دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود. آیت‌الله نوری همدانی:
خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دانشجویان تربیت معلم شهید مدنی گفت: امریکایی‌ها به دلیل کوتاهی دستشان از منافع مسلمانان، به قرآن بی‌ احترامی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح دیروز در دیدار جمعی از دانشجویان تربیت معلم شهید مدنی و گروهی از فرهنگیان سراسر کشور گفت: وقتی نظامیان امریکا قرآن را به گلوله می بندند، دلیل کارشان این است که این‌ها قبلاً مال و ثروت و دارایی‌های ما را غارت می‌کردند؛ ولی با وجود انقلاب اسلامی و موجی که انقلاب ایجاد کرد، دست استکبار از این منافع کوتاه شد.
وی در ادامه به حفظ انقلاب تأکید کرد و گفت: این‌که امام راحل فرمودند، «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» به این دلیل بود که آنان از درک ارزش انقلاب بی‌خبرند و نمی‌دانند که این انقلاب چگونه به وجود آمده است.
این مرجع تقلید، ارزشمندی علم را در اسلام به همراه ایمان دانست و افزود: علم به انسان قدرت می‌دهد و در اسلام علم، فرهنگ و اخلاق سکولار نداریم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفت: عالِمی که ایمانش ضعیف و حریص باشد، مانند دزدی است که شبانه با چراغ به دزدی می‌رود و کالاهای بهتر را می‌برد.
این استاد خارج فقه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: علم باید با تفکر همراه باشد و کسب علم باید با تفکر و تحقیق و پژوهش و دقت همراه باشد و اگر علم با تفکر همراه باشد به نوآوری و شکوفایی دست پیدا می‌کنید.
این استاد سطح عالی حوزه اظهار داشت: حکومت قبل از انقلاب زیر سلطه استکبار در نهایت خودکم‌بینی و خودباختگی به وجود آمده بود، به گونه‌ای که زن‌های محجبه، طلاب و متدینین را مرتجع می‌خواندند.
این مرجع تقلید گفت: ما باید تاریخ گذشته را مطالعه کنیم و بدانیم که حاکمان چه ظلم و ستم‌هایی را انجام داده‌اند و مردم چگونه انقلاب کردند و دستاوردهای انقلاب چه بوده است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنانش، به مقام زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان قبل از انقلاب برای بدبین کردن زن‌ها نسبت به اسلام می‌گفتند که اسلام به زن‌ها اهمیت نمی دهد، در حالی که ارزش هر فردی در اسلام به ایمان و تقوا و عمل صالح است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
Powered by TayaCMS