دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود

No image
110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از توزیع 110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان خبر داد و گفت: 20 درصد از این میزان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس عرضه می‌شود.
عباس قلی زاده در گفتگو با مهر در خصوص توزیع دفترچه‌های ویژه سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بازرگانی گفت: علاوه بر توزیع دفترچه های مورد نیاز دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش، غرفه هایی نیز در نمایشگاه های ویژه بازگشایی مدارس به توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و ملزومات مدارس اختصاص یافته است.
به گفته وی، قمت دفترچه از ابتدای سال 86 آزاد اعلام شد و یارانه آن دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت به این معنا که وزارت بازرگانی از توزیع دفترچه مطابق سنوات گذشته مستثنی و قرار شده که وزارت آموزش و پرورش برای توزیع مطلوب آن برنامه ریزی کند.
مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: برای سال 86 وزارت آموزش و پرورش مختار بود که یارانه مربوط به دفترچه های تحصیلی را به صورت نقدی یا کالایی در اختیار مردم قرار دهد اما به دلیل اینکه امسال، اولین سالی بود که این کار به وزارتخانه مذکور سپرده می شد و آنها نیز در این خصوص توجیه نبودند، وزارت بازرگانی تصمیم گرفت تا امسال این وزارتخانه را کمک کند.
قلی زاده گفت: دلیل این کار از یک سو تجربیات وزارت بازرگانی در توزیع دفترچه های تحصیلی در سنوات گذشته و از سوی دیگر جلوگیری از تنش در بازار این کالای پرمصرف خانوارها در آستانه بازگشایی مدارس بود.
وی افزود: بر این اساس بخشی از یارانه در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت تا دفترچه ها را تهیه کرده و بخشی از آن را در نمایشگاههای ویژه بازگشایی مدارس به عنوان عرضه مستقیم توزیع کند که بر این اساس قرار شد که غرف رایگان در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد تا به توزیع 20 درصد از دفترچه های تهیه شده برای دانش آموزان بپردازد.
این مقام مسئول در وزارت بازرگانی گفت: 80 درصد دیگر باقیمانده از دفترچه های تهیه شده نیز نظیر سنوات قبل از طریق سازمان های بازرگانی استانها و وزارت آموزش و پرورش توزیع می شود اما در سال آتی سیستم عرضه و تقاضا عمل خواهد کرد.
قلی زاده میزان دفترچه های تهیه شده از سوی وزارت بازرگانی را 110میلیون جلد عنوان کرد و گفت: 20 درصد از این تعداد در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
No image

«طنز» در مصاحبه با استاد منصور براهیمی

منصور براهيمي متولد سال 1335 در خاش و ليسانس ادبيات دراماتيك و نمايشنامه‌نويسي است. او علاوه بر كار در مقطع ابتدايي در زمينه تئاتر كودك و تدريس در دانشكده سينما تئاتر، از سال 1362عضو موسس گروه سينما تئاتر آيين (س.آيين) است كه از سال 1368 هر ساله نمايشي را بر صحنه برده است.
No image

ماجرای طنز و کمدی

طنز، هنری است که انسان در تلاش برای دگرگون ساختن جهان به‌دست می‌آورد و همیشه به‌شکل کنش و واکنش و در نتیجه نگاه وی به محیط و واقعیت (به‌طور خاص)نمود پیدا می‌کند.طنز راستین که از حوادث واقعی زندگی نشأت گرفته و مبتنی‌بر واقعیت‌های زندگی بوده..
No image

این همه خنده برای چیست؟

ارسطو در مقایسه تراژدی و کمدی به نگرش متفاوت این دو به انسان اشاره می‌کند و می‌گوید «این یکی (کمدی) مردم را فروتر از آنچه هستند نشان می‌دهد و آن یکی (تراژدی) برتر و بالاتر بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که در کمدی تماشاگران همواره در موقعیتی فراتر از برتر از اشخاص نمایش قرار می‌گیرند و بالعکس...

پر بازدیدترین ها

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

در این سریال سعی شده است تا فضای یک خانه و خانواده سنتی به نمایش گذاشته شود و در این راستا کارگردان از هرچه نماد سنتی بوده استفاده کرده تا این موضوع را به مخاطب بفهماند و سنتی بودن را نشان دهد، تا جایی که این مسئله گاهی باعث دور شدن مخاطب از فیلم می‌شود...
طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

این نوشتار در تلاش است تا با بررسی آراء و نظرات نظریه پردازان طنز و کمدی، ویژگی ها و کارکردهای طنز و کمدی را بازشناسد و با برشمردن ویژگی ها و مشخصه های طنزپرداز، تصویری روشن از طنز مطلوب ارائه دهد...
«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

نوروز امسال با آب‌پریا و برخی برنامه‌های معدود؛ بعضی‌ها از جمله نگارنده را با تلویزیون آشتی موقت کردند. هر چه نباشد دست کم نام مرضیه برومند برای بچه‌های دهه ۶۰ به بعد آشنا و البته حامل پیام‌های نوستالژیک است...
Powered by TayaCMS