دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ابزارهای جنگ نرم دشمن

No image
ابزارهای جنگ نرم دشمن

جنگ نرم، تباهي، جوان

مجید ابهری

مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینکه جمعیت جوان 65 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشکر نامرئی امواج ماهواره‌ای آغاز شده و ادامه دارد. شبکه‌های ماهواره ای با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌ها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شده‌اند. این گونه فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمان‌های تحریک کننده و تشکیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاه‌های شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقه‌های انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بی‌خدایی است که این فرقه متاسفانه در کشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ کرده و در قالب آن نفی خدا و ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بی‌بند و باری در روابط جنسی از حربه‌های ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باری‌ها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است که دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حرکت است،اما اطمینان داریم که جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن کرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند کرد.اینترنت از دام‌های اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایت‌ها و ورود به آن دقت کنند و اجازه ندهند دشمن فکر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینکه باید سایت‌های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی کرد.

عرفان‌های کاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناک است.عرفان‌های کاذب در قالب مکاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یک طرف و عرفان‌های یهودی مانند کابالائیست و شیطان پرستی که فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فکری و عقیدتی وارد میدان شده‌اند. استفاده از علامت‌ها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسکلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخه‌های جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است که بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد می‌شود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلکه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاک مخالفیم چرا که دشمن ابتدا ظاهر را تغییر می‌دهد سپس باورهای فکری را دگرگون می‌کند.

تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد کمپینگ‌های طرفداری از بعضی بزهکاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریک جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.

به عنوان نمونه در قضیه سکینه آشتیانی عکس‌هایی از این زن مجرم در جهان پخش شده که با حجاب کامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی کند. در مکتب اسلام، ظاهر ملاک نیست بلکه اعمال و رفتار هستند که باعث تائید یا تکذیب می‌شوند چنین جوسازی‌هایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را می‌دانند و آگاه هستند اما این مسئله می‌تواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساکن خارج از کشور و جوانان غربی در ارائه یک تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سوآپ Swap

سوآپ Swap

سوآپ در لغت به‌معنای معامله پایاپاى (ارز)، معاوضه، عوض کردن، مبادله کردن، بیرون کردن، جانشین کردن و اخراج کردن آمده و در اصطلاح، توافقی بین دو شرکت برای معاوضه جریان نقدی در آینده (با دو نوع پرداخت متفاوت از بدهی یا دارایی) است. قرارداد فوق تاریخ پرداخت و چگونگی محاسبه جریانات نقدی را که باید پرداخت شود مشخص می‌کند. معمولا محاسبه جریانات نقدی شامل ارزش‌های آتی یک یا چند متغیر بازار است. اولین قراردادهای سوآپ در اوایل دهه 1980 منعقد شدند. از آن زمان تاکنون بازار سوآپ رشد چشم‌گیری داشته است. در حال حاضر اکثر قراردادهای مشتقّات خارج از بورس به‌صورت سوآپ انجام می‌شود.
ابزار مشتقه Derivative Tool

ابزار مشتقه Derivative Tool

در برخی از قرارداها دارنده قرارداد، مجبور است یا این حق را دارد که یک دارایی مالی را در زمانی در آینده بخرد یا بفروشد. به‌جهت اینکه قیمت این‌گونه قرارداها از قیمت آن دارایی مالی مشتق می‌شود. از این‌رو این قرارداها را اوراق مشتقه می‌نامند.
بیمه Insurance

بیمه Insurance

یمه در زبان فرانسه Assurance، در انگلیسی Insurance و در زبان هندی و اردو "بیما" نامیده می‌شود. بنا به‌اعتقاد برخی، واژه بیمه از کلمه هندی بیما گرفته شده و به‌اعتقاد برخی دیگر، ریشه در زبان فارسی دارد و اصل آن همان "بیم" است؛ زیرا عامل اساسی انعقاد عقد بیمه، ترس و گریز از خطر است و به‌سبب همین ترس و به‌منظور حصول تامین، عقد بیمه وقوع می‌یابد
ریسک Risk

ریسک Risk

ریسک، نوعی عدم اطمینان به آینده است که قابلیت محاسبه را داشته باشد. اگر نتوان میزان عدم اطمینان به آینده را محاسبه کرد، ریسک نیست؛ بلکه فقط عدم اطمینان است؛ به‌همین جهت به‌دلیل محاسبه مقداری عدم اطمینان در قالب ریسک می‌توان آن‌را مدیریت و کنترل کرد. ریسک در زبان چینیان نیز با دو علامت تعریف می‌شود که اولی به‌معنی خطر و دومی به مفهوم فرصت است
مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی شامل طراحی، توسعه، استقرار ابزارها و فرایند مالی و همچنین طراحی مجدد راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل موجود در مالی است. به‌عبارت دیگر مهندسی مالی عبارت از به‌کارگیری ابزارهای مالی برای‌ ساختاربندی مجدد پرتفوی (سبد سهام) مالی و تبدیل‌ آن به پرتفویی با خصوصیات مطلوب‌تر است. عجین شدن زندگی انسان با مسائل و پیچیدگی بازار و نهادهای پولی و مالی، نیاز جدی و مبرمی به دانشی خاص برای رفع‌ این نیازها به‌وجود آورده است.

پر بازدیدترین ها

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

در نظریه ذفتار مصرف کننده ما به دنبال کشف قوانین حاکم بر رفتار خانوارها هنگام مصرف کالا و خدکمات و یاعرضه عوامل تولید هستیم که از دو روش می توان این مطلب را توضیح داد: روش مطلوبیت و روش منحنی بی تفاوتی.
منحنی تولید یکسان    Isoquant Curve

منحنی تولید یکسان Isoquant Curve

کلمه Isoquant از دو واژه یونانی ISO معادل "برابر" و Quantas معادل "مقدار"، تشکیل شده است؛ که برخی از مترجمین آن را به‌معنای تولید یکسان، متساوی التولید، برابر مقدار و هم‌مقداری تولید به‌کار برده‌اند. منحنی تولید یکسان مکان هندسی تمام مقادیر کار و سرمایه است، که سطح معیّنی از محصول را به‌دست می‌دهد.
هزینه  Cost

هزینه Cost

واژه Cost در لغت به‌معنای هزینه و در اصطلاح اقتصاد نظری عبارتست از مجموع پرداخت‌هایی که یک واحد تولیدی برای سرمایه، زمین، کار و نیز مدیریت به‌عمل می‌آورد.
کشش قیمتی تقاضا Elasticity of Demand

کشش قیمتی تقاضا Elasticity of Demand

کشش تقاضا، معیار سنجش واکنش تقاضا، برای کالایی مشخص، در برابر تغییرات قیمت است؛ به عبارت دیگر در مقابل چند درصد تغییر در قیمت فلان کالا، چه مقدار تغییر در مقدار فروش آن کالا ایجاد می‌گردد.
Powered by TayaCMS