دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر حجت الاسلام و المسلمین سید على فقیه درباره آیت الله محمد صادق حائری شیرازی

No image
نظر حجت الاسلام و المسلمین سید على فقیه درباره آیت الله محمد صادق حائری شیرازی

حجت الاسلام و المسلمین سید على فقیه برادر کوچک آیت الله سید محمد فقیه، مسئول مدرسه علمیه نى ریز و مدرّس علوم حوزوى اظهار مى دارد:

«آیت الله حائرى در دوران تحصیل در حوزه علاوه بر تحصیل یک ریاضت شخصى هم داشت. ایشان یک زندگى زاهدانه اى را در آن زمان مى گذراند. سحرخیز و اهل تهجّد بود و در میان طلاّب فارس در حوزه علمیه قم نمونه بود. در میان 500 نفر طلبه اى که در مدرسه حجتیه بودند تنها چند نفر مثل آیت الله حائرى و آیت الله جوادى آملى رفتار و کردار و سخنانشان براى طلبه ها الگو بود. زهد و ایثار ایشان بیشتر نمود داشت. از نظر جسمانى بسیار لاغر و ضعیف، ولى از نطر روحى بسیار قوى و نیرومند و پرکار بود. از تیزهوشى آقاى حائرى این که برادرم آن زمان مشغول حفظ قرآن بود، آقاى حائرى مى گفت: شما قرآن بخوانید من گوش مى دهم. برادرم از راه خواندن قرآن را حفظ مى کرد و آقاى حائرى از راه گوش دادن بیشتر قرآن را حفظ نمود. او در دوران طلبگى اهل درس و بحث و همزمان مطالعات بسیارى داشت. به هر حال ایشان یکى از مفاخر روحانیت فارس است که متأسفانه قدرش مجهول مانده است.»[24]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

پر بازدیدترین ها

تمسخر و عوامل آن از نظر قرآن

تمسخر و عوامل آن از نظر قرآن

دست انداختن، مسخره کردن، شکلک درآوردن و مانند آن که موجب خنده خود و دیگران می‌شود، از نظر اخلاقی ناپسند و از نظر شرعی حرام و در برخی از موارد گناه کبیره‌ای است که جاودانگی در آتش دوزخ را به همراه دارد.
حق الناس فرهنگی

حق الناس فرهنگی

معلم سر کلاس وظایفی دارد، از جمله باید مطالعه قبلی داشته باشد، وقت را مراعات کند، درس خودش را بگوید، از حرفهای نامرتبط و صرفاً سرگرم‌کننده یا ناشایست بپرهیزد.
Powered by TayaCMS