دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند

No image
حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، 26 آذرماه در همایش پنجمین هم ‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفای قم گفت: بر اساس رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب، امروز حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم ‌افزاری و تولید علم را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.
وی با بیان این‌که آینده وحدت حوزه و دانشگاه روشن است، افزود: هم اکنون شاهد حضور حوزویان دانشگاهی و دانشگاهیان حوزوی هستیم که این خود نشان تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه است.
زاهدی در ادامه فعالیت مراکزی چون مؤسسه امام خمینی(ره) قم، دانشگاه‌های امام صادق(ع)، باقرالعلوم(ع)، مفید، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مدرسه عالی شهید مطهری و تدریس 32 واحد درس عمومی با عنوان معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله نشانه‌های ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه دانست.
وی افزود: راه‌اندازی جشنواره فارابی در بهمن‌ماه در حوزه علوم انسانی به ویژه علوم اسلامی و معارف اسلامی را نیز باید از جلوه‌های هم ‌اندیشی حوزه و دانشگاه برشمرد.
وی با اشاره به حضور بیش از یازده هزار طلبه و دانشجو در قم، آن را نشان‌ دهنده تقاضای زیاد دانست و خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت‌های برخی از گروه‌ها در کشور باید این تعامل و وحدت در حوزه و دانشگاه بیش از پیش نمایان شود و این مهم جز با همکاری و تلاش مضاعف میسر نمی‌شود.
منبع خبر:
خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نقش منافقان در جامعه اسلامی، نقشی بسیار مخرب و زیانبار است. حساسیت قرآن به این دسته از شهروندان به خوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان به صرف شهروندی با همه افراد جامعه یکسان برخورد کرد و حقوق یکسانی را برای همگان به طور مطلق قائل شد؛ بلکه می‌بایست ملاحظاتی در نحوه تعامل با دسته‌هایی از افراد جامعه اعمال کرد.
مجالست با بدان در فضای مجازی

مجالست با بدان در فضای مجازی

فضاي مجازي هرچند که به نظر مي رسد که مجاز باشد و حقيقت نيست، ولي اگر دقت شود معلوم مي شود که حقيقت است نه مجاز؛ زيرا فضايي که امروز از آن به مجازي ياد مي شود، جلوه اي از دنياي حقيقي و واقعي است.
نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی نکات و مصادیق برجسته‌ای از بُعد ولایتمداری و جایگاه علمی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)بیان کرده است که در ذیل می‌آید.
نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت ميان دو واژه «آزادي» و «عدالت» و شيوه اعمال توازن بين اين دو مفهوم همواره از بحث‌هاي مناقشه برانگيز در ميان انديشمندان سياسي طول تاريخ بوده است.
قرآن و جریان نفوذ

قرآن و جریان نفوذ

نفوذ به معنای رخنه است.

پر بازدیدترین ها

No image

ذكر مصیبت امام حسین علیه السلام : امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا

ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام با موضوع امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا
No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

آموزه‌هاي قرآني خطبه فدكيه 4(ويژگي هاي پيامبر و اميرالمؤمنين عليهم السلام)

علی جان سفارش هایی دارم، نخست اینکه مرا شب غسل بده، شب کفنم کن و شب بدنم را به خاک بسپار؟! مگذار آن دو نفر بر بدنم نماز بخوانند و در تشییع جنازه ام حاضر گردند. علی جان! وقتی بدنم را به خاک سپردی، زود از کنار قبرم نرو؛ «اجْلِسْ عِنْدَ رَأْسِی» بالای سرم بنشین، برایم قرآن و دعا بخوان!
Powered by TayaCMS