دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آدابی از عبودیت

از آداب عبودیت این است که جز قدرت حق، قدرتی را نپذیرند و جز ثنای حق و آنکه از اولیاء حق است، ثنای کسی را نگویند.
آدابی از عبودیت
آدابی از عبودیت
نویسنده: حضرت امام خمینی(ره)

از آداب عبودیت این است که جز قدرت حق، قدرتی را نپذیرند و جز ثنای حق و آنکه از اولیاء حق است، ثنای کسی را نگویند. ما بندگان هستیم که هیچ نداریم و هیچ نیستیم و هر چه هست قدرت الهی است... همه چیز را از خدا بدانید ما بنده ضعیفی هستیم که هیچ نیستیم ، هر چه هست او هست و هر چه داریم از او داریم .[1]

[لذا] کسانی که با خدا باشند، توجه به خدا و ایمان به خدا داشته باشند، خداوند انها را از تمام ظلمت‌ها، از تمام تاریکی‌ها خارج می‌کند و به حقیقت نور می‌رسند. ایمان به خدا نور است. ایما به خدا باعث می‌شود که تمام تاریکی‌ها از پیش پای مومنین برداشته بشود، ایمان خدا باعث می‌شود که مومنین در نور خدا غرق شوند. ظلمت‌های استبداد، ظلمت‌های اختناق، ظلمت‌های وابستگی‌ به غیر، ظلمت‌های ظلم، مومنین از این ظلمت‌ها نجات پیدا می‌کنند. کسانی که به خدا توجه دارند و مقصد آنها مقصد الهی است، از تمام انواع ظلمات، ظلمات مادی، ظلمات معنوی نجات پیدا می‌کنند و در دریای نور غرق می‌شوند.[2]

منبع: روح عرفانی روح‌الله/ محمد رضا رمزی اوحدی، توسعه فرهنگ قرآنی،1378 ص 85.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

«سبحان الله» با تسبیح تربت (سیدالشهداء)

«سبحان الله» با تسبیح تربت (سیدالشهداء)

«کسی که با تسبیح تربت (سیدالشهداء) یک مرتبه «سبحان الله» بگوید، چهارصد حسنه برای او نوشته می‌شود، چهارصد گناهش برطرف می‌شود، چهارصد درجه‌اش بالا می‌رود و چهارصد حاجتش برآورده می‌گردد.» (مصباح المجتهد شیخ الطوسی (قدس‌سره)، ص 678)

پر بازدیدترین ها

«سبحان الله» با تسبیح تربت (سیدالشهداء)

«سبحان الله» با تسبیح تربت (سیدالشهداء)

«کسی که با تسبیح تربت (سیدالشهداء) یک مرتبه «سبحان الله» بگوید، چهارصد حسنه برای او نوشته می‌شود، چهارصد گناهش برطرف می‌شود، چهارصد درجه‌اش بالا می‌رود و چهارصد حاجتش برآورده می‌گردد.» (مصباح المجتهد شیخ الطوسی (قدس‌سره)، ص 678)
Powered by TayaCMS