دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ابزارهای جنگ نرم دشمن

No image
ابزارهای جنگ نرم دشمن

جنگ نرم، تباهي، جوان

مجید ابهری

مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینکه جمعیت جوان 65 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشکر نامرئی امواج ماهواره‌ای آغاز شده و ادامه دارد. شبکه‌های ماهواره ای با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌ها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شده‌اند. این گونه فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمان‌های تحریک کننده و تشکیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاه‌های شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقه‌های انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بی‌خدایی است که این فرقه متاسفانه در کشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ کرده و در قالب آن نفی خدا و ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بی‌بند و باری در روابط جنسی از حربه‌های ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باری‌ها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است که دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حرکت است،اما اطمینان داریم که جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن کرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند کرد.اینترنت از دام‌های اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایت‌ها و ورود به آن دقت کنند و اجازه ندهند دشمن فکر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینکه باید سایت‌های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی کرد.

عرفان‌های کاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناک است.عرفان‌های کاذب در قالب مکاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یک طرف و عرفان‌های یهودی مانند کابالائیست و شیطان پرستی که فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فکری و عقیدتی وارد میدان شده‌اند. استفاده از علامت‌ها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسکلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخه‌های جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است که بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد می‌شود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلکه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاک مخالفیم چرا که دشمن ابتدا ظاهر را تغییر می‌دهد سپس باورهای فکری را دگرگون می‌کند.

تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد کمپینگ‌های طرفداری از بعضی بزهکاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریک جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.

به عنوان نمونه در قضیه سکینه آشتیانی عکس‌هایی از این زن مجرم در جهان پخش شده که با حجاب کامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی کند. در مکتب اسلام، ظاهر ملاک نیست بلکه اعمال و رفتار هستند که باعث تائید یا تکذیب می‌شوند چنین جوسازی‌هایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را می‌دانند و آگاه هستند اما این مسئله می‌تواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساکن خارج از کشور و جوانان غربی در ارائه یک تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
No image

«طنز» در مصاحبه با استاد منصور براهیمی

منصور براهيمي متولد سال 1335 در خاش و ليسانس ادبيات دراماتيك و نمايشنامه‌نويسي است. او علاوه بر كار در مقطع ابتدايي در زمينه تئاتر كودك و تدريس در دانشكده سينما تئاتر، از سال 1362عضو موسس گروه سينما تئاتر آيين (س.آيين) است كه از سال 1368 هر ساله نمايشي را بر صحنه برده است.
No image

ماجرای طنز و کمدی

طنز، هنری است که انسان در تلاش برای دگرگون ساختن جهان به‌دست می‌آورد و همیشه به‌شکل کنش و واکنش و در نتیجه نگاه وی به محیط و واقعیت (به‌طور خاص)نمود پیدا می‌کند.طنز راستین که از حوادث واقعی زندگی نشأت گرفته و مبتنی‌بر واقعیت‌های زندگی بوده..
No image

این همه خنده برای چیست؟

ارسطو در مقایسه تراژدی و کمدی به نگرش متفاوت این دو به انسان اشاره می‌کند و می‌گوید «این یکی (کمدی) مردم را فروتر از آنچه هستند نشان می‌دهد و آن یکی (تراژدی) برتر و بالاتر بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که در کمدی تماشاگران همواره در موقعیتی فراتر از برتر از اشخاص نمایش قرار می‌گیرند و بالعکس...

پر بازدیدترین ها

No image

خنده بر ریشه‌های فرهنگ: نگاهی به کمدی‌های تلویزیونی

خنده، شوخ‌طبعی و طنز پردازی، از نظرگاه فلسفی، مقوله هایی هم گستره و دامنه هایی نزدیک به یکدیگر دارند. اگرچه تلاش فلاسفه و نظریه پردازان برای بیان و ارائه تعاریفی مرزبندی شده؛ به سرانجامی در خور رهنمون نشده است؛ اما ...
No image

نقد سریال‌های نوروزی؛ آنچه فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا جذب مخاطب داخلی به سمت تولیدات رسانه ملّی به معنای استفاده از فاکتورهای جذّابیت برنامه‌های رقیب است؟
تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

تلاشی برای بازسازی سنت های کهنه شده | نگاهی به سریال همه خانواده من

در این سریال سعی شده است تا فضای یک خانه و خانواده سنتی به نمایش گذاشته شود و در این راستا کارگردان از هرچه نماد سنتی بوده استفاده کرده تا این موضوع را به مخاطب بفهماند و سنتی بودن را نشان دهد، تا جایی که این مسئله گاهی باعث دور شدن مخاطب از فیلم می‌شود...
No image

ماجرای طنز و کمدی

طنز، هنری است که انسان در تلاش برای دگرگون ساختن جهان به‌دست می‌آورد و همیشه به‌شکل کنش و واکنش و در نتیجه نگاه وی به محیط و واقعیت (به‌طور خاص)نمود پیدا می‌کند.طنز راستین که از حوادث واقعی زندگی نشأت گرفته و مبتنی‌بر واقعیت‌های زندگی بوده..
طنز، رسانه و خانواده امروز

طنز، رسانه و خانواده امروز

تلویزیون با تاثیر چشمگیری که بر فرد، خانواده و اجتماع می گذارد، این توانمندی را داراست که افکار عمومی را به سوی هدف خاصی هدایت نماید. این ظرفیت و توانمندی برخواسته از درگیر کردن دو حس ...
Powered by TayaCMS