دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تسهیلات بانکی بدون وثیقه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی پرداخت می شود

No image
تسهیلات بانکی بدون وثیقه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی پرداخت می شود مدیرکل دفترحمایت ازسرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات بانک کشاورزی بدون وثیقه در قالب طرح بانک زمین به فارغ التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی پرداخت می شود.
مجتبی مومن صفایی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل وثیقه به منظور دریافت تسهیلات بانکی، گفت: برای طرح های مجتمع های تولیدی ازجمله مجتمع های دامپروری وگلخانه ای که تسهیلات مورد نیازمتقاضیان آنان بسیاربیشتراز سقف ضمانتی است پیشنهاد داده شده که تسهیلات این قبیل طرح ها دراختیارکارآفرینان بزرگی همچون بانک زمین قرارداده شود.
وی افزود: براساس طرح بانک زمین پس ازاینکه ساخت واحدهای دامپروری و گلخانه ای به بهره برداری رسید،می تواند به صورت اجاره به شرط تملیک دراختیارفارغ التحصیلان بخش کشاورزی قرارگیرد لذا دراین طرح مشکل وثیقه برای مخاطبین دانشگاهی مرتفع می شود.
مدیرکل دفترحمایت ازسرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان تامین وثیقه از سوی کارآفرینان بزرگ وجود دارد، اظهار داشت: لذا با اجرای طرح بانک زمین با توجه به ارتباط این بانک با بانک کشاورزی بحث وثیقه برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بی معنا خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کاهش و یا حذف مشکل تامین وثیقه از سوی متقاضیان تسهیلات بانک کشاورزی، افزود: براساس تفاهم نامه ای که وزارت جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی منعقد کرده این بانک تا سقف 20 میلیون تومان از متقاضیان دریافت تسهیلات وثیقه ملکی دریافت نمی کند و این اعتبارات به صورت استفاده از سفته و یا ضامن بانکی معتبر پرداخت می شود.
مومن صفایی اعلام کرد: در حال حاضرسقف ضمانتی 20 میلیون تومانی برای طرح های آبیاری تحت فشار به سقف 40 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: به منظورحذف هزینه اعتبار خرید سفته، متقاضیان می توانند در قالب قراردادلازم الاجرابا بانک کشاورزی تسهیلات تا زیرسقف ضمانتی رادریافت کنند که این قرارداد درحکم وثیقه تلقی می شود و بانک می تواند درصورت عدم بازپرداخت تسهیلات اقدامات قانونی را با استفاده ازاین قرارداد درمراجع حقوقی دنبال کند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایه‌هاى سلوک اخلاقى و عرفانى امام(ره)

انسان با توجه به محدودیت‌هاى خاص ذهنى و عملى خود، بیشتر نگاه جامع به مسائل را فرو مى‌نهد و در میدان باور و عمل گرفتار افراط و تفریط مى‌شود. از این‌رو در زمینه تزکیه معنوى و اخلاقى نیز گروهى کاملا ظاهرگرا و عده‌اى به شدت باطن‌گرا شده‌اند. در حالى که آیین متعالى براى امت وسط، اعتدال در تمسک به ظاهر و اهتمام به باطن است، به طورى که هیچ‌کدام آسیب نبیند و حق هر یک ادا شود. امام در این زمینه مى‌نویسد:...
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

با استفاده از بیانات عارف کامل و عالم عامل میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب ارزشمند"المراقبات" پیرامون عید فطر سخن می گوئیم.
«رمضان» در کلام معصومین علیهما السلام

«رمضان» در کلام معصومین علیهما السلام

به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند .
No image

مردی که با یک جمله آدم می‌ساخت

ر سال 1239 هـ . ق در روستاى «شوند درگزین» از توابع همدان، نوزادى به این عالم خاکى قدم نهاد که در اثر نشو و نما در خانواده‌اى که مهد اخلاق و تقوا بود، به رفیع‌ترین قله‌هاى عرفان و تهذیب نفس صعود کرد.
No image

فضیلت مهمانداری

اصولا هر آنچه در جامعه بشری از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، اندیشه‌ای است که ریشه در اعتقادات، سنت‌ها و باورهای مردم دارد و در بین سایر جوامع زبانزد عام و خاص است.

پر بازدیدترین ها

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

با استفاده از بیانات عارف کامل و عالم عامل میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب ارزشمند"المراقبات" پیرامون عید فطر سخن می گوئیم.
No image

فضیلت مهمانداری

اصولا هر آنچه در جامعه بشری از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، اندیشه‌ای است که ریشه در اعتقادات، سنت‌ها و باورهای مردم دارد و در بین سایر جوامع زبانزد عام و خاص است.
«رمضان» در کلام معصومین علیهما السلام

«رمضان» در کلام معصومین علیهما السلام

به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند .
No image

پایه‌هاى سلوک اخلاقى و عرفانى امام(ره)

انسان با توجه به محدودیت‌هاى خاص ذهنى و عملى خود، بیشتر نگاه جامع به مسائل را فرو مى‌نهد و در میدان باور و عمل گرفتار افراط و تفریط مى‌شود. از این‌رو در زمینه تزکیه معنوى و اخلاقى نیز گروهى کاملا ظاهرگرا و عده‌اى به شدت باطن‌گرا شده‌اند. در حالى که آیین متعالى براى امت وسط، اعتدال در تمسک به ظاهر و اهتمام به باطن است، به طورى که هیچ‌کدام آسیب نبیند و حق هر یک ادا شود. امام در این زمینه مى‌نویسد:...
Powered by TayaCMS