دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد

No image
آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد
امام جمعه موقت قم گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر یکرنگی اخلاق و رفتار عزاداران امام حسین(ع) با پیام های مکتب عاشورا تأکید و خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما از کربلا و عاشورا دم می زنیم، باید رفتار و کردار ما نیز حسینی باشد.                                        
وی در ادامه افزود: کسی که به اعمال خلاف شرع و گناه دست می زند، نمی تواند ادعای پیروی از راه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد و احیای ارزش های دینی در جامعه بود، اظهار داشت: در جامعه حسینی نباید مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مشکلات اعتقادی وجود داشته باشد.                                 
آیت الله استادی با انتقاد از موضع گیری برخی در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چند روز پیش در مورد مشکلات اختلاط دختر و پسر در مدارس و دانشگاه ها مطالبی را نقل کردم که متاسفانه به صورت مکتوب با واکنش یکی از بانوان حاضر در جلسه مواجه شدم. مگر ما قبول نداریم که اسلام با اختلاط زن و مرد مشکل دارد و جایی که زن و مرد با هم باشند زمینه گناه و فساد فراهم می شود.                              
وی همچنین گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.                            
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کربلا متعلق به یک منطقه و زمان خاصی نیست؛ هرکجا که ظالم و مظلوم وجود دارد، آنجا نیز کربلا است.                                       
وی در پایان تصریح کرد: ما باید در برابر فتنه های زمان و مقابله دشمنان با دین، هوشیار باشیم و تکلیف خود را بدانیم.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
No image

«طنز» در مصاحبه با استاد منصور براهیمی

منصور براهيمي متولد سال 1335 در خاش و ليسانس ادبيات دراماتيك و نمايشنامه‌نويسي است. او علاوه بر كار در مقطع ابتدايي در زمينه تئاتر كودك و تدريس در دانشكده سينما تئاتر، از سال 1362عضو موسس گروه سينما تئاتر آيين (س.آيين) است كه از سال 1368 هر ساله نمايشي را بر صحنه برده است.
No image

ماجرای طنز و کمدی

طنز، هنری است که انسان در تلاش برای دگرگون ساختن جهان به‌دست می‌آورد و همیشه به‌شکل کنش و واکنش و در نتیجه نگاه وی به محیط و واقعیت (به‌طور خاص)نمود پیدا می‌کند.طنز راستین که از حوادث واقعی زندگی نشأت گرفته و مبتنی‌بر واقعیت‌های زندگی بوده..
No image

این همه خنده برای چیست؟

ارسطو در مقایسه تراژدی و کمدی به نگرش متفاوت این دو به انسان اشاره می‌کند و می‌گوید «این یکی (کمدی) مردم را فروتر از آنچه هستند نشان می‌دهد و آن یکی (تراژدی) برتر و بالاتر بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که در کمدی تماشاگران همواره در موقعیتی فراتر از برتر از اشخاص نمایش قرار می‌گیرند و بالعکس...

پر بازدیدترین ها

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

در این سریال سعی شده است تا فضای یک خانه و خانواده سنتی به نمایش گذاشته شود و در این راستا کارگردان از هرچه نماد سنتی بوده استفاده کرده تا این موضوع را به مخاطب بفهماند و سنتی بودن را نشان دهد، تا جایی که این مسئله گاهی باعث دور شدن مخاطب از فیلم می‌شود...
طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

این نوشتار در تلاش است تا با بررسی آراء و نظرات نظریه پردازان طنز و کمدی، ویژگی ها و کارکردهای طنز و کمدی را بازشناسد و با برشمردن ویژگی ها و مشخصه های طنزپرداز، تصویری روشن از طنز مطلوب ارائه دهد...
«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

نوروز امسال با آب‌پریا و برخی برنامه‌های معدود؛ بعضی‌ها از جمله نگارنده را با تلویزیون آشتی موقت کردند. هر چه نباشد دست کم نام مرضیه برومند برای بچه‌های دهه ۶۰ به بعد آشنا و البته حامل پیام‌های نوستالژیک است...
Powered by TayaCMS