دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: وظیفه روحانیت سنگین است، ولی جهان آماده شنیدن حق است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: در میان احادیث نقل شده از پیامبر (ص) تواتر هیچ حدیثی از حدیث غدیر بیشتر نیست و در کتب شیعی و سنی نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی 110 نفر از صحابه پیامبر را در سند روایت حدیث غدیر نام برده است و این دلالت بر متواتر بودن آن دارد.
وی افزود: مشکل اهل‌سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث است، ولی اگر تاریخ آن را مطالعه کنند ابهامی برایشان به وجود نمی‌آید.
این مرجع تقلید با توجه به اینکه بیعت امامت مربوط به عید غدیر است، افزود: امامت حضرت علی (ع) قبل از غدیر اعلام شده بود، ولی رسمیت آن به عید غدیر مربوط است.
وی به منطق قوی شیعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در غرب و شرق دنیا گوش شنوا برای شنیدن حرف حق وجود دارد و لذا شیعه باید از منطق قوی خود استفاده کرده و حقانیت خود را اثبات کند.
سبحانی به تبلیغ غیر صحیح سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: چون منطق شیعه قوی و در حال پیشرفت است، آنها از استدلال و منطق صحیح شیعه نگرانند.
وی با تاکید بر پیشرفت شیعیان در علوم مختلف گفت: نباید به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون مخاطبین از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی از آگاهی لازم برخوردارند لذا باید دانش روحانیت چند برابر شود.
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در مراسم رونمایی از بزرگترین سایت شیعی به زبان اسپانیولی،گفت: اگر حضرت حجت (عج) صد سال پیش ظهور می‌کرد، پیامش را باید از طریق اعجاز به جهانیان می‌رساند، ظاهراً کار حضرت اعجاز نیست و مستند به امور طبیعی است.
وی اظهار کرد: بسیار باارزش است عده‌ای از طلاب و اندیشمندان در قم زبان اسپانیولی را یاد گرفته‌ و پیام اسلام اهل‌بیت (ع) را از طریق این زبان به ششصد میلیون اسپانیولی می‌رسانند.
وی افزود: ابزار و امکاناتی که دشمن آن را ساخته و در اختیار ما هم قرار دارد، باید از آن به نفع اسلام بهره بگیریم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که امام زمان (عج) برای جهانیان است و پیام او به طریقی است که به همه جهان می‌رسد.
سبحانی تصریح کرد: خداوند ابزار رسانه‌ای را در اختیار ما قرار داده تا زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشیم و پیام آن حضرت را جهانیان بشنوند.
وی گفت: مدیریت در درجه اول سعه‌صدر می‌خواهد و اگر کسی کاری را قبول کرد نباید دنبال کارهای دیگر برود که در این صورت کاری از پیش نخواهد برد.اگر فعالیتی بخواهد پایدار باشد باید فقط الهی باشد.
وی به فعالیت‌های موسسه اندیشه شرق اشاره و تاکید کرد: اگر این موسسه می‌خواهد موفق باشد، باید صرفاً کار فرهنگی تبلیغی انجام دهد و هیچ‌گونه حالت جناحی به خود نگیرد.
رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: باید در سایت این موسسه به مسایل و مناقب به صورت مثبت پرداخته شود و مسایل تفرقه‌افکن مطرح نشود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

شگفتی های آفرینش در نهج البلاغه

شگفتی های آفرینش در نهج البلاغه

امیرمؤمنان علیه السلام در خطبه ای درباره آفرینش آسمان و شگفتی های آن می فرماید: «خداوند، فضای باز و پستی و بلندی و فاصله های وسیع آسمان ها را بدون این که بر چیزی تکیه کند، نظام بخشید و شکاف های آن را به هم آورد... و آفتاب را نشانه روشنی بخش روز، و ماه را با نوری کمرنگ برای تاریکی شب ها قرار داد. بعد آن دو را در مسیر حرکت خویش به حرکت درآورد و حرکت آن دو را دقیق اندازه گیری کرد تا در درجات تعیین شده حرکت کنند که بین شب و روز تفاوت باشد و قابل تشخیص شود و با رفت و آمد آن ها، شماره سال ها و اندازه گیری زمان ممکن باشد.
خلقت مورچه از نظر نهج البلاغه

خلقت مورچه از نظر نهج البلاغه

منظور از این جمله که در انبار نگهداری می نماید این است که مورچه دانه را به درون خاک می برد به طور طبیعی دانه پس از مدتی رویش می کند و از خاک سر برمی آورد اما مورچه برای جلوگیری از این امر همه دانه ها را به دو نیم تقسیم می کند و مانع از بین رفتن روزیش می شود.
چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

پژوهش حاضر با عنوان چگونگی و مراحل آفرینش جهان، در پی آن است که آیات آفرینش جهان را در تفاسیر معاصر شیعه (المیزان و نمونه ) مورد بررسی قرار داده و در میان آنها حقایق ناب قرآنی را در زمینه های مبدا خلقت جهان، دوره های آفرینش وغیره روشن و آشکار سازد. برای این منظور مقدمه به تبین و پیشینۀ موضوع اختصاص یافته است و در قسمت­های بعد برخی از واژگان مفهوم شناسی شده و دیدگاه علامه طباطبایی و آیت ا... مکارم در پیدایش جهان تبیین شده است.
آفرينش جهان در نـهج البلاغه

آفرينش جهان در نـهج البلاغه

دقت و تأمل در سخنان حضرت على(ع) نشان ميدهد كه جهان دو انفجار گونه ى متفاوت را تجربه كرده است. انفجار نخست فضا و زمان و ماده را بوجود آورده است و انفجار دوم در ظرف فضا صورت گرفته و ماده را تحريك نموده است. سپس حباب ها بر خواسته و هفت آسمان را بوجود آورده اند. در پى چنين توضيحاتى خواننده ى محترم بايد بداند كه نويسنده در اين مجموعه تلاش نموده است كه با بهره گرفتن از منابع مختلف درك جديدى را از سخنان امام على(ع) در باره ى خلقت جهان كه در خطبه ى اول آمده است، ارائه دهد.
دنیاشناسی در نهج البلاغه

دنیاشناسی در نهج البلاغه

امیرمؤمنان علیه السلام به خانه یکی از یاران خویش به نام علاءبن زیاد وارد شد. وقتی خانه بسیار پر زرق و برق او را دید، فرمود: «با این خانه وسیع در دنیا چه می کنی، در حالی که در آخرت به آن نیازمندتری. آری، اگر بخواهی می توانی با همین خانه به آخرت برسی! اگر در این خانه بزرگ از مهمانان پذیرایی کنی، به خویشاوندان با نیکوکاری بپیوندی

پر بازدیدترین ها

آفرينش جهان در نـهج البلاغه

آفرينش جهان در نـهج البلاغه

دقت و تأمل در سخنان حضرت على(ع) نشان ميدهد كه جهان دو انفجار گونه ى متفاوت را تجربه كرده است. انفجار نخست فضا و زمان و ماده را بوجود آورده است و انفجار دوم در ظرف فضا صورت گرفته و ماده را تحريك نموده است. سپس حباب ها بر خواسته و هفت آسمان را بوجود آورده اند. در پى چنين توضيحاتى خواننده ى محترم بايد بداند كه نويسنده در اين مجموعه تلاش نموده است كه با بهره گرفتن از منابع مختلف درك جديدى را از سخنان امام على(ع) در باره ى خلقت جهان كه در خطبه ى اول آمده است، ارائه دهد.
آفرینش انسان در نهج البلاغه

آفرینش انسان در نهج البلاغه

سپس از روح خود در آن دمید، پس به شکل انسان هشیارى در آمد که به تحرک برخاسته و ذهن و فکر و اعضاى خود را به خدمت مى‏گیرد، و از ابزار جابجائى استفاده مى‏ کند، حق و باطل را مى ‏شناسد، و از حواس چشیدن و بوئیدن و دیدن برخوردار است معجونى است با سرشتى از رنگهاى مختلف و اشیاى گرد آمده که برخى ضد یکدیگر بوده و برخى با هم متباین هستند، مانند: گرمى و سردى، ترى و خشکى، بدحالى و خوش حالى.
چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

چگونگی و مراحل آفرینش جهان در قرآن و نهج البلاغه

پژوهش حاضر با عنوان چگونگی و مراحل آفرینش جهان، در پی آن است که آیات آفرینش جهان را در تفاسیر معاصر شیعه (المیزان و نمونه ) مورد بررسی قرار داده و در میان آنها حقایق ناب قرآنی را در زمینه های مبدا خلقت جهان، دوره های آفرینش وغیره روشن و آشکار سازد. برای این منظور مقدمه به تبین و پیشینۀ موضوع اختصاص یافته است و در قسمت­های بعد برخی از واژگان مفهوم شناسی شده و دیدگاه علامه طباطبایی و آیت ا... مکارم در پیدایش جهان تبیین شده است.
آغاز سخن درباره آفرینش جهان(نهج‌البلاغه)

آغاز سخن درباره آفرینش جهان(نهج‌البلاغه)

کوتاه سخن این که افعال خداوند از افعال بندگان به کلّى جداست زیرا او با علم به مصالح و مفاسد اشیا و آگاهى بر نظام احسن آفرینش و قدرت تامّ و کاملى که بر همه چیز دارد، با قاطعیّت اراده مى کند و بدون هیچ تزلزل و تردید و اندیشه و تجربه، موجودات را لباس وجود مى پوشاند. هم در آغاز آفرینش چنین است و هم در ادامه آفرینش.
دنیاشناسی در نهج البلاغه

دنیاشناسی در نهج البلاغه

امیرمؤمنان علیه السلام به خانه یکی از یاران خویش به نام علاءبن زیاد وارد شد. وقتی خانه بسیار پر زرق و برق او را دید، فرمود: «با این خانه وسیع در دنیا چه می کنی، در حالی که در آخرت به آن نیازمندتری. آری، اگر بخواهی می توانی با همین خانه به آخرت برسی! اگر در این خانه بزرگ از مهمانان پذیرایی کنی، به خویشاوندان با نیکوکاری بپیوندی
Powered by TayaCMS