دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن

No image
اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن، روز گذشته در قم به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن کریم که با هدف اجرای طرح تدریس و آموزش در مدارس علمیه خواهران، در اردوگاه فاطمه زهرا(س)، برگزار شد، اول مردادماه، به کار خود پایان داد.
خانم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کارگاه از 27 تیرماه، در قم آغاز شده بود که اول مرداد ماه با برگزاری آزمون پایان دوره به کار خود پایان داد.
وی افزود: در این دوره آموزشی، 85 نفر از بانوان طلبه از پنجاه مدرسه علمیه حضور داشتند که به مدت چهار روز در یک کارگاه علمی به روش‌های جدید و همچنین رفع نواقص علمی خود پرداختند.
ناصح با بیان این که دوره یادشده به صورت مقدماتی برای آن دسته از بانوان طلبه مدارس علمیه‌ای که موفق به حضور در این دوره‌ها نشدند، برگزار شد و خاطر نشان کرد: به زودی دوره تکمیلی برای این گروه در شهریورماه برگزار می‌شود و بانوان طلبه می‌توانند با حضور در این دوره به نتایج علمی خوبی دست یابند.
مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: منبع درسی این کارگاه آموزشی، کتاب«تدبر روش‌مند در قرآن»، اثر استاد الهی‌زاده است که اساتید با گذراندن آن جهت تدریس در مدارس علمیه گواهی تدریس دریافت می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون 390 استاد از 156 مدرسه علمیه سراسر کشور، این دوره‌ها را گذرانده‌اند که 73 مدرسه علمیه دیگر باید در این طرح شرکت کنند و تا‌کنون دوازده دوره تدبر روشمند در قرآن کریم در سطح مقدماتی برگزار شده است، که شش دوره مقدماتی، پنج دوره تکمیلی و یک دوره عالی برای بانوان مربی تدبر روشمند در قرآن، در تابستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
Powered by TayaCMS