دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن

No image
اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن، روز گذشته در قم به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن کریم که با هدف اجرای طرح تدریس و آموزش در مدارس علمیه خواهران، در اردوگاه فاطمه زهرا(س)، برگزار شد، اول مردادماه، به کار خود پایان داد.
خانم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کارگاه از 27 تیرماه، در قم آغاز شده بود که اول مرداد ماه با برگزاری آزمون پایان دوره به کار خود پایان داد.
وی افزود: در این دوره آموزشی، 85 نفر از بانوان طلبه از پنجاه مدرسه علمیه حضور داشتند که به مدت چهار روز در یک کارگاه علمی به روش‌های جدید و همچنین رفع نواقص علمی خود پرداختند.
ناصح با بیان این که دوره یادشده به صورت مقدماتی برای آن دسته از بانوان طلبه مدارس علمیه‌ای که موفق به حضور در این دوره‌ها نشدند، برگزار شد و خاطر نشان کرد: به زودی دوره تکمیلی برای این گروه در شهریورماه برگزار می‌شود و بانوان طلبه می‌توانند با حضور در این دوره به نتایج علمی خوبی دست یابند.
مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: منبع درسی این کارگاه آموزشی، کتاب«تدبر روش‌مند در قرآن»، اثر استاد الهی‌زاده است که اساتید با گذراندن آن جهت تدریس در مدارس علمیه گواهی تدریس دریافت می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون 390 استاد از 156 مدرسه علمیه سراسر کشور، این دوره‌ها را گذرانده‌اند که 73 مدرسه علمیه دیگر باید در این طرح شرکت کنند و تا‌کنون دوازده دوره تدبر روشمند در قرآن کریم در سطح مقدماتی برگزار شده است، که شش دوره مقدماتی، پنج دوره تکمیلی و یک دوره عالی برای بانوان مربی تدبر روشمند در قرآن، در تابستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نقش منافقان در جامعه اسلامی، نقشی بسیار مخرب و زیانبار است. حساسیت قرآن به این دسته از شهروندان به خوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان به صرف شهروندی با همه افراد جامعه یکسان برخورد کرد و حقوق یکسانی را برای همگان به طور مطلق قائل شد؛ بلکه می‌بایست ملاحظاتی در نحوه تعامل با دسته‌هایی از افراد جامعه اعمال کرد.
مجالست با بدان در فضای مجازی

مجالست با بدان در فضای مجازی

فضاي مجازي هرچند که به نظر مي رسد که مجاز باشد و حقيقت نيست، ولي اگر دقت شود معلوم مي شود که حقيقت است نه مجاز؛ زيرا فضايي که امروز از آن به مجازي ياد مي شود، جلوه اي از دنياي حقيقي و واقعي است.
نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی نکات و مصادیق برجسته‌ای از بُعد ولایتمداری و جایگاه علمی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)بیان کرده است که در ذیل می‌آید.
نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت ميان دو واژه «آزادي» و «عدالت» و شيوه اعمال توازن بين اين دو مفهوم همواره از بحث‌هاي مناقشه برانگيز در ميان انديشمندان سياسي طول تاريخ بوده است.
قرآن و جریان نفوذ

قرآن و جریان نفوذ

نفوذ به معنای رخنه است.

پر بازدیدترین ها

No image

ذكر مصیبت امام حسین علیه السلام : امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا

ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام با موضوع امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا
No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

آموزه‌هاي قرآني خطبه فدكيه 4(ويژگي هاي پيامبر و اميرالمؤمنين عليهم السلام)

علی جان سفارش هایی دارم، نخست اینکه مرا شب غسل بده، شب کفنم کن و شب بدنم را به خاک بسپار؟! مگذار آن دو نفر بر بدنم نماز بخوانند و در تشییع جنازه ام حاضر گردند. علی جان! وقتی بدنم را به خاک سپردی، زود از کنار قبرم نرو؛ «اجْلِسْ عِنْدَ رَأْسِی» بالای سرم بنشین، برایم قرآن و دعا بخوان!
Powered by TayaCMS