این تجربه تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم مخترعان خوب لزوما وارد دانشگاههایی مثل MIT نمیشوند و از مسیرهای دیگری غیر از دانشگاه، پیشرفت میکنند و در کشور ما نیز باید این افراد در دانشگاههای علمی و کاربردی مورد حمایت قرار گرفته و با در اختیار داشتن بودجهای بتوانند اختراع خود را توسعه دهند؛ مگر آن که حداقلهایی را در برخی دروس پایه داشته باشند.
دکتر سهرابپور در عین حال اظهار داشت: تاکنون این افراد را از طریق کنکور جذب کردهایم و اگر نمره عالی هم در کنکور کسب نکرده بودهاند، پذیرش شدهاند و حتی به مخترعی که در نهمین جشنواره جوان خوارزمی از معدل 19 خود خبر داد، پیشنهاد دادم که در صورت شرکت در کنکور، وی را در دانشگاه صنعتی شریف خواهیم پذیرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری دانشجویان ایران
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
ویژگیهاى اخلاقى
13 آذر 1404, 11:31
نفس لوامه و اضطراب اخلاقی
13 آذر 1404, 11:31
آمریکا در ایران از ابتدا تا پایان پهلوی اول(شهریور 1320ش.)
13 آذر 1404, 11:31
پلورالیسم دینی Religious Pluralism
13 آذر 1404, 11:31
فقه اسلامي و نظام هاي حقوقي ليبرال
13 آذر 1404, 11:31
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
فرهنگی
جدیدترین ها در این موضوع
دعا در نهج البلاغه
(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
24 دی 1395, 23:41
عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه
و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى دهد به خاطر بهرهاى است كه از كار كارگر مى برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهرهاى مىتواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى شود، مسأله اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
23 دی 1395, 1:47
خدایا! ببخش!
به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
23 دی 1395, 1:44
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!
و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
23 دی 1395, 1:28
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن
دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.
23 دی 1395, 1:26
پر بازدیدترین ها
دعا و نیایش در نهج البلاغه
دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
23 دی 1395, 0:15
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه
بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
23 دی 1395, 1:22
نیایش زیبا از نهج البلاغه
خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
23 دی 1395, 0:26
عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه
و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى دهد به خاطر بهرهاى است كه از كار كارگر مى برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهرهاى مىتواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى شود، مسأله اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
23 دی 1395, 1:47
عبادت و نیایش در نهج البلاغه
ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن میباشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا میدهد و صفا میبخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار میدهد. امام علی علیهالسلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دلها قرار داده است. دلها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می گردند
23 دی 1395, 0:28
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS